خبرگزاری کار ایران

صدور مجوز قطعی پردیس علم و فناوری دانشگاه تبریز از سوی وزارت عتف

صدور مجوز قطعی پردیس علم و فناوری دانشگاه تبریز از سوی وزارت عتف
کد خبر : ۱۴۹۴۷۳۱

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز گفت: کارگروه تخصصی فناوری وزارت علوم، تحقیقاتو فناوری با صدور مجوز قطعی پردیس علم و فناوری این دانشگاه موافقت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، جلال شیری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز با اعلام این خبر اظهار داشت: دانشگاه تبریز در سال 1400 موفق به اخذ موافقت اصولی پردیس علم و فناوری شده بود که در جلسه 9/3/1403 کارگروه تخصصی وزارت عتف و با حضور رئیس دانشگاه تبریز و همکاران حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه و پس از بررسی­ های انجام ­شده، جمع­ بندی نظرات اعضای کارگروه و با در نظر گرفتن اجرای بنـد "ت" ماده 6 قانون جهش تولید دانش­ بنیان، با صدور مجوز قطعی پردیس علم و فناوری مستقل دانشگاه تبریز موافقت شد.

 دانشگاه تبریز با میزبانی از حدود 140 واحد فناور و دانش­ بنیان، 5 کارگزار رسمی، 7 واحد تحقیق و توسعه و ارتباط با دانشگاه گروه‌های بزرگ صنعتی استان، یکی از بزرگترین مراکز نوآوری و فناوری دانشگاهی کشور محسوب می‌شود و در این راستا افزایش فضای فیزیکی پردیس علم و فناوری دانشگاه تبریز به‌­عنوان یکی از مهمترین اولویت‌های دانشگاه تبریز در حال پیگیری توسط معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز است.

تجاری‌سازی بالای 50 محصول، اشتغال نزدیک به 500 نفر و همچنین فروش حدود 5000 میلیارد ریالی واحدهای فناور و شرکت‌­های دانش­‌بنیان مستقر طی یک سال گذشته از جمله اقدامات انجام شده توسط شرکت‌­های مستقر در این پردیس است.

ایجاد مراکز نوآوری دانشکده­ای، احداث مرکز نوآوری تخصصی هوشمندسازی، هوش­ مصنوعی و کارگاه‌های تخصصی پردیس علم و فناوری و به‌­ویژه ایجاد پهنه فناوری دانشگاه تبریز از جمله برنامه‌های مهم در دست اقدام معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز است که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و حمایت مسئولان استانی و وزارت عتف، در برنامه کوتاه مدت مجوز احداث پارک علم و فناوری را اخذ خواهد کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز