خبرگزاری کار ایران

توکلی زاده خبر داد:

خدمات‌رسانی۱۳۰ موکب پذیرایی و پردیس فرهنگی شهرداری تهران در نماز جمعه میلیونی تهران

خدمات‌رسانی۱۳۰ موکب پذیرایی و پردیس فرهنگی شهرداری تهران در نماز جمعه میلیونی تهران
کد خبر : ۱۵۳۹۰۴۸

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از فعالیت ۱۰۰ موکب پذیرایی محبان الرضا (ع) و ۳۰ پردیس فرهنگی شهرداری تهران در حاشیه برگزاری نماز جمعه تاریخی تهران و آئین بزرگداشت شهادت شهید سید حسن نصرالله و شهید نیلفروشان در مصلی تهران خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، محمد امین توکلی زاده با اشاره به برنامه ریزی‌ها از ساعات اولیه اعلام خبر جنایت صهیونیست‌ها در لبنان و به شهادت رساندن سید مقاومت اظهار کرد: اداره کل فرهنگی معاونت امور اجتماعی از ساعات ابتدایی اعلام خبر شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان ضمن انجام برنامه ریزی و تدارک برگزاری مراسمات مختلف جهت ادای احترام به مقام شامخ آن شهید عزیز و دیگر یاران شهید ایشان، در جلسه مشترک با کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع شهرداری‌های کلانشهرهای کشور و سازمان بسیج و سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان صدا و سیما به ارائه برنامه‌های خود پرداخت و پس از تبادل نظر حرکتی مشترک و بزرگ برای آیین‌های گرامیداشت شهید سید حسن نصرالله و شهید نیلفروشان و دیگر شهدای لبنان طراحی شد. همچنین پس از این جلسه یکی از بزرگترین مراسمات تجلیل از شهید سید حسن نصرالله با حضور جمع کثیری از مردم و دانشجویان و دانش آموزان در میدان فلسطین با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی شکل گرفت و اقشار مختلف مردم با حضور در میدان فلسطین تهران و اهدای بیش از یک میلیون شاخه گل، به مقام شامخ شهدای مقاومت به ویژه شهید سید حسن نصرالله ادای احترام کردند.

وی همچنین افزود: پس از اعلام خبر اقامه نماز جمعه به امامت رهبر معظم انقلاب تحت عنوان «جمعه نصر» در مصلی تهران و در فاصله‌ی ۴۸ ساعت قبل از برگزاری نماز ضمن بهره گیری از مدل برگزاری نماز عید فطر امسال، برنامه ریزی‌ها برای خدمت‌رسانی به خیل عاشقان ولایت و شهادت آغاز شد و بیش از یکصد موکب پذیرایی با مشارکت گروه‌های مردمی در قالب مواکب محبان الرضا (ع) و مواکب مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران ضمن توزیع یک میلیون بطری آب معدنی و پخت و توزیع غذای گرم و بسته صبحانه در مسیرهای منتهی به مصلی و اطراف آن از آغازین ساعات حضور نمازگزاران تا پایان این مراسم به ارایه خدمت و پذیرایی از شهروندان پرداختند.

توکلی زاده گفت: اداره کل فرهنگی با تولید سرود متناسب با رخداد شهادت دبیر کل حزب الله لبنان و همچنین ایجاد پردیس‌های فرهنگی مناطق در اطراف مصلی به ویژه در ضلع شرقی، توانست فضای مطلوبی را ایجاد کند. همچنین در برخی از اماکن مثل چهارراه حضرت ولی عصر (عج) و اماکن دیگر توانست با ایجاد موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی و پایگاه‌های فرهنگی در کنار مردم حق‌شناس ایران وظیفه خود را به نحو احسن انجام بدهد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افزود: مرکز فعالیت‌های دینی با پای کار آوردن ظرفیت مساجد آرمانی و برپایی مواکب پذیرایی و پردیس فرهنگی به خدمت‌رسانی و پذیرایی از نمازگزاران پرداخت و همچنین در اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی در استیج‌های مسیرهای منتهی به مصلی تهران نقش برجسته‌ای داشت. هماهنگی و حضور بیش از ۱۵ هزار نفر از نوجوانان آرمانی از مساجد طرح آرمان در آیین عبادی سیاسی این هفته و برپایی ۱۲ موکب از مجموع ۱۰۰ موکب مردمی محبان الرضا و مواکب مناطق شهرداری تهران که نوجوانان آرمانی این مواکب را اداره میکردند و همچنین توزیع اقلام فرهنگی از قبیل پرچم و پوستر و سربند و. . . از دیگر اقدامات مرکز فعالیت‌های دینی بود.

وی با تاکید بر اینکه نماز جمعه این هفته تهران، نمازجمعه‌ای تاریخی، حماسی و دارای ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بود، اظهار داشت: با توجه به اهمیت این موضوع، پردیس‌های فرهنگی شهرداری با همکاری گروه‌های مردمی، هیئات مذهبی و برخی ثمن‌های فرهنگی با اجرای سرود و برپایی ایستگاه‌های نقاشی برای کودکان، پخش نماهنگ و تولید برنامه زنده تلویزیونی فضایی متنوع را برای حضور خانواده‌ها در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه ایجاد کردند.

توکلی زاده با اشاره به استقبال بالای شهروندان از برنامه‌های مدیریت شهری در حاشیه نمازجمعه اشاره کرد و گفت: سازمان زیباسازی شهرداری تهران در موضوع شهادت شهید سید حسن نصرالله خوش درخشید و توانست با ایجاد کمپین‌های حزب الله زنده است، آغاز نصرالله و در ادامه آن اکران موضوع ۱۰ کیلومتر تا تل‌آویو و بعد از آن «جمعه نصر»، فضاسازی بسیار خوبی را در شهر تهران انجام دهد. ابتکار عمل سازمان زیباسازی شهرداری تهران مورد توجه نخبگان و رسانه‌ها قرار گرفت و بازخورد رسانه‌های خارجی بیانگر اثرگذاری این کمپین در رسانه‌های بین‌المللی بود. همچنین این سازمان با کمک هنرمندان و طراحان توانست با المان‌های حجمی و نصب آن‌ها در میادین شهر به ویژه میدان انقلاب و دیگر میادین، فضاهای شهری متناسبی را به این مناسبت بزرگ ایجاد کند و با محیط آرایی که انجام داد دین خود را به این شهدا ادا کند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افزود: در جمعه نصر هم سازمان زیباسازی در محیط‌آرایی مصلای اقامه نماز جمعه به امامت رهبر معظم انقلاب و در اطراف آن کمک شایانی کرد و با تامین اقلام فرهنگی از قبیل پرچم‌ها و پوسترها هم وارد عمل شد.

وی گفت: موسسه همشهری با تهیه ویژه‌نامه جمعه نصر و همین‌طور با تهیه پوسترهای سه قهرمان جبهه جهان اسلام یعنی شهید اسماعیل هنیه، شهید سید حسن نصرالله و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و توزیع آن در نماز جمعه، نقش خوبی را در تکریم و تجدید این شهدا ایفا کرد.

توکلی زاده اظهار کرد: با کمک معاونت‌های اجتماعی مناطق ۲۲گانه و طراحی انجام شده در اداره کل فرهنگی و نیز با تلاش مساجد آرمانی و هیئت‌های محبان الرضا و گروه‌های جهادی و موکب مردمی سعی شد که در ضلع شرقی مصلی تهران فضای مطلوبی شکل بگیرد که الحمدلله مورد استقبال مخاطبان هم قرار گرفت.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در پایان گفت: همکاری معاونت اجتماعی با گروه‌های مردمی و مواکب مردمی در مناسبت‌های مختلف سرمایه‌ای را پدید آورده که در همه مواقف، قابل استفاده است و با مدد الهی این اتفاق افتاد و در جلسه‌ای که در مجمع کلان شهرهای شهرداری‌های کل کشور برگزار شد و نیز با همکاری دستگاه‌هایی نظیر صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، سپاه و شهرداری‌ها این طراحی انجام شده برای شهادت سید حسن نصرالله در کلان شهرها هم در واقع تکرار شد و باعث شد که یک فضای ملی برای این موضوع شکل بگیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز