خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

انتقاد از ساخت بی‌مجوز سه برج ۲۵ طبقه در مجاورت ایستگاه هواشناسی/ دانشگاه تهران باید به قوانین احترام بگذارد

انتقاد از ساخت بی‌مجوز سه برج ۲۵ طبقه در مجاورت ایستگاه هواشناسی/ دانشگاه تهران باید به قوانین احترام بگذارد
کد خبر : ۱۵۴۸۲۸۷

عضو شورای شهر تهران درخصوص ساخت ساختمان 25 طبقه در خیابان کارگر تذکر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «ناصر امانی» عضو شورای شهر تهران در دویست و هفتاد و چهارمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری گفت: تذکر بنده پیرو نامه‌ای است که در تاریخ ۱۹ مهر ۱۴۰۳ بنده خدمت جنابعالی ارسال کردم. در این نامه مدیر کل هواشناسی تهران در خصوص آغاز عملیات احداث سه برج بلند مرتبه‌ای ۲۵ طبقه در مجاورت ایستگاه هواشناسی واقع در خیابان کارگر شمالی که منجر به اختلال در سامانه پایش و پیش‌بینی مخاطرات هواشناسی خواهد بود اعتراض کرده بود و درخواست کرده بود یا این عملیات متوقف شود یا اگر قرار است ساخته شود از ارتفاع و تراکم این ساختمان‌ها کاسته شود.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به مصاحبه صارمی معاون شهردار تهران در این زمینه گفت: در مصاحبه معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران تاکید شرده ساخت برج‌های سه قلو در دانشگاه تهران فاقد مجوز از سوی شهرداری تهران است و قطعاً به صورت قانونی با این تخلف برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه جهت شفاف‌سازی موضوعات در این خصوص توضیحاتی را ارائه می‌کنم، ادامه داد: معاون شهردار تهران در ادامه مصاحبه اعلام کرده است در مرداد ماه سال جاری شهرداری منطقه ۶ گزارشی در خصوص ساخت و ساز غیرمجاز توسط دانشگاه تهران برای احداث برج‌های خوابگاهی به این معاونت ارائه داد و این معاونت پس از بررسی‌های لازم در جواب این گزارش به منطقه اعلام کرد تا اقدامات قانونی برای جلوگیری تخلف انجام شود و همچنین در تاریخ بیست و ششم شهریور ماه سال جاری موضوع این تخلف دانشگاه تهران از سوی این معاونت به مدیر کل دفتر فنی و عمرانی حمل و نقل و ترافیک تهران استانداری تهران گزارش شد.

امانی تصریح کرد: آقای صارمی گفته است تاکید می‌کنم که تا این لحظه هیچ گونه مجوزی از سوی شهرداری برای احداث برج‌های خوابگاهی دانشگاه تهران صادر نشده و اقدام دانشگاه برای محدوده کاملاً غیرقانونی است. از آقای صارمی تشکر می‌کنیم سؤالم این است که واقعاً مگر شهر صاحب ندارد؟ آقای چمران چطور می‌شود که در خیابان کارگر شمالی در یکی از حساس‌ترین مراکز کشور در جنب ایستگاه آتش‌نشانی شهر تهران گودبرداری آن هم نه در یک مدت کوتاه از مرداد ماه تا الان در حال انجام است و شهرداری می‌گوید خبر ندارد و مجوز نداده است بعد که رسانه‌ای می‌شود اعلام می‌کنند که ما مجوز ندادیم و این کار غیر قانونی است و دانشگاه تهران غیرقانونی کار می‌کند. اگر یک نفر در منطقه ۱۵ در محله رضویه بخواهد یک پنجره‌ جابجا کند با فاصله یک ساعت عوامل شهربان با امکانات به آنجا می‌روند و برخورد می‌کنند. این کار خوبی است که جلوی تخلف را می‌گیرند اما در این جا گودبرداری با این عمق در خیابان کارگر شمالی کنار ایستگاه آتش‌نشانی  صورت گرفته اما شهرداری خبر ندارد و بعد می‌گویند مجوز صادر نکردیم.

وی ادامه داد: یک وقتی دوستی می‌گفت ما وقتی در این شهر راه می‌رویم احساس می‌کنیم این شهر یک صاحبی دارد. من نمی‌خواهم الان بگویم عکسش عمل شده ولی خب چرا این اتفاقات می‌افتد من در مورد ساخت و ساز در دانشگاه تهران یک فیلمی نشان دادم حضرت عالی بعد دو جلسه من را مورد عتاب قرار دادید و گفتید که اینجوری نبوده و بروید تحقیق کنید ما رفتیم تحقیق کردیم  قطعاً ساخته بودند و فیلم که پخش شد رفتند تخریبش کردند.

وی با گلایه از خشک کردن درختان در پشت ساختمان مرکز لرزه‌نگاری گفت: من چهارشنبه با آقای جوانی با هیئت امنای محله خوارزمی جلسه داشتم، بپرسید ببینید چه می‌گویند در مورد خشک کردن و قطع درختان در جنگلهای پشت موسسه زلزله نگاری دانشگاه تهران. آیا این روند قرار است همینطور ادامه پیدا کند یعنی دانشگاه تهران یک مجموعه خودسری‌ است که هیچ قانون مدیریت شهری برایش مهم نیست و هر کاری دلش میخواهد در این شهر می‌تواند انجام بدهد این تذکر بنده است من نمیدانم حالا به شهرداری تذکر بدهم یا به رئیس دانشگاه تهران تذکر بدهم یا به وزارت علوم. این شهر قانون دارد.

مهدی چمران در ادامه در پاسخ به تذکر امانی گفت: قطعاً و یقیناً همینطور است و باید بر اساس قانون بسازند. ما حتی در دوره‌های گذشته مصوبه‌ای داشتیم که خود شهرداری هم ساختمان می‌سازد باید بیاید پروانه و مجوز بگیرد چون قبلاً نمی‌گرفتند و می‌ساختند نقشه‌هایش هم کسی تایید نمی‌کرداما  قرار شد هم طراحی و نقشه‌اش تاییدشود بنابراین دانشگاه تهران که خودش مرکز علم و پژوهش و تحقیقات است قطعاً و یقیناً باید احترام بگذارد به قوانین کشور و قوانین شهر و پروانه ساختمانی بگیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز