خبرگزاری کار ایران

واردات کالا:راهنمای مرحله به مرحله (راهنمای کامل)

واردات کالا:راهنمای مرحله به مرحله (راهنمای کامل)
کد خبر : ۱۰۵۴۷۰۷

چگونه باید از چین کالا وارد کنیم؟ این روزها چین تبدیل به کشوری شده است که به واسطه آن کسب و کارهای زیادی در هر نقطه از دنیا تاسیس شده و رشد می کنند. سیاست‌های اقتصادی این کشور به نحوی توسعه داده شده اند که از صادرات کالا به دیگر نقاط دنیا حمایت می کند.

در واقع این امر یک سناریو برد برد برای تمام سرمایه گذارانی است که در این فرایند تجاری حضور دارند. نیروی کار گسترده در چین همراه با سیاست های دولت در استقبال از واردکنندگان بسیار بی نظیر عمل می کند. 

در این مقاله از سایت گروه تجاری ققنوس به واردات کالا از چین و ارائه راهکارهای مرحله به مرحله برای واردات کالا از این کشور به کشور خودتان اشاره کرده ایم که به واسطه آن ها خواهید توانست میزان تیز هوشی خود در این حوزه را بسنجید.

مراحل واردات از چین:

مرحله اول: کالاهای وارداتی مورد نظر را انتخاب کنید

اولین مرحله ای که برای واردات کالا از چین باید طی کنید، در حقیقت به خود کشور چین مربوط نمی شود. اولین و مهم ترین مرحله ای که باید از آن رد شوید این است که ببینید کالای مورد نظر خودتان را می توانید در بازار بومی محل اقامت تان به فروش برسانید یا خیر. باید بازار هدف را به طور کامل و گسترده مورد بررسی قرار داده و ببینید که محصولی که قصد واردات آن را دارید، اول از همه می تواند در بازار نفوذ کند یا خیر {به عبارتی جا باز کند}.

به محض این که بازار تقاضا یا وجود یک گپ و کاستی در تقاضا را شناسایی کردید، قدم بعد، بررسی و جستجو پیشنهاد و گزینه هایی است که فروشندگان بومی پیشنهاد می کنند. باید از انواع مختلف یک محصول اطلاع پیدا کنید.

بد نیست که در اینجا چندین سئوال از خود بپرسید؛ مثلا آیا من می توانم با این کالا کارهای جدیدی انجام دهم یا خیر؟ آیا در گذشته این محصول بازار یابی شده است؟ اگر بتوانید سئوالات از این دست از خود پرسیده و جواب آن ها را بدهید، به یک دید کلی در کسب و کارتان خواهید رسید.

از همین الان برنامه ریزی های لازم را انجام داده و خود را برای هر نوع مشکلی که ممکن است در آینده رخ دهد آماده کنید چرا که این مسئله اجتناب ناپذیر خواهد بود.

اگر خدمات و ویژگی کالاهای فروشندگان بومی را بررسی کنید، در نهایت به اطلاعات ضروری و مفیدی دست خواهید یافت. علاوه بر این، می توانید راحت تر با فروشندگان و تهیه کنندگان چینی در مواردی از قبیل بررسی قیمت محصول داد و ستد شده به توافق رسیده و همین طور به خوبی از پس اعداد و ارقام و سود حاشیه ای و موارد از این قبیل بر بیایید.

 

مرحله دوم واردات کالا: کالای انتخاب شده را پیدا کنید

پس از این که کالای مورد نظر خود را با توجه به بازار هدف شناسایی و انتخاب کردید، نوبت آن است که در بازار چین گشتی بزنید و یک فروشنده یا تامین کننده مناسب برای خود پیدا کنید. شما در حال حاضر از اطلاعات پایه ای و اصولی کسب و کار اطلاع دارید و با توجه به این آمادگی، بهتر می توانید با فروشندگان و سازندگان چینی رو درد رو شوید.

باید زمان زیادی را صرف جستجو و پیدا کردن فروشنده مورد نظرتان کنید. اگر لازم باشد که یک ماه تمام را در چین بگردید تا فروشنده مورد نظرتان را پیدا کنید، قطعا باید این کار را انجام دهید. مسلما پس از این که بازارهای جدید با انواع متنوع از کالای مورد نظرتان را کشف کردید، هزینه این سفر و تمام سفرهای آینده به جیب تان بر خواهد گشت.

اولین و بهترین کاری که می توانید انجام دهید، پیدا کردن شعبه هایی از فروشندگان چینی است که در کشورتان حضور دارند. به طور مثال، اگر در کشور ایالات متحده آمریکا زندگی می کنید، نماینده هایی از کمپانی های چینی در تمام مراکز مهم شهری مانند نیویورک، میامی، واشنگتن یا لس آنجلس حضور دارند.

مرحله سوم: با تامین کننده کالا ارتباط برقرار کنید

سومین مرحله در واردات کالا از چین ، ارتباط با تامین کننده کالا است. تاجران و بازرگانان چینی یکی از باهوش و مکارترین افرادی هستند که مسلما تا حالا در زندگی تان دیده اید. با وجود این که عده ای این خصوصیت را دارند، اما در کل افرادی هستند که به اصول و اخلاق تجاری و کسب و کار احترام می گذارند. این تاجران به شما کمک می کنند تا محصول مورد نیازتان را پیدا کرده و تا جایی با شما مذاکره را ادامه می دهند که به یک توافق دو طرفه دست پیدا کنید.

با این وجود، اگر فروشنده یا تامین کننده کالا جواب منفی داد، باید بگوییم که تکان دادن کوه راحت تر از قانع کردن و عوض کردن نظر این دسته از افراد خواهد بود. بنابراین در هنگام مذاکره با این افراد بسیار هوشیار و محتاط باشید.

مرحله چهارم واردات کالا: درباره قوانین بازار هدف، سیاست ها و تعرفه ها اطلاع کسب کنید

در ابتدا، قیمت هایی که طرف مقابل تان در چین پیشنهاد می دهد و همین طور صحبت های مشترک تان برای شما جذاب و جالب به نظر خواهد آمد. اما بعد از این که قیمت کالای خریداری شده در چین معادل با قیمت همان کالا در شهر خودتان، به طور مثال شهر تگزاس نبود، این هیجانات نیز فروکش خواهد کرد. بی شک هزینه های حمل و نقل را بررسی کرده اید و پیش از این به نظرتان عجیب و غریب نبودند اما بعدا به این قسمت اشاره خواهیم کرد. برای وارد کردن بعضی از کالاها به کشور، قیمت اصلی کالا تحت تاثیر تعرفه هایی قرار می گیرد که از سوی کشور مقصد بر آن اعمال می شود.

مرحله پنجم: ارسال مرسوله – فورواردر حمل و نقل و ارسال بار

با وجود این که تا الان تمام کارهای سخت و مشکل را انجام داده اید، اما هنوز به آخر راه نرسیده اید. پس از این که کالای مورد نظر را انتخاب و خریداری کرده اید و از تمام قوانین موجود در کشور مقصد مطلع شدید، زمان آن رسیده که محموله را به کشورتان ارسال کنید. برای انجام این کار به یک فوروارد حمل و نقل قابل اعتماد و مناسب نیاز دارید.

مرحله ششم واردات کالا: حقوق گمرک – تخلیه بار

به محض این که مرسوله به کشور مقصد رسید، باید به اداره گمرک منطقه مراجعه کرده و سپس مرسوله را تخلیه کنید. می توانید خودتان این کار را انجام داده و در هزینه های پرداختی صرفه جویی کنید.

با این وجود، توصیه می کنیم که با کارگزاران گمرک صحبت کنید تا با همکاری آن ها، تمام کارها و مراحل به سادگی پیش بروند.

در بعضی از کشورها کارمندان گمرک به تاخیر در اجرای کارها شهرت دارند و رشوه خواری بیداد می کند زیرا  غالباً در ارزش اعلام شده کالاها اختلافاتی وجود دارد. در این قسمت شما مجبور به پرداخت تعرفه یا حقوق گمرکی براساس قانون هستید. در صورت پرداخت این تعرفه ها، در نهایت می توانید بار خود را تخلیه کرده و آن ها را به انبار منتقل کنید.

مرحله هفتم: زدن برچسب و علامت تجاری بر روی کالا و تایید جواز

هدف از اضافه شدن این مرحله، تکمیل کارهای باقی مانده است چرا که این مسئله به تازگی در سراسر دنیا به یک معضل بزرگ تبدیل شده است. فروشندگان و تامین کنندگان چینی اصلا به برچسب “ساخت چین” بر روی کالاها اهمیتی نمی دهند. بعضی از فروشندگان نیز در ازای دریافت مبالغی از وارد کننده، از حقوق خود چشم پوشی می کنند. با این وجود، امروزه این برچسب باید بر روی تمام کالاهای وارد شده از این کشور وجود داشته باشد و اگر این مسئله به طور کامل اجرا نشود، دادخواهی های سنگین را به دنبال خواهد داشت.

شرکت بازرگانی بین المللی و خدمات حمل بار هوایی ققنوس تجارت خاورمیانه با نام تجاری گروه تجاری ققنوس با بیش از 8 سال سابقه فعالیت در حوزه تجارت خارجی و حمل و نقل بین المللی اعم از حمل هوایی، دریایی و زمینی و سایر خدمات نظیر ترخیص کالا، حوالجات ارزی، خرید از سایت های خارجی نظیر خرید از taobao ، سرویس های درب به درب (DDP)، پست اکسپرس توانسته است میزبان بسیاری از تجار ایرانی و واردکنندگان کالا و صنایع کشور طی این مدت باشد.مشاوره صحیح و حرفه ای ،ضمانت بهترین قیمت و ارائه خدمات پشتیبانی مناسب ضمن ارائه سرویس سه اصل اولیه است که گروه تجاری ققنوس از نخستین روز تاسیس سعی کرده به ان پاینبند باشد و با رعایت این سه اصل توانسته به لطف مشتریان وفادار خود پس از 8 سال فعالیت همچنان اقدام به ارائه خدمات به مشتریان جدید و سابق خود بنماید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز