خبرگزاری کار ایران

تعامل مثبت معلم و دانش‌آموز، اثربخشی فرآیند آموزش را افزایش می‌دهد

تعامل مثبت معلم و دانش‌آموز، اثربخشی فرآیند آموزش را افزایش می‌دهد
کد خبر : ۱۵۵۳۴۹۳

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: اعتبارات تعیین شده از محل فروش گاز و سایر اعتبارات؛ تعامل خوبی بین دو حوزه سازمان و معاونت متوسطه ایجاد کرد که منجر به اتفاقات خوبی شد.

مصطفی آذرکیش در آیین اختتامیه گردهمایی مدیران کل نوسازی مدارس کشور، اظهارکرد: آموزش با کیفیت، تاثیرگذار در بهبود و پیشرفت جامعه است که در شرایط محیطی شامل محیط فیزیکی، فناوری، تجهیزات و امکانات آموزشی شکل می‌گیرد.

وی افزود: یک فضای خوب می‌تواند تعامل مثبت و ارتباط بهتری بین معلم و دانش‌آموز ایجاد کند و اثربخشی فرآیند آموزش را افزایش می‌دهد. 

آذرکیش بیان کرد: فضاهای آموزشی به مثابه ظرف آموزش و تربیت است که می‌تواند بر شکل‌گیری مظروف خود تأثیر بگذارد.

وی تصریح کرد: اعتبارات تعیین شده از محل فروش گاز و سایر اعتبارات ؛ تعامل خوبی بین دو حوزه سازمان و معاونت متوسطه ایجاد کرد که منجر به اتفاقات خوبی شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: پیش بینی جمعیت در آینده و آمارها، افزایش جمعیت در دوره اول و دوم متوسطه را نشان می‌دهد که نیاز به برنامه‌ریزی و نگاه آینده نگرانه دارد که حسب اسناد بالا دستی باید شیب توسعه فضا را به سمت ساخت فضاهای آموزشی هنرستانی بیشتر کنیم.

وی ادامه داد: ما باید برای جاری سازی و تحقق اهداف تکالیف قانونی برنامه‌ریزی کنیم و به آن متعهد باشیم.

آذرکیش اظهار کرد: ما باید دانش‌آموزانی تربیت کنیم که در کلاس درس احساس کنند می‌توانند تغییری در جهان ایجاد کنند و برای ساختن نوآوری‌های جدید، اعتماد به نفس و تجربه بدست بیاورند تا آینده بهتری در پیش روی خود داشته باشند.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی در پایان خاطرنشان کرد: تعامل نوسازی با دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی می‌توانند سبب تغییر رویکردها و بسترسازی برای رسیدن به فضاهای جدید و بهتر شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز