خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

افراد زیادی از اروپا و آمریکا برای درمان به ایران می‌آیند

افراد زیادی از اروپا و آمریکا برای درمان به ایران می‌آیند
کد خبر : ۱۵۴۶۱۲۲

سی‌امین سالروز تصویب قانون بیمه همگانی خدمات درمانی صبح امروز-سه‌شنبه- در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناصحی، مدیر عامل بیمه سلامت در مراسم سی‌امین سالروز تصویب قانون بیمه همگانی خدمات درمانی بیان کرد: با حضور دکتر پزشکیان که سکاندار سلامت بوده‌اند امیدواریم بتوانیم هدفمند در این حوزه فعالیت کنیم.

وی افزود: بیش از نیمی از افراد تحت پوشش بیمه سلامت، از اقشار پایین جامعه هستند.پنج دهک پایین جامعه بیمه رایگان شده‌اند و امیدواریم با بهتر شدن وضع مردم تعداد افراد تحت پوشش این بیمه کاهش پیدا کند و افراد به تمکن مالی برسند تا خود را بیمه کنند.

حسین‌علی شهریاری؛ رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: بسیاری از افراد از اروپا و آمریکا برای درمان به ایران مراجعه می‌کنند زیرا هزینه‌های درمان در ایران با دنیا قابل مقایسه نیست.

وی گفت:‌ حدود دو هزار سمن در حوزه بهداشت و درمان مشغول به فعالیت هستند. اگر هزینه این عزیزان به علاوه کمکی که خیرین انجام می‌دهند را به مبلغی که دولت هزینه می‌کند اضافه کنیم مبلغ قابل توجهی است اما کفایت نمی‌کند. من سوء مدیریتی در سازمان بیمه سلامت نمی‌بینم و در مدت بیست و یک سالی که در مجلس هستم کسی گلایه‌ای واقعی از سازمان بیمه سلامت نداشته است.

شهریاری گفت: حوزه سلامت تنها حوزه‌ای است که اعضای مجلس در کمیسیون بهداشت و درمان نگاهی سیاسی به آن ندارند. در این سال‌ها دولت‌هایی با نگاه سیاسی متفاوت آمده‌اند اما کمیسیون بهداشت و درمان همه را به یک چشم دیده است.

در ادامه مراسم علی جعفریان، جانشین وزیر بهداشت اعلام کرد: چارچوب وظیفه ما در شبکه بهداشت و درمان این است که برای مردم دسترسی به خدمات سلامت را فراهم کنیم، کیفیت آن را افزایش دهیم، امکان دسترسی مردم را بهبود ببخشیم و عدالت را برقرار کنیم.

جعفریان ادامه داد: یکی از مشکلات ما این است که اگر فردی در حاشیه کشور دچار سرطان باشد با فردی که در تهران است، امکانات درمانی متفاوتی دریافت می‌کند زیرا دسترسی او در آن نقطه متفاوت است. ما می‌توانیم درمان رایگان را فراهم کنیم اما نیاز به کمک دیگران برای افزایش دسترسی مردم داریم.

جانشین وزیر بهداشت تذکر داد: سهم ما از جی‌دی‌پی قرار بود هفت درصد باشد اما اکنون زیر چهار درصد است و امید داریم که بتوانیم به هفت درصد برسیم.من به‌واسطه کار خود که پیوند کبد است با خدمات بیمه سلامت در تماس هستم و این جای افتخار است که با حدود چهار-پنج هزار دلار پیوند کبد انجام می‌دهیم و بیمار یک ریال آن را نیز پرداخت نمی‌کند. در حالی‌که در آمریکا این پیوند با سیصد تا چهارصد هزار دلار انجام می‌شود و کمترین این هزینه در کشور هند و معادل سی هزار دلار است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز