خبرگزاری کار ایران

نقشه آمریکا | راهنمای کامل نقشه آمریکای شمالی

نقشه آمریکا | راهنمای کامل نقشه آمریکای شمالی
کد خبر : ۱۲۵۳۱۹۵

نقشه آمریکا و آمریکای شمالی را از اینجا ببینید و دریافت کنید. با این قاره غربی آشنا شوید و اطلاعات جغرافیایی را دریافت کنید.

قاره پهناور آمریکا همیشه پر از شگفتی و تجربه‌های جدید برای مهاجران بوده است. مردم همه جهان حس کنجکاوی بیشتری به این قاره دارند و سفر و مهاجرت به این قاره کعبه آمال افراد بسیاری در سراسر جهان شده است. جغرافیای متنوع، پیشرفت تکنولوژی در آن و فرصت‌های شغلی و تحصیلی بسیاری که برای مهاجران وجود دارد، باعث به‌وجودآمدن این وجد و علاقه برای مهاجرت به آن شده است. اگر شما هم نمی‌دانید که در آمریکای شمالی به چه زبان‌هایی صحبت می‌کنند، نقشه آمریکا و به صورت صحیح نقشه آمریکای شمالی چیست یا با کجا‌ها مرز مشترک دارد، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

نقشه آمریکای شمالی

آمریکای شمالی در نیمکره غربی و نیمکره شمالی قرار دارد و از شمال با اقیانوس منجمد شمالی، از شرق با اقیانوس اطلس، از جنوب شرقی با دریای کارائیب و از غرب با اقیانوس آرام همسایه است. مساحت آمریکای شمالی بیش از ۲۴٫۷۰۹٫۰۰۰ کیلومترمربع است و از ۲۳ کشور تشکیل می‌شود. بزرگترین جزیره جهان، گرینلد، نیز در آمریکای شمالی قرار دارد. گریلند بخش بزرگی از آمریکای شمالی است و برخلاف اسمش همیشه از برف پوشیده است. مساحت کل گریلند از ایالت آلاسکا که بزرگترین ایالت ایالات متحده محسوب می‌شود نیز بزرگتر است!

راهنمای سفر: اطلاعات کامل درباره سفر به تورنتو را اینجا بخوانید.

بسیاری از مردم به‌اشتباه بر این باورند که کانال پاناما آمریکای شمالی را از آمریکای جنوبی جدا می‌کند، اما کانال پاناما نقطه جداکننده آمریکای شمالی و جنوبی نیست! کانال پاناما به کشتی‌های دریایی این امکان را می‌دهد تا به‌راحتی از اقیانوس آرام به اقیانوس اطلس یا برعکس تردد کنند، در واقع جایی بین مرز جنوبی کانال پاناما و بخش شمالی کلمبیا این جدایی صورت می‌گیرد.

اطلاعات جغرافیایی آمریکای شمالی

نقشه آمریکا | راهنمای کامل نقشه آمریکای شمالی

وجود دشت‌های بزرگ و رودخانه می‌سی‌سی‌پی از جالب‌ترین ویژگی‌های جغرافیایی آمریکای شمالی هستند. دشت‌های بزرگ آمریکای شمالی از کوه‌های راکی تا نزدیکی‌های کانادا امتداد دارند. رودخانه می‌سی‌سی‌پی نیز بزرگترین رودخانه آمریکای شمالی و ایالات متحده محسوب می‌شود. این رودخانه ۳٫۷۶۵ کیلومتر است و یکی از مسیر‌های حمل‌ونقل مهم در آمریکای شمالی به‌حساب می‌آید. زمانی که رودخانه می‌سی‌سی‌پی با شاخه‌های اصلی خود (رودخانه‌های میسوری و اوهایو) ترکیب می‌شود، سومین سیستم رودخانه‌ای بزرگ جهان را به طول ۶٫۲۳۶ کیلومتر می‌سازند. در زیر به برخی اطلاعات جغرافیایی مربوط به آمریکای شمالی اشاره کرده‌ایم:

  • مساحت آمریکای شمالی ۵/۱۶ درصد کل مساحت زمین است.

  • کوه مک کینلی در آلاسکا با ارتفاع ۶۱۹۴ مرتفع‌ترین نقطه آمریکای شمالی است.

  • دره مرگ در کالیفرنیا با ۸۶ متر زیر سطح دریا پایین‌ترین نقطه آمریکای شمالی است.

  • مرکز جغرافیایی آمریکای شمالی «۶ مایلی غرب بالتا، بخش پیرس، داکوتای شمالی» در حدود ۴۸ درجه و ۱۰ دقیقه شمالی ۱۰۰ درجه و ۱۰ دقیقه غربی (48° 10´ N 100° 10´ W) است.

این اطلاعات جغرافیایی تنها بخشی از اطلاعات جغرافیایی آمریکای شمالی هستند. شما می‌توانید با جزئیان بیشتری درباره این اطلاعات بخوانید و یاد بگیرید.

کشورهای آمریکای شمالی

ایالات متحده پرجمعیت‌ترین کشور آمریکای شمالی است و رتبه دوم را از نظر مساحت به خود اختصاص می‌دهد. ایالات متحده بیشتر از ۹٫۸۳۱٫۵۱۰ کیلومترمربع وسعت و بیش از ۳۳۲ میلیون نفر جمعیت دارد. رتبه بزرگترین کشور آمریکای شمالی از نظر مساحت به کانادا می‌رسد و سومین رتبه را از نظر جمعیت دارد. مساحت کانادا بیش از ۹٫۸۷۹٫۷۵۰ کیلومترمربع است و بیش از ۳۸ میلیون جمعیت دارد. کانادا همچنین دومین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت است. به‌عبارت‌دیگر، دومین کشور بزرگ جهان در آمریکای شمالی قرار دارد. کوچکترین کشور آمریکای شمالی سنت کیتس و نویس است که ۲۶۱ کیلومترمربع وسعت و ۵۳٫۵۴۴ جمعیت دارد.

درباره کانادا: با بهترین شهرهای کانادا آشنا شوید.

آمریکای شمالی از ۲۳ کشور تشکیل شده است که در زیر این کشور‌ها را به ترتیب جمعیت مشاهده می‌کنید:

۱ ـ ایالات متحده (United States)

۲ ـ مکزیک (Mexico)

۳ ـ کانادا (Canada)

۴ ـ گواتمالا (Guatmala)

۵ ـ هائیتی (Haiti)

۶ ـ کوبا (Cuba)

۷ ـ جمهوری دومینیکن (Dominican Republic)

۸ ـ هندوراس (Honduras)

۹ ـ نیکاراگوئه (Nicaragua)

۱۰ ـ السالوادور (El Salvador)

۱۱ ـ کاستاریکا (Costa Rica)

۱۲ ـ پاناما (Panama)

۱۳ ـ جامائیکا (Jamaica)

۱۴ ـ ترینیداد و توباگو (Trinidad and Tobago)

۱۵ ـ بلیز (Belize)

۱۶ ـ باهما (Bahamas)

۱۷ ـ باربادوس (Barbados)

۱۸ ـ سنت لوسیا (Saint Lucia)

۱۹ ـ گرانادا (Grenada)

۲۰ ـ سنت وینسنت و گرنادین (Saint Vincent and the Grenadines)

۲۱ ـ آنتیگوا و باربودا (Antigua and Barbuda)

۲۲ ـ دومینیکا (Dominica)

۲۳ ـ سنت کیس و نویس (Sint Kitts and Nevis)

قاره آمریکا بسیار پهناور است و اگر ملزومات سفر خارجی را فراهم کنید، فرصتی مناسب است. و در گوشه‌وکنار آن کشور‌های زیادی جا خوش کرده‌اند. کشورهایی با مردمان بومی متفاوت که هرکدام دلیلی برای شگفتی بیشتر این قاره نسبتاً جدید هستند. باید بگوییم طبعی است که اسم بعضی از این کشور‌ها را برای اولین‌بار می‌شنوید، شما اگر قاره‌های دیگر هم نگاهی بیندازید، متوجه تعداد زیاد کشور‌ها ناآشنا خواهید شد. معمولاً این کشور‌ها مراودات سیاسی خاصی ندارند و شما اسم آنها را در هیچ خبرگزاری نمی‌شنوید. همین باعث شده که اسم بعضی از این کشور‌ها تا این حد ناشناس باقی بماند.

اطلاعات جامع‌تر: از اینجا نقشه اروپا را مشاهده کنید.

تاریخ آمریکای شمالی

نقشه آمریکا | راهنمای کامل نقشه آمریکای شمالی

مردم‌شناسان بر این باورند که اولین ساکنان آمریکای شمالی حدود ۴۰ هزار سال پیش و با عبور از تنگه برینگ (Bering) خود را به آنجا رسانده‌اند. شواهد علمی نیز ارتباط بومیان آمریکایی را با مردم آسیایی، به‌ویژه مردم سیبری شرقی نشان می‌دهد. مردم بومی آمریکا از طریق گویش‌های زبانی و گروه‌های خونی به جمعیت‌های شمال آسیا شبیه هستند.

پس از پایان آخرین دوره یخبندان که به حدود ۱۲٫۵۰۰ سال پیش برمی‌گردد، طیف گسترده‌ای از فرهنگ‌های ماقبل تاریخ از شمال تا جنوب این قاره گسترش پیدا کردند. یکی از عوامل توسعه‌یافتگی را به پیشرفت تولید انواع ابزارآلات سنگی مربوط می‌دانند. قبل از اینکه اروپایی‌ها وارد این قاره بشوند، قبایل مختلفی در سراسر این قاره زندگی می‌کردند. افرادی که در ابتدا شکارچی بودند و به این سبک زندگی می‌کردند، اما بعد‌ها به کشاورزی و دامپروری روی آوردند. مردم این مناطق با زبان‌های مختلفی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. زبان اصلی در آمریکای شمالی انگلیسی و پس از آن اسپانیایی و فرانسوی است.

معرفی کشور آمریکا یا ایالات متحده

در ایران ایالات متحده را بیشتر با نام آمریکا می‌شناسند. در صوتی که در خارج از ایران به آن U.S.A می‌گویند که مخفف (United States Of America) است. در زیر اطلاعات مختصری درباره کشور آمریکا را برای شما آورده‌ایم:

نقشه آمریکا

ایالات متحده آمریکا در قاره آمریکای شمالی واقع شده است. این کشور از غرب با اقیانوس آرام، از شرق با اقیانوس اطلس، از شما با کانادا و از جنوب با مکزیک همسایه است. ایالات متحده با باهاما، کوبا و روسیه (در آلاسکا) مرز دریایی مشترک دارد.

مساحت آمریکا

مساحت ایالات متحده بیشتر از ۹٫۸۳۱٫۵۱۰ کیلومترمربع است و بزرگترین کشور جهان محسوب می‌شود. این کشور بیش از دوبرابر اتحادیه اروپا و بیش از نصف کشور روسیه مساحت دارد.

جمعیت آمریکا

ایالات متحده پرجمعیت‌ترین کشور قاره آمریکا است و بیش از ۳۳۰ میلیون جمعیت دارد. پایتخت این کشور واشنگتن‌دی‌سی است. بزرگترین شهر آن نیز نیویورک تعیین شده است. زبان‌هایی که در این کشور صحبت می‌کنند نیز انگلیسی و اسپانیایی هستند.

بهترین ایالت های آمریکا

آمریکا از ۵۰ ایالت تشکیل شده است که در این میان تعدادی از این ایالت‌ها از تعدادی دیگری برتری دارند. حالا این برتری می‌تواند در زمینه دسترسی به بهداشت و خدمات پزشکی یا آموزش‌وپرورش باشد. علاوه بر مراقبت‌های بهداشتی و بحث آموزش، ویژگی‌هایی مانند جاده‌ها، زیرساخت‌های شهری، اینترنت، امنیت عمومی، ثبات مالی، نرخ بیکاری و ... را برای مقایسه ایالت‌ها در نظر می‌گیرند. بااین‌حال، وضعیت بهداشت و آموزش بیشترین اهمیت را برای انتخاب بهترین ایالت های آمریکا دارند. بعد از آن نیز وضعیت اقتصادی منطقه و فرصت‌هایی که برای شهروندان فراهم می‌شود بیشترین اهمیت را دارند.

باتوجه‌به این معیار‌ها، ۱۰ تا از بهترین ایالت های آمریکا به ترتیب زیر هستند:

۱ ـ ایالت واشینگتن (Washington)

۲ ـ ایالت مینه سوتا (Minnesota)

۳ ـ ایالت یوتا (Utah)

۴ ـ ایالت نیو همپشایر (New Hampshire)

5 ـ ایالت آیداهو (Idaho)

۶ ـ ایالت نبراسکا (Nebraska)

7ـ ایالت ویرجینیا (Virginia)

۸ ـ ایالت ویسکانسین (Wisconsin)

۹ ـ ایالت ماساچوست (Massachusette)

۱۰ ـ ایالت فلوریدا (Florida)

آشنایی با بهترین ایالت‌های آمریکا به شما کمک می‌کند تا بهترین مقاصد مهاجرت به آمریکا را بشناسید. آمریکا کشور پهناوری است و هر گوشه از آن می‌تواند تجربه متفاوتی به شما بدهد. افرادی که در ایالت‌های توسعه‌یافته‌تر زندگی می‌کنند با افرادی که در ایالت‌ها دور افتاده‌تر زندگی می‌کنند، چشم‌انداز متفاوت‌تری از زندگی در جامعه آمریکا خواهند داشت.

جمع بندی

ایالات متحده بزرگترین کشور آمریکای شمالی است و آمریکای شمالی از ۲۳ کشور بزرگ و کوچک تشکیل شده است. کشور آمریکا یا همان ایالات متحده از ۵۰ ایالت تشکیل شده است که از نظر امکانات رفاهی و حقوق شهروندی باهم متفاوت هستند. تاریخ آمریکا نشان می‌دهد که بیش از ۴۰ هزار سال است که بشر خودش را به این قاره رسانده است و به‌مرور تمدنی بزرگ در آن شکل داده‌اند.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز