خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به ایلنا:

سقف ٢۵ درصدی اجاره‌بها بزودی ابلاغ می‌شود/ آورده متقاضیان نهضت ملی بالا نمی‌رود

سقف ٢۵ درصدی اجاره‌بها بزودی ابلاغ می‌شود/ آورده متقاضیان نهضت ملی بالا نمی‌رود
کد خبر : ۱۵۰۰۳۸۴

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سقف ٢۵ درصدی اجاره‌بها در تهران مصوب شده اما هنوز ابلاغ نشده‌است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، هادی عباسی، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در نشست خبری امروز  اظهار داشت: دولت درباره تامین مسکن مردم رفتار  مسئولانه داشت در حالی که دولت گذشته هیچ مسئولیتی نپذیرفت و مدعی بود که از آنجایی که اقتصاد کلان وضعیت مطلوب ندارد بازار مسکن هم از آن اثر می‌پذیرد و وزیر وقت پروژه مسکن مهر را رها کرد، در نهایت وقتی دید آش آنقدر شور شده، اخیرا مدعی شد که یک میلیون مسکن ساخته‌ است.

وی ادامه داد : اولین گام در بخش مسکن دسترسی همه مردم به زمین رایگان ٩٩ ساله است و نگاه ما به این موضوع ایجاد فرصت‌های برابر بین مردم است. موضوع دیگر دسترسی مردم به تسهیلات است که در قانون جهش تولید مسکن هم به آن تاکید شده و هر چند قرارداد ارایه تسهیلات ٣٠٠ همتی با بانک‌ها منعقد کردیم اما بانک‌ها در این بخش کمک نکردند درحالیکه باید بنقش خود را در بخش مسکن ایفا می‌کردند.  

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: موضوع سوم در تامین مسکن مردم کاهش هزینه تمام شده در ساخت مسکن است که این فرصت در پروژه نهضت ملی مسکن ایجاد شد.

عباسی گفت: برای بیش از ٢ میلیون و ۶٠٠ هزار واحد نهضت ملی مسکن اراضی مورد نیاز تامین شده و مسیر جهشی پیشرفت نهضت ملی مسکن شروع شده و تامین اراضی می‌تواند تا پایان سال به ۴ میلیون واحد مسکن برسد.

وی با تاکید بر اینکه اگر تسهیلات بانکی وارد بخش مسکن شود، ٢ درصد از ٨ درصد رشد اقتصادی از بخش مسکن به دست می‌آید، اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در بخش مسکن و ساختمان میزان اشتغالی است که در مسکن ایجاد می‌شود و باید توجه داشت که ایجاد اشتغال در بخش مسکن  در پهنه کل کشور بوده و تنها به یک نقطه محدود نمی‌شود.

معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد که مسکن کارگری در صنعت شهرها دنبال می‌شود و اگر مسأله تسهیلات بانکی حل شود گشایش بزرگی در بخش مسکن سازی کشور حاصل می‌شود.

عباسی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر سقف افزایش اجاره بها در تهران گفت: سقف ٢۵ درصدی اجاره‌بها در تهران مصوب شده اما هنوز ابلاغ نشده‌است. 

وی همچنین درباره افزایش وام نهضت ملی مسکن تا ٨٠٠ میلیون تومان تاکید کرد: افزایش سقف وام به معنای افزایش سقف آورده اولیه متقاضیان نیست و سقف آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن همان ۴٠ میلیون تومان است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز