خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت حمل و نقل در پاسخ به ایلنا:

مذاکرات با روس‌ها برای قرارداد راه‌آهن آستارا ادامه دارد/بلیت قطار گران نمی‌شود

مذاکرات با روس‌ها برای قرارداد راه‌آهن آستارا ادامه دارد/بلیت قطار گران نمی‌شود
کد خبر : ۱۵۷۰۷۵۳

سرپرست معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت راه آهن رشت آستارا گفت: اتصال ریلی رشت -آستارا جزو اولویت‌های لجتسیکی کشورمان است و‌ از این رو اجرای پروژه راه‌آهن رشت-آستارا را با جدیت پیگیری می‌کنیم و با روس‌ها در این باره جلساتی داشتیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سعید رسولی، سرپرست معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از نمایشگاه حمل و نقل در جمع خبرنگاران با اشاره به الزام رعایت و اجرای طرح جامع حمل و نقل اظهار داشت: طرح جامع حمل و نقل باید مبتنی بر آمایش سرزمین باشد . در حال حاضر کلیات و چارچوب طرح روشن است و در این دوره تصمیم داریم برای اجرای طرح جامع با تشکلات ارتباط مستمر و قوی داشته باشیم چراکه این طرح جامع دولت نیست و طرح بخش حمل و نقل است که بازیگران اصلی آن غیر دولتی‌ها هستند که باید نظرات آنها شنیده شود. مجموعه دانشگاهیان و متخصصان در این حوزه حمل و نقل فعال هستند که از نظرات آنها در حوزه حمل و نقل باید استفاده کنیم.

وی در پاسخ به سوال ایلنا درباره علت تاخیر یکساله روس‌ها برای انعقاد قرارداد نهایی تامین مالی و اجرای راه‌آهن رشت- آستارا گفت:  اتصال ریلی رشت -آستارا جزو اولویت‌های لجتسیکی کشورمان است مانند سایر پروژه‌های ارتباط مرزی با کشورهای همسایه از جمله راه‌آهن شلمچه- بصره و باور وزارت راه و شهرسازی این است که باید ایران را به کریدورها و مسیرهای منطقه‌ای وصل کنیم و این اتصال مورد تاکید دولت است. از این رو اجرای پروژه راه‌آهن رشت-آستارا را با جدیت پیگیری می‌کنیم و با روس‌ها در این باره جلساتی داشتیم و توافقنامه‌ای بین دو کشور  امضا شده و مسائل فنی و مالی و حقوقی این پروژه پیش می رود. 

سرپرست معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی همچنین درباره آخرین وضعیت راه آهن شلمچه -بصره اظهار داشت: همانطور که گفتم اتصال ریلی شلمچه به بصره جزو اولویت‌های ما محسوب می‌شود و به دنبال تقویت کریدورهای  ترانزیتی و اتصالات منطقه‌ای هستیم. 

رسولی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه برنامه عراق برای راه‌آهن شلمچه-بصره مسافری است و در قرارداد بخش باری دیده نشده و این نمی‌تواند هم ۴ تقویت کریدور های ترانزیتی را محقق کند، ادامه داد: این مباحث برای بعد از اجرای علمیات احداث و راه اندازی داشت و بعد از بهره برداری مسافری باری این خط شروع به کار می‌کند.

وی همچنین درباره احتمال افزایش قیمت بلیت قطار تاکید کرد: بلیت قطار در سالهای گذشته هم به صورت سنواتی متناسب با تورم افزایش قیمت داشته و افزایش منطقی به بلیت قطار هم تعلق می گیرد اما به طور مشخص فروش بلیت برای دی ماه بدون افزایش قیمت انجام شود و برای ماه‌های بعدی هم تصمیم‌گیری نشده‌است. 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز