خبرگزاری کار ایران

عدم استقبال مردم از جشنواره پوشاک بهاره کرج در دو روز گذشته؛

کاهش قدرت خرید مردم به دلیل گرانی اجناس/ اغلب اجناس، کیفیت خوبی ندارند/ حراجی‌ها نمایشی و الصاق درصد تخفیف، غیرواقعی است

کاهش قدرت خرید مردم به دلیل گرانی اجناس/ اغلب اجناس، کیفیت خوبی ندارند/ حراجی‌ها نمایشی و الصاق درصد تخفیف، غیرواقعی است
کد خبر : ۱۳۳۰۸۸۵

رئیس اتحادیه پوشاک کرج از آغاز فروش فوق‌العاده پوشاک با عنوان جشنواره بهاره خبر داد و گفت : با توجه به کاهش قدرتِ خرید مردم، واحدهای صنفی با تخفیف و حراج ویژه برای شب عید، بازار خوبی خواهند داشت.این در حالی است که بسیاری از شهروندان به دلیل گرانی رغبتی برای خرید پوشاک از خود نشان نمی دهند.

اسماعیل صدیق در گفت‌وگو با ایلنا اظهار داشت: امسال هم مانند سال گذشته  فروش ویژه پوشاک از ۲۵ بهمن با عنوان جشنواره بهاره در شهر کرج آغاز شده و تا ۲۵ اسفند ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

صدیق یادآور شد: سال‌های گذشته این فروش فوق‌العاده در نمایشگاه‌های بهاره برگزار می‌شد اما امسال به دلیل عدم برگزاری این نمایشگاه، برای رفاه شهروندان و امکان خرید شب عید، جشنواره‌های فروش اعلام می شود.

صدیق در حالی از آغاز نمایشگاه پوشاک خبر داد که به گفته خودش امسال  با کاهش قدرت خرید مردم در صنف پوشاک روبرو  هستیم :  برای شب عید افزایش قیمت پوشاک نداریم چون می دانیم با استقبال کمتری روبرو خواهیم شد. با وجود توقف واردات پوشاک، تولید داخل کافی ست اما خریدار در بازار، کاهش پیدا کرده است.

صدیق با اشاره به اینکه پوشاک زمستانی در سال جاری به خوبی فروش نرفت، ادامه داد: قدرتِ خرید مردم کم شده و حراج و فروش فوق‌العاده می تواند علاوه بر افزایش خرید مردم به کسب و کار واحدهای صنفی کمک کند لذا واحدهای صنفی با تخفیف ویژه برای شب عید بازار خوبی خواهند داشت.

اغلب اجناس در بازار از کیفیت خوبی برخوردار نیستند

از طرف دیگر بسیاری از مردم هم در گفت وگو با ایلنا از گرانی‌های بی رویه ناراضیند . یک شهروند کرجی با اشار ه به اینکه اغلب اجناس در بازار از کیفیت خوبی برخوردار نیستند، گفت:  روز گذشته به همراه دخترم به نمایشگاه رفتیم اما همانطور که انتظار داشتم اغلب لباس ها نه تنها از کیفیت خوبی برخوردار نبود که نسبت به جنس و طرح و تنوع شان گران هم  بودند.

زهرا پیمانی که  کارمند رسمی یکی از ادارات دولتی کرج نیز هست ،  ادامه افزود :  از طرف دیگر بسیاری از مردم قدرت خرید خود را در یکی دوسال گذشته به دلایل مختلف از جمله گرانی بی سابقه و افزایش نرخ ارز از دست داده اند. خیلی ها هم دل ودماغی برای خرید ندارند. چون انگشت روی هر چه بگذاری قیمت آن به طور سرسام آور ی بالا رفته است.  به گمانم برخی از مردم همین که بتوانند شکم  خود را سیر کنند هنر کرده اند و پولی برای خرید لباس ندارند.

کاهش فروش مجازی پوشاک با محدودیت اینترنت

همچنین صدیق   محدودیت اینترنت در چندماه اخیر را یکی دیگر از علل کسادی بازار پوشاک دانست و  گفت: اتفاق و کاهش سرعت اینترنت برای فضای مجازی که به واسطه شیوع کرونا، بسیاری از اصناف پوشاک را به خود جلب کرده بود، دچار مشکل کرد و قطعا منجربه کاهش فروش و خسارت شد اما چون این محدودیت برای کل کشور بود، فروشندگان مجازی پوشاک کرج نیز این مشکل را درک کردند.

ارائه مدارک واحدهای صنفی به اتحادیه پوشاک 

رئیس اتحادیه پوشاک کرج گفت: تمام واحدهای صنفی که علاقه‌مند هستند در فروش جشنواره بهاره، شرکت کنند باید مدارک درخواست خود را به اتحادیه پوشاک ارائه کنند.

 وی افزود: واحدهای صنفی موظف هستند فاکتورهای خود را به اتحادیه ارائه داده که با بررسی لازم، اجناس آنها قیمت‌گذاری شود. چنانچه واحد صنفی متقاضی شرکت در جشنواره بهاره، پیش از این تخلفی نکرده باشد و از طریق بازرسی استان جریمه نشده باشند، ضمن تایید درخواست فروش فوق‌العاده با تمدید حراج اجناس این اصناف نیز موافقت خواهد شد.

صدیق گفت: فروش فوق‌العاده و حراج پوشاک به صورت ویژه است و افرادی که در ماه‌های گذشته از این امتیاز استفاده کرده اند نیز می توانند با داشتن شرایط لازم در اسفند ماه مجدد به این فروش ادامه دهند.

الصاق درصد تخفیف، غیرواقعی و تخلف است

وی تاکید کرد: الصاق هر گونه برچسب ۷۰درصد، ۵۰ یا ۴۰ درصد بر روی اجناس و نوشتن این تخفیف بر روی ویترین و شیشه واحدهای صنفی غیرقانونی است.زیرا این گونه حراجی ها نمایشی بوده و تقلب است.

صدیق افزود: بابت این تخلف از طرف واحدهای بازرسان اتحادیه جریمه خواهند شد لذا بدون هیچ برچسب تخفیف درصد قیمت تنها با بنرهای متحدالشکل در جشنواره فروش فوق‌العاده بهاره شرکت کنند.

انتهای پیام/
معصومه امین زاده
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز