خبرگزاری کار ایران

وزیر پیشین صمت:

مسیر فاینانس چین از حل مشکل با امریکا می‌گذرد

مسیر فاینانس چین از حل مشکل با امریکا می‌گذرد
کد خبر : ۱۵۳۹۷۳۵

وزیر پیشین صمت گفت: من از چند کشور اروپایی فاینانس در مقادیر کم می‌آورم اما از چین نمی‌توانم، زیرا تا وقتی مشکل ما با آمریکا حل نشود چین یک قدم جلو نمی‌آید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا نعمت زاده، وزیر پیشین صمت در نخستین نشست هم اندیشی برندهای برتر تجاری در اتاق بازرگانی ایران به ناترازی حامل های انرژی در کشور اشاره کرد و گفت: در برنامه هفتم توسعه تولید برق ایران باید به ۱۲۷ هزار مگاوات برسد برای دستیابی به این میزان حدود ۳۰ هزار مگاوات برق تولید شود. چون دو بار مدیرعامل توانیر بودم می‌گویم این شدنی است اما برای تحقق آن باید بخش خصوصی به کار بیاید.

وی افزود: در گاز باید برای تولید ۴۰۰ میلیون مترمکعب در شبانه روز ظرفیت سازی کنیم این معادل ۱۴ فاز پارس جنوبی است.

نعمت‌زاده همچنین به اهمیت تولید برق از منابع تجدیدپذیر اشاره کرد و توضیح داد: در برق تجدیدپذیر می گویند باید ۱۲۰۰۰ مگاوات تولید کنیم که این ۱۰ برابر تولید کنونی و به این معناست که در پایان برنامه هفتم ۱۰ درصد تولید برق کشور از منابع تجدیدپذیر خواهد بود. این در حالی است که امروز امارات ۳۰ درصد و عمان دو سال دیگر، ۳۰ درصد برق خود را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کنند و متوسط تامین در اروپا نیز ۴۰ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: همین الان چند کشور اروپایی فاینانس در مقادیر کم می‌آورم اما از چین نمی‌توانم، زیرا تا وقتی مشکل ما با آمریکا حل نشود چین یک قدم جلو نمی آید.

وزیر پیشین صمت به جایگاه برندینگ در تولید و تجارت نیز اشاره و اظهار کرد: در برخی شرکت‌های جهان گاه ارزش برند از ارزش محصول بالاتر است، ما هم باید در این زمینه مواد قانونی ایجاد کنیم و توجه داشته باشیم برای حفظ برند باید بیشتر از ایجاد آن تلاش کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز