پتروشیمی خلیج فارس، نقطه وصل انرژی و گردشگری

وجود تیم تازه نفس با سابقه طولانی در حوزههای اقتصادی و سیاسی هلدینگ خلیج فارس و تمرکز محمد شریعتمداری بر ۳ رکن، صنعت، بازرگانی و رفاه میتواند نقطه عطفی در شکوفایی حوزه گردشگری به منظور طی نمودن ۳ هدف اساسی در این هلدینگ قرار گیرد.
به گزارش گروه بازرگانی ایلنا، هلدینگ خلیجفارس با توجه به رویکرد ویژهاش در حوزه انرژی و به واسطه دارا بودن نیروی انسانی بالا و به تبع آن کانون جمعیتی غیرمستقیم ناشی از خانواده شاغلین در این هلدینگ ویژه از اهمیت بسیاری در حوزههای مهم و مورد نیاز کشور به ویژه صنعت گردشگری برخوردار است.
از آنجایی که نیاز امروز کشور در بخش گردشگری فراهم آوردن زیرساختهای اساسی به ویژه برای کارکنان دستگاههای مختلف است میتواند نقطه عطفی در مراودات گردشگری داخلی نیز فراهم آورد.
بیشک امکانات خاص و منحصر به فرد در بخش گردشگری که زمامدار آن، این هلدینگ برجسته است میتواند منطقه عسلویه را با یک برنامهریزی مدون و مشخص به قطب گردشگری، صنعتی و دریایی منطقه تبدیل کند و این موضوع دور از ذهن نخواهد بود که به یکی از برترین محورهای جهان مبدل شود.
وجود زیرساختهای اقامتی و نوار ساحلی زیبا و بکر در کنار اهمیت سوقالجیشی این منطقه با توجه به قرارگیری در نقطه پیوند استانهای فارس، هرمزگان، بوشهر و کرمان و نزدیک بودن محورهای دریایی کیش و قشم و بهرهگیری از تجربیات گردشگری مناطق یاد شده میتواند زمینه و زیرساخت رشد گردشگری این منطقه و در نهایت ایجاد زنجیره ارزش افزوده مالی برای این ابرهلدینگ تاثیرگذار در اقتصاد محور کشور را به همراه آورد.
از سوی دیگر وجود تیم تازه نفس و با سابقه طولانی در حوزههای اقتصادی و سیاسی هلدینگ خلیج فارس و تمرکز محمد شریعتمداری بر ۳ رکن، صنعت، بازرگانی و رفاه میتواند نقطه عطفی در شکوفایی حوزه گردشگری به منظور طی کردن ۳ هدف اساسی در این هلدینگ باشد.
اول توجه به نیروی انسانی شاغل در حساسترین نقطه اقتصاد کشور و توجه به افزایش روحیه خدمتگزاری با ایجاد تسهیلات و خدمات رفاهی گردشگری محور، دوم توجه به پتانسیلهای سرزمینی موجود و در اختیار هلدینگ، به منظور ایجاد امکانات فوق حرفهای در منطقه، با توجه به درآمدهای نفتی موجود در راستای ایجاد جدیدترین، به روزترین و ارزندهترین مقصد گردشگری، جهت جذب حداکثری گردشگران داخلی و خارجی، سوم فعال کردن حوزههای مرتبط با بخش رفاهی و گردشگری زیرمجموعه هلدینگ به منظور سودده کردن کیفی و ایجاد درآمد پایدار و ایجاد اشتغال برای نیروهای بومی منطقه.
بیشک رساندن مجموعه هلدینگ خلیجفارس در منطقه عملیاتی عسلویه طی یک برنامه مدون ۶ ماهه، ۲ساله و ۵ ساله، حقیقتی است که میتواند منطقه جنوب ایران را در میان رقباء داخلی خود در قالب مقصد سفر از سهم عمده گردشگر بینیاز کرده و این مهم در بدو آغاز سال ۱۴۰۴ نوید روزهای جدیدی در عرصه گردشگری کشور خواهد بود.
امید است؛ تا محمد شریعتمداری در هلدینگ خلیج فارس شعار توجه به صنعت گردشگری در حوزه ارزآوری، در مقام عدم اتکاء صرف به صنعت نفت و گاز و پتروشیمی را محقق ساخته و تابوی این جایگزینی را در زمان تصدی خود در این هلدینگ بشکند.
رامتین روشن
مدیرعامل جامعه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کیش