خبرگزاری کار ایران

آشنایی با سنگ ماربل شیت

آشنایی با سنگ ماربل شیت
کد خبر : ۱۲۵۷۷۷۸

سنگ ماربل شیت با درخشش خیره کننده خود نظر طراحان را به خود جلب کرده است. در حال حاضر در طراحی بسیاری از محیط های تجاری و مسکونی از این متریال زیبا استفاده می شود.

آشنایی با سنگ ماربل شیت

سنگ ماربل شیت یکی از نوآوری هایی است که در صنعت ساختمان سازی اتفاق افتاده است. ماربل شیت از جمله خلاقیت هایی است که توسط تولید کنندگان سنگ ارائه شده و دنیای معماری را متحول ساخته است.

تولید سنگ ماربل شیت توانست دریچه تازه ای در طراحی دکوراسیون باز کند. در حال حاضر زمان نقش مهمی در زندگی افراد دارد. به کارگیری این نوع سنگ مصنوعی در طراحی منزل کمک می کند که در وقت و هزینه افراد صرفه جویی شود. افراد در مدت زمان کوتاه می توانند خانه رویایی خود را در اختیار داشته باشند. در حالی که مصالح با کیفیتی همچون ماربل شیت زینت بخش خانه ایشان شده است.

سنگ ماربل شیت مزایای زیادی دارد که در ادامه به آن پرداخته می شود. اما مهمترین ویژگی این متریال نوین زیبای و شکوه آن است. با به کارگیری ماربل شیت شما می توانید خانه ای چشم نواز و مجلل را طراحی نمایید. شرکت آذران پلاس با ارائه متریال با کیفیت و ماربل شیت متنوع هنگام انتخاب مصالح مناسب شما را راهنمایی خواهد کرد.

سنگ ماربل شیت چیست؟

سنگ ماربل شیت نوعی سنگ مصنوعی است که با به کارگیری علم روز و تکنولوژی نوین ساخته می شود. ترکیبات این نوع سنگ از پودر رزین و pvc  می باشد. نسب های مختلفی از این دو ماده در تولید ماربل شیت مورد استفاده قرار می گیرد که استحکام سنگ را مشخص خواهد کرد.

سنگ ماربل شیت به عنوان استونیت هم شناخته می شود. استونیت اشاره به سنگ مرمر دارد. ماربل شیت به دلیل ظاهری صیقلی و شفاف شباهت زیادی به سنگ مرمر خواهد داشت.

ماربل شیت سنگی است که به دست انسان ساخته می شود و البته مزایای بسیار زیادی نسبت به سنگ طبیعی دارد. مهمترین آن تنوع در طرح، رنگ و الگوی این نوع سنگ است که نظر مخاطب را به خود جلب می کند. مزیت دیگر آن این است که بسیار سازگار با طبیعت می باشد. در حال حاضر افزایش استخراج سنگ طبیعی آسیب های جبران ناپذیری به طبیعت وارد کرده است. برای تولید یک قطعه سنگ طبیعی هزاران سال زمان نیاز است. سنگ جزو منابعی است که تجدید پذیری آن به سختی اتفاق می افتد.

اما سنگ ماربل شیت با استفاده از ترکیبات جدید در مدت زمان کوتاهی تولید می شود. علاوه بر آن موادی که در تولید این سنگ به کار رفته است به هیچ وجه به طبیعت ضرری نمی رساند. جزو آن دسته از مصالح است که به آسانی قابل بازیافت می باشد. همچنین تماس آن با جریان های آبی موجب آلودگی آب نمی شود.

سنگ ماربل شیت می تواند جایگزین مناسبی برای بتن، خاک و چوب باشد. زیرا همان شکوه و زیبایی را به وجود می آورد در حالیکه که استقامت آن همتراز با موادی همچون سنگ و حتی بسیار بیشتر از چوب می باشد. 

 

مزایای سنگ مصنوعی ماربل شیت

به کارگیری سنگ ماربل شیت مزایای فراوانی دارد به همین دلیل استقبال از این نوع سنگ در حال حاضر بسیار زیاد است. افراد برای طراحی منزل و محل کار ترجیح می دهد از مصالح مقاوم تر استفاده کنند.

طول عمر سنگ ماربل شیت بسیار زیاد است. شما می توانید با خیال آسوده از این نوع سنگ در طراحی دکوراسیون خود استفاده کنید. در حالی که از ترمیم و رنگ آمیزی مجدد فضا جلوگیری خواهید کرد. با استفاده از دیوارپوش ماربل شیت دیگر نیاز نیست سالانه محیط را بازسازی نمایید.

آشنایی با سنگ ماربل شیت

                                                               استفاده از ماربل شیت در طراحی منزل

 

مزیت مهم سنگ ماربل شیت درخشش همیشگی آن است. این سنگ شفافیت و جلای خاصی دارد و زیبایی بی نظیری به محیط می بخشد. استفاده از ماربل شیت موجب می شود که شکوه و جذابیت زیادی در فضا ایجاد شود. نقطه قوت این سنگ آن است که به آسانی تمیز می شود و قابلیت شستشو دارد. پاکیزگی مداوم این سنگ کمک می کند که در تمام طول عمر خود درخشش و زیبایی خود را حفظ کند.

از مزایای سنگ ماربل شیت آن است که وزن سبک و حجم کمی دارد. وزن سبک موجب می شود که بار نهایی ساختمان کاهش پیدا کند. به این ترتیب از نظر ایمنی در هنگام زلزله بسیار مناسب می باشد. در محیط های بیمارستانی و درمانی به کارگیری این سنگ می تواند امنیت ساختمان را تضمین نمایند.

 

ویژگی منحصر به فرد ماربل شیت

حجم کم سنگ ماربل شیت باعث حمل و نقل آسان خواهد شد. این سنگ ضخامت بسیار کمی دارد و به آسانی قابل جا به جایی است. در مقایسه با سنگ طبیعی وزن کمتری داشته و این از جمله برتری های مهم آن نسبت به سنگ طبیعی است.

همانطور که گفته شد ایمنی این نوع سنگ نسبت به سایر مصالح بسیار بالاتر است. سنگ ماربل شیت در برابر آتش مقاومت بالایی دارد. ضد حریق بوده و به اصطلاح به آن نسوز گفته می شود.

این سنگ عایق صدا و آب می باشد. بنابراین در محیط های مختلف می توان از آن استفاده کرد. همچنین خاصیت ضد میکروبی دارد و به عنوان متریال آنتی باکتریال شناخته می شود.

آشنایی با سنگ ماربل شیت

                                                                 دیوارپوش ماربل شیت در فضاهای تجاری

 

کاربرد سنگ ماربل شیت

سنگ ماربل شیت به دلیل مزایای بسیار زیادی که دارد کاربردهای فراوانی خواهد داشت. این سنگ به عنوان دیوارپوش در فضاهای مختلف به کار گرفته می شود. در محیط های مسکونی، تجاری، بیمارستانی و دانشگاهی میتوان از آن استفاده کرد.

دیوارپوش ماربل شیت همانطور که گفته شد بسیار ایمن و بهداشتی است به همین دلیل برای طراحی محیط های بیمارستانی گزینه مناسبی می باشد.

زیبایی شکوه این سنگ موجب می شود که در محیط های تجاری و گردشگری همچون هتل ها سنگ ماربل شیت با استقبال زیادی روبرو شود. این سنگ ضخامت کمی دارد و میتوان با استفاده از روش های نورپردازی مختلف زیبایی محیط را دو چندان کرد.

سنگ ماربل شیت قابل شستشو است بنابراین در فضای آشپزخانه و سرویس بهداشتی و حمام می توان از آن استفاده کرد. انعطاف پذیری این سنگ کمک می کند که در فضاهای قوسی و منحنی نیز بتوان آن را به کار گرفت. به همین دلیل در طراحی استخرها و حوضچه ها هم از این سنگ استفاده می شود.

سنگ ماربل شیت برای طراحی سقف کاذب نیز به کار گرفته می شود. این سنگ در ابعاد مختلف تهیه خواهد شد و برش آن محدودیتی ندارد. همچنین در هنگام نصب درزی دیده نمی شود به همین خاطر می توان به عنوان پوشش نهایی سقف کاذب آن استفاده کرد. همانطور که گفته شد وزن آن نیز سبک می باشد که ایمنی سقف را تضمین می کند.

 

نحوه به کارگیری ماربل شیت در طراحی منزل

زیبایی و استقامت سنگ ماربل شیت جزو خصوصیات اصلی این متریال مدرن است. این سنگ به خاطر شباهت هایی که به سنگ مرمر دارد نگاه مخاطب را به خود جلب خواهد کرد. سطح صیقلی و شفاف موجب جذابیت بیشتر آن می شود.

آشنایی با سنگ ماربل شیت

                                                                         کاربرد ماربل شیت

 

دیوارپوش سیاه با رگه های سفید زیبایی خارق العاده ای ایجاد خواهد کرد. در محیط های همچون هتل ها و تالارها که سطح وسیعی در دید مخاطب قرار می گیرد این دیوارپوش می تواند بسیار خیره کننده باشد. در طیف رنگ های تیره دیوارپوش آبی لاجوردی نیز همین تاثیر را خواهد داشت.

دیوارپوش آبی روشن با رگه های سفید حسی از آرامش و شکوه را به وجود می آورد. در سالن های پذیرایی و اتاق های نشیمن وجود سنگ ماربل شیت می تواند چشم ها مجذوب خود کند.

انتخاب دیوارپوش سفید با رگه های خاکستری یا قهوه ای روشن می تواند نتیجه بسیار خوبی به همراه داشته باشد. رنگ سفید محیط را دلبازتر نشان خواهد داد. از طرفی وجود رنگ خاکستری به عنوان رنگ خنثی نقش پس زمینه را بازی می کند و باعث می شود که دست شما در طراحی بازتر شود. با وجود رنگ های خنثی شما می توانید رنگ های شاد و انرژی بخش همچون ارغوانی، آجری، سبز یشمی و .... را در طراحی محیط به کار بگیرید.

خاصیت سنگ ماربل شیت زیبایی بخشیدن به محیط است. با استفاده از این سنگ شما می توانید فضایی شیک و آرامش بخشی در اختیار داشته باشید. این سنگ سطحی یک دست به وجود می آورد بدون آنکه نقصی در آن دیده شود.

تنوع طرح و رنگ سنگ ماربل شیت بسیار بالا است. بنابراین شما می توانید با خیال آسوده از میان محصولات مختلف شرکت آذران پلاس دست به انتخاب بزنید. این شرکت به عنوان بزرگترین تولید کننده ماربل شیت و دیوار پوش در ایران محصولات با کیفیتی ارائه خواهد کرد.

 

هزینه اجرای ماربل شیت

هزینه اجرای سنگ ماربل شیت با توجه به موارد مختلف تعیین خواهد شد. اندازه محیط، طرح انتخابی و کیفیت محصول در قیمت گذاری موثر است. آن چیزی که نظر طراحان را به خود جلب کرده قیمت به صرفه این نوع سنگ نسبت به سنگ طبیعی است.

هزینه تمام شده سنگ ماربل شیت بسیار پایین تر از سنگ طبیعی است. ضمن آنکه نحوه اجرای ماربل شیت بسیاری از دردسر های مصالح طبیعی را ندارد. این سنگ را میتوان پس از اتمام مراحل سفت کاری بدون انجام نازک کاری و تنها با استفاده از چسب مخصوص اجرا کرد. اجرای این سنگ به سایر مصالح سنتی نیاز ندارد و به اصطلاح کثیف کاری آن کمتر است. به همین دلیل بسیاری از محیط های تجاری در بازسازی فضا از این سنگ استفاده می کنند چون هم سرعت انجام کار بیشتر است و هم با آلودگی کمتری کار به پایان خواهد رسید.

 

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز