خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

نگرانی از تامین آب سیستان کمتر شد/ رفع نشتی سد لار و پروژه زیاران برای تهران

نگرانی از تامین آب سیستان کمتر شد/ رفع نشتی سد لار و پروژه زیاران برای تهران
کد خبر : ۱۴۹۷۵۴۴

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: در فروردین ماه بارش‌هایی داشتیم که در پی آن ۳۰۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند محقق شد نتیجه اینکه اکنون آب سیستان و زاهدان از چاه نیمه‌ها و آب شیرین کن تامین می‌شود.

هاشم امینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره حل ناترازی آب در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ناترازی آب در زاهدان، زابل جزء نگرانی‌های ما بوده که به دلیل عدم تحقق حقابه هیرمند چاه‌نیمه‌ها را از دست داده بودیم بر این اساس تلاش کردیم که ۳ پروژه را برای سیستان و زاهدان تعریف کنیم از جمله حفر و تجهیز چاه در هرمک، هامون، شیله و احداث آب‌شیرین‌کن ۱۰۰ هزار متر مکعبی بوده است.

حفر ۱۱۵ حلقه چاه

وی افزود: سرجمع ۱۱۵ حلقه چاه حفر شد، همچنین آب نیاز به کیفی‌سازی داشت که برای حل این موضوع آب‌شیرین‌کن را حداث کردیم و اکنون آماده و در مدار است.

۳۰۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند محقق شد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: البته در فروردین ماه بارش‌هایی داشتیم که در پی آن ۳۰۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند محقق شد نتیجه اینکه اکنون آب سیستان و زاهدان از چاه نیمه‌ها و آب شیرین کن تامین می‌شود.

پروژه تهلاب

وی خاطرنشان کرد: همچنین انتقال آب از تهلاب یکی از طرح‌های اساسی است که کمک می‌کند بابت زاهدان نگرانی نداشته باشیم.

امینی یادآور شد: برای سیستان و زابل آبرسانی از بندان در حال انجام است که این پروژه نیز ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

انتقال آب از دریای عمان

وی با بیان اینکه برای منطقه سیستان پروژه بلندمدت انتقال آب از دریای عمان را در دستور کار داریم، گفت: این آب جهت تامین نیاز آب صنایع است و در این مسیر برای بخش‌هایی از سیستان، خراسان جنوبی و مشهد نیز جهت تامین شرب بکار گرفته می‌شود و به این ترتیب نگرانی بابت تامین آب سیستان و بلوچستان نداریم.

نگرانی تامین آب شهروندان تهرانی کمتر شد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور در ادامه درباره اوضاع تامین آب در تهران اظهار داشت: خوشبختانه به خاطر بارش‌هایی که در فصل بهار داشتیم نگرانی برای تامین آب شهروندان تهرانی کمتر شد البته این موضوع نافی این نیست که مردم در مدیریت مصرف همراهی نکنند.

رفع نشتی سد لار

وی ادامه داد: برای تهران پروژه بلندمدت رفع نشتی سد لار را در دستور کار داریم که جزء پروژه‌هایی بود که رئیس‌جمهور و شورای شهر نیز به آن ورود کرده و هدف این بود که باید به ظرفیت اضافه شود.

انتقال آب از زیاران

امینی بیان داشت: همچنین انتقال آب از زیاران در دستور کار است که جزء پروژه‌های بلندمدت است تا کمترین تنش و چالش را در تهران داشته باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز