خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

تکمیل خط راه آهن چابهار زاهدان تا پایان سال

تکمیل خط راه آهن چابهار زاهدان تا پایان سال
کد خبر : ۱۴۹۰۵۷۸

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی در تشریح آخرین وضعیت پروژه‌های مهم ریلی کشور از تکمیل خط راه آهن چابهار زاهدان تا پایان سال خبر داد.

به گزارش ایلنا، امیرمحمود غفاری، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی، درباره خط‌آهن چابهار زاهدان اظهار کرد: با تزریق  و استمرار منابع تا پایان سال جاری علاوه بر اتصال تنها بندر اقیانوسی کشور (بندر استرتژیک شهید بهشتی چابهار) به شبکه ریلی، محور ریلی شمال به جنوب استان سیستان و بلوچستان تکمیل و تردد پر ترافیک در این مسیر تسهیل می‌شود.

وی افزود: سایر پروژه‌های مهم نظیر خط ریلی زاهدان ء یونسی تا سرخس (تکمیل کریدور استراتژیک شمال – جنوب در شرق کشور) و خط ریلی شیراز – بوشهر – عسلویه و اتصال پایتخت انرژی کشور به شبکه ریلی و خط دوم مسیر ریلی درود – خرم آباد – اندیمشک و در نتیجه افزایش ظرفیت انتقال بار از بندر امام خمینی(ره) به مرکز و شمال کشور و احداث خط ریلی فوق راهبردی رشت – آستارا با تزریق و استمرار منابع در مسیر پر سرعت تکمیل حداکثر طی ۳ سال آینده قرار می‌گیرد تا آرزوهای دیرین توسعه شبکه ریلی محقق و به نقطه اوج بالندگی خود برسد.

غفاری ادامه داد:‌ طی ۲ سال اخیر کار نوسازی واگن‌ها با استفاده از منابع عمومی و هم افزایی با منابع بخش غیردولتی از طریق سازوکار تبصره ۱۸ قوانین بودجه سال‌های گذشته و تبصره ۲ قانون بودجه سال جاری با سرعت و قوت در دست اقدام و پیگیری است. خبر بسیار خوب، تخصیص منبع بسیار قابل توجهی از محل استجازه برای خرید و تجهیز لکوموتیو مورد نیاز شبکه ریلی است که در یک دهه اخیر بسیار آزاردهنده بوده است.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی گفت: خوشبختانه ۱۲۰۰ میلیارد تومان منابع ریالی و ۵۰ میلیون دلار منابع ارزی برای این مهم تخصیص یافت که با برنامه ریزی‌های انجام شده، حداکثر تا پایان سال جاری و اوایل سال آینده شاهد تحول چشمگیری در این حوزه خواهیم بود و ملت عزیز ثمرات آن را به زودی مشاهده خواهند کرد.

به گفته غفاری، علاوه بر این، بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان برای تامین زیرساخت‌های طرح جهش تولید مسکن و کمک به نوسازی بافت‌های فرسوده تخصیص یافت که با توجه به اقدامات بزرگ انجام شده در حوزه تخصیص زمین و تسهیلات ساخت مسکن، زمینه تحویل هزاران واحد مسکونی جدید در سراسر کشور به هموطنان را فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز