خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

آیین‌نامه ایمن‌سازی مدارس غیردولتی به زودی ابلاغ می‌شود/ ایمنی و استحکام بنا خط قرمز آموزش و پرورش است

آیین‌نامه ایمن‌سازی مدارس غیردولتی به زودی ابلاغ می‌شود/ ایمنی و استحکام بنا خط قرمز آموزش و پرورش است
کد خبر : ۱۵۱۰۴۴۸

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: آیین‌نامه ایمن‌سازی مدارس غیردولتی به زودی ابلاغ می‌شود.

احمد محمودزاده معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار ایلنا درباره نظارت بر ثبت نام در مدارس غیردولتی، گفت: در راستای نظارت بر ثبت‌نام مدارس غیردولتی و شهریه‌های سال گذشته تحصیلی و به جهت تعیین تکلیف، قانون مدارس غیر دولتی را مورد اصلاح و بازنگری قرار دادیم.

وی در ادامه با اشاره به تخلفات شهریه‌ای که محدود به چند مدرسه در کشور است ادامه داد: نوعا این قبیل تخلفات در بعضی از استان‌ها و از جمله در برخی از مناطق شهر تهران بروز کرده و برخورد لازم نیز با این قبیل موارد صورت گرفته و میزان تخلفات هم به گونه‌ای نبوده که موضوع را به همه مدارس غیر دولتی کشور تعمیم دهیم، البته برخی از مدارس برای سال تحصیلی جدید هنوز هزینه ثبت نام را به صورت کامل دریافت نکرده‌اند و مبالغ به صورت علی‌الحساب دریافت شده است.

وی به گزارش‌های رسیده در خصوص دریافت‌های خارج از نرخ شهریه اشاره کرد و گفت: برابر موضوع ناظران و ارزیابان با ورود به مدارس و بررسی گزارش‌های رسیده، مشاهده کردند که برخی از این مدارس پیش‌ثبت‌نام انجام داده و هنوز شهریه کامل را دریافت نکرده اند. بر این اساس تاکنون تخلفی صورت نگرفته و این ارقام کلامی شفاهی بین موسس و والدین بوده است.

محمودزاده تصریح کرد: به منظور حفظ انسجام امور و نظارت دقیق بر روند ثبت نام و برنامه‌های اجرائی مدارس غیردولتی طی جلسات مشترک با مدیران کل، شورای موسسان و مدیران مشارکت‌ها محور شهریه مطابق الگوی تعیین شهریه مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا مشکلی از بابت شهریه نداشته باشیم.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: نظارت بر مدارس غیر دولتی به صورت مستمر هم میدانی است و هم سامانه‌ای که درنظارت میدانی نوع اول مدیران استانی نظارت را انجام می‌دهند و در نوع دوم ناظران سازمان نظارت مستقیم دارند.

وی افزود: در مواردی که در روزهای گذشته بررسی کردیم تفکیک شهریه در مدرسه‌ای اتفاق نیفتاده بود یعنی مدرسه مبلغی را به صورت کلی از خانواده‌ها در خواست کرده بود که غیر از شهریه متعارف شامل همه هزینه‌های جانبی اعم از سرویس ایاب و ذهاب، پذیر ایی، پوشش دانش آموزی و خدمات آموزشگاهی زبان آموزی و مهارت افزایی دانش آموزان بود و جمع این اعداد و ارقام با میزان شهریه مصوب مغایرت داشت بنابر این با توجیه و تذکرات آیین نامه‌ای به موسس مقرر شد تا نسبت به اطلاع رسانی، اقناع‌سازی و تفسیر موضوع به خانواده‌ها در مسیر شفاف‌سازی گام بردارد. به موسسان و مدیران مدارس غیر دولتی نیز تاکید کرده‌ایم شرح مبالغ در خواستی و شهریه مصوب را به تفکیک برای عموم خانواده تبیین و اطلاع‌رسانی کنند.

محمود زاده با بیان اینکه تا شروع سال تحصیلی و آغاز مهر ماه ۱۴۰۳ با این فرآیند مواجه هستیم، اظهار داشت: انشاالله در پایان فصل تابستان و قبل از شروع سال تحصیلی جدید گزارش تفضیلی از روند بازدید و نظارت بر مدارس را منتشر خواهیم کرد و براین اساس شرح تخلفات و نحوه برخورد با متخلفان را باطلاع عموم خواهیم رساند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره ایمنی و استاندارد سازه‌های مدارس غیردولتی گفت: در حوزه استقرار مدارس غیردولتی، موضوع مدراسی که احداثی و خریداری شده‌اند مشخص است مطابق قوانین مدرسه دولتی و آیین‌نامه‌ای که برای مدارس دولتی وجود دارد برای این مدارس نیز کاربرد اجرایی خواهد داشت.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: برای مدارس استیجاری که بعضا کاربری آن‌ها مسکونی و یا کاربری دیگری داشته‌اند در هیات دولت یک مصوبه داشتیم و همچنین در قانون بازنگری مدارس غیردولتی موضوع را بطور کارشناسی تنظیم کردیم، تا آیین‌نامه‌ای مطابق شرایط آن‌ها تدوین کنیم و اکنون این آیین‌نامه آماده‌سازی شده و بزودی ابلاغ می‌شود.

معاون وزیر آموزش وپرورش با تاکید بر اینکه ایمنی مدارس و استحکام بنای مدارس خط قرمز دولت و وزارت آموزش و پرورش است و از آن عدول نمی‌کنیم، افزود: در خصوص برخی از استانداردهایی که در مدارس وجود دارد با سازمان نوسازی به توافق رسیده‌ایم و بر این اساس در جهت ایجاد محیطی آرام و ایمن برای همه دانش آموزان در اقصی نقاط کشور تلاش خواهیم کرد تا استانداردهای مصوب جهت افزایش ضریب ایمنی اعمال شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز