خبرگزاری کار ایران

تاکید رئیس پلیس راهور فراجا بر مهندسی ترافیک/ پیشنهاد جاده کمربندی برای تهران بجای بزرگراه آزادگان

تاکید  رئیس پلیس راهور فراجا بر مهندسی ترافیک/ پیشنهاد جاده کمربندی برای تهران بجای بزرگراه آزادگان
کد خبر : ۱۵۴۳۱۳۰

رئیس پلیس راهور فراجا گفت:‌ مهمترین موضوع در مدیریت ترافیک و کاهش تخلفات، مهندسی ترافیک است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا در جمع خبرنگاران گفت: مهمترین موضوع در مدیریت ترافیک و کاهش تخلفات، مهندسی ترافیک است که البته سامانه هوشمند هم بخشی از مهندسی ترافیک را تشکیل می دهد و اگر ما همه مولفه ها را به درستی کنار هم قرار بدهیم یک مهندسی درست اصولی و منطقی می‌توانیم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه فقط ما در تهران روزی بالغ بر ۲۰ میلیون جابجایی داریم ادامه داد: رفتارهای غلط حتماً باید یک مجازات داشته باشند. یکی از روش‌های متداول در همه دنیا و در کشورهای توسعه یافته استفاده از سامانه‌های هوشمند است سامانه‌هایی که بتواند با دقت و به شکل گسترده رفتارهای کاربران را اعم از خودرو و موتورسیکلت کنترل کند و نسبت به ثبت تخلفات و رفتارهای خارج از قوانین نیز اقدام کند.

وی ادامه داد: متاسفانه به دلایل مختلف امروز ما یک وضعیت نامناسب در این حوزه مواجه هستیم یعنی شاید طی ۵ سال گذشته ما نه تنها توسعه و پیشرفتی در این زمینه نداشتیم بلکه رفته رفته به دلیل مستهلک شدن ابزارهای قدیمی و عدم پشتیبانی به موقع از سامانه‌ها با مشکلات مواجه شده ایم. در واقع بحث پشتیبانی سامانه به نظرم از ایجاد سامانه‌های جدید خیلی می تواند در واقع مهم‌تر باشد.همچنان که امروز یکی از مشکلاتی که ما در حوزه راه‌ها داریم چه در درون شهر و چه برون شهر بحث نگهداری راه هاست. در مورد سامانه هم به همین ترتیب به نظر می رسد که به دلایل مختلف ما بی توجه بودیم نسبت به توسعه کمی و کیفی سامانه‌ها و همچنین نگهداشت و پشتیبانی از سامانه‌های موجود به همین دلیل من فکر می‌کنم خیلی خیلی خوش‌بینانه بخواهیم اظهار نظر کنیم بیش از ۵۰ درصد از توان سامانه های موجود و دوربین های ثبت تخلف امروز غیر فعال است.

وی تصریح کرد: پس ما دو کار جدی باید انجام بدهیم یک اینکه سامانه های موجود مان را به روز رسانی کنیم.

حسینی تاکید کرد: ما نزدیک به ۵۰ هزار سامانه در تهران نیاز داریم. ما بالغ بر ۵۷۰۰ تقاطع داریم که حداقل در هر تقاطع چهار سامانه می‌خواهیم که بتواند هر چهار جهت تقاطع را به درستی کنترل کند انواع تخلفات را نه فقط عبور از چراغ قرمز بلکه انواع تخلفات را بتواند کنترل کند.وقتی یک کاربر ببیند که در تقاطع در میدان، در بزرگراه در خیابان همه جا رفتارهایش تحت کنترل است او هم قانون را رعایت می کند. یکی از موضوعاتی که امروز به درستی  شهروندان گلایه‌ای دارند این است که مثلاً در فلان نقطه نبودند ولی جریمه شده‌اند این یکی از ایرادات سامانه‌های ماست سامانه که کالیبره به موقع نشده است حتماً در خوانش ارقام پلاک دچار خطا می شود و انتقاد این مشکل هم به سمت پلیس است در حالی که واقعا کمترین سهم را در این حوزه پلیس دارد پس در نتیجه ما خواستار یک توسعه کمی و کیفی در خصوص سامانه‌های هوشمند هستیم.

وی تصریح کرد: انشالله با اقداماتی که خود پلیس انجام می دهد به شکل اقدامات سخت افزاری و همچنین مشارکت بخش خصوصی که به زودی در کنار ما قرار خواهند گرفت بتوانیم اقدامات خوبی را انجام دهیم.

رییس پلیس راهور فراجا گفت: توان بخش خصوصی مهمترین پشتوانه هر دستگاه و هر سازمانی برای پیشبرد ماموریت‌هایش است ما هم با مجوزهایی که در واقع در حال اخذ هستیم و دستور سردار فرمانده محترم فراجا انشالله به زودی موسساتی را ایجاد خواهیم کرد تحت عنوان موسسات خدمات هوشمند ترافیکی که این موسسات با استفاده از تجهیزات هوشمند بدون اینکه حق مواجهه چهره به چهره با مردم را داشته باشند نسبت به کنترل تخلفات و رفتارهای ترافیکی در شهرها و در جاده‌ها در همه کشور اقدام خواهند کرد و حتما می تواند یکی از ابزارهایی بسیار موثر برای کنترل رفتارهای رانندگی باشد.

سردار حسینی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره بزرگراه یادگار امام گفت: امروز یک بازدیدی از ادامه بزرگراه یادگار تا اتصال به آزادگان داشتیم. این پروژه یک ابر پروژه است که به هر حال دارای پیچیدگی‌های خاص و موانع جدی اعم از معارضات و تاسیساتی که در پیش رو دارد، است خوشبختانه به نظر می‌رسد که تا امروز که بیشتر از ۶ ماه است از شروع این طرح گذشته بالغ بر ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اگر همه موضوعات انشالله بر وفق مراد پیش برود که به نظر نمی‌رسد دیگر مانع جدی در پیش روی آن نباشد ما امیدوار هستیم ظرف حول و حوش ۱۴ یا ۱۵ ماه آینده به شکل کامل شاهد بهره‌برداری از این بزرگراه خواهیم بود حتما افتتاح این پروژه می‌تواند بخش قابل توجهی از معضلات ترافیکی جنوب غرب و غرب تهران را از بین ببرد. کسانی که از این محدوده یعنی جنوب غرب تهران و شهرهای اقماری این محدوده می آیند از بین ببرد. کسانی که از این محدوده یعنی جنوب غرب تهران و شهرهای اقماری این محدوده به سمت تهران می آیند و رفت و آمدهای روزمره دارند با اتمام این بزرگراه با طیب خاطر و آرامش بیشتری می‌توانند تردد داشته باشند.

وی درباره دوربین های سطح شهر تهران و آمارهای متفاوت ارایه شده از فعالیت این دوربین ها گفت: ما دو نوع دوربین داریم یک سری از دوربین‌ها دوربین‌های نظارتی و پایش هستند در واقع بخش‌های مختلف از جمله خود ما در مرکز کنترل راهور تهران بزرگ و در مرکز مدیریت هوشمند ترافیک داریم. به این دوربین‌ها دوربین نظارتی می‌گویند یک دوربین هم داریم که دوربین پلاک خوان و برای ثبت تخلف است. آن چیزی که من می‌گویم خوشبینانه بیش از ۵۰ درصد غیر فعال هست سامانه‌های پلاک خوان ما است نه نظارتی. پایش تصویری ما خوشبختانه همینطور که دوستان هم در واقع عنوان کردند بالای ۸۰ الی ۹۰ درصد سالم است و کارشان را انجام می‌دهند آنچه که برای کنترل رفتار ترافیکی کاربران مهم هست سامانه‌های پلاک‌خوان و ثبت تخلف است.

رییس پلیس راهور فراجا  در رابطه با پروژه شوشتری گفت: این پروژه هم یکی از پروژه‌های بسیار مهم است که در شمال جنوب شرق تهران در دست کار است. این پروژه هم پروژه عظیمی است می‌تواند بخش قابل توجه از بار ترافیکی بزرگراه بسیج و حتی آزادگان را در واقع تحت تاثیر قرار دهد. همچنین ترددهای زائد را کاملاً از معابر شهری میتواند حذف کند هفته آینده احتمالاً یک بازدید از این پروژه خواهیم داشت.

وی درباره بزرگراه آزادگان و اینکه گفته شده در ماه 5 نفر به طور میانگین جان خود را از دست می‌دهند گفت: بزرگراه آزادگان به عنوان کمربندی شهر تهران احداث شده بود یک راهی که امروز کاملاً یک شریان شهری است و تداخل بار و شخصی یعنی خودروهای ناوگان عمومی بار و سواری‌های شخصی حتماً یک مشکلاتی رو ایجاد می‌کند. براساس آمار و ارقام ما نیز بزرگراه آزادگان هم جز یکی از محورهای بحرانی است و باید راجع به آن فکر اساسی کرد آنچه که می‌تواند در آینده کاملا مسائل مشکلات این محور را حل کند پیش‌بینی یک کمربندی کاملاً مستقل برای شهر تهران و اتصال بار غرب مرکز و جنوب کشور به سمت شمال شرق و شمال شمال است که وارد معابر شهری تهران نشود.

وی درباره ترخیص خودروها با توجه به فرصتی که در هفته فراجا داده شده بود تصریح کرد: د ترخیص آماری که من دریافت کردم ترخیص این یک هفته‌ای که ما این طرح رو گذاشته بودیم نسبت به هفته قبل خودش بالغ بر ۵۳ درصد افزایش داشت استقبال خوبی شد ما هم تلاشمان بر این است که به هر حال چون امانت دار اموال مردم هستیم بتوانیم به موقع و بدون پیچیدگی به هر حال خودرو و موتورسیکلت‌هایی که در توقفگاه‌ها متوقف هستند را به مردم بدهیم این طرح توانست کمک کند به تسریع این موضوع.

خبر در حال تکمیل می باشد...
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز