خبرگزاری کار ایران

در بازدید سردار رادان از مرز مهران مطرح شد؛

امنیت، گذرنامه و تسهیل شدآمدی از مهمترین مأموریت‌های پلیس در اربعین حسینی

 امنیت، گذرنامه و تسهیل شدآمدی از مهمترین مأموریت‌های پلیس در اربعین حسینی
کد خبر : ۱۵۰۸۸۳۳

فرمانده کل انتظامی با بیان این که تامین امنیت، ارائه خدمات گذرنامه ای، تسهیل شدآمدی از مهمترین مأموریت‌های فراجا در اربعین است، گفت: تعامل و ارتباط با پلیس‌های آن سوی مرز و همچنین روابط داخلی از دیگر ماموریت‌های مهم این ماموریت است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار «احمدرضا رادان» در حاشیه بازدید از پایانه مرزی مهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز، توفیق حاصل شد تا در جمع خدمتگزاران به زائران اباعبدالله (ع) در مجموعه مرزبانی فراجا و کارکنان انتظامی که حافظان نظم و امنیت و تسهیل کنندگان شدآمدی برای این سفر معنوی هستند باشیم و از نزدیک با برخی از آن‌ها دیدار کنیم.

وی افزود: چند مأموریت اصلی برای کارکنان انتظامی و مرزبانی در این مأموریت تعریف شده که اولین آن موضوع تأمین امنیت زائران از مبدأ تا پایانه‌های مرزی برای این سفر معنوی است که شامل مرز تمرچین در آذربایجان غربی و مرزهای کردستان، ایلام، کرمانشاه و خوزستان می‌باشد و به صورت لحظه‌ای و مقتدرانه در حال انجام است.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان این که کنترل و تسهیل شدآمدی دیگر مأموریتی است که مجموعه انتظامی برعهده دارد، خاطرنشان کرد: در این مراسم میلیون‌ها زائر و مشتاق برای سفر اربعین آماده می‌شوند و این موضوع طبیعتا مسیرهای زیادی را نیاز به طی طریق دارد که نیازمند کنترل شدآمدی است.

سردار رادان به دیگر مأموریت فراجا در این سفر معنوی اشاره کرد و گفت: خدمات گذرنامه‌ای دیگر خدمتی است که فراجا باید در کنار ساماندهی برای مردم کشورمان ارائه دهد و نیز خروج برخی از اتباع که از کشورهای مختلف به این سفر مشرف می‌شوند، از طریق ایران صورت می‌گیرد که نیازمند کنترل و ساماندهی می‌باشد.

فرمانده کل انتظامی کشور بیان داشت: مردم در حال حاضر از دو طریق می‌توانند گذرنامه دریافت کنند که یکی از طریق نرم‌افزار کاربردی «پلیس من» و ثبت نام در این نرم‌افزار و دریافت گذرنامه زیارتی در درب منزل است و دیگر مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ می‌باشد.

سردار رادان به زائران توصیه کرد: مردم عزیز گذرنامه و تحصیل گذرنامه را به روزهای آخر موکول نکنند و از همین حالا به فکر تهیه گذرنامه باشند.

وی عنوان داشت: ماموریت دیگر روابط بین الملل و ارتباط با پلیس‌های آن سوی مرز است که دیشب تعامل و ارتباطی با وزیر کشور عراق اقای شمری داشتیم که قول دادند همکاری‌های لازم را داشته باشند و هم اکنون هم آماده می‌شویم که با مرزبانان منطقه مهران ملاقات داشته باشیم.

فرمانده کل انتظامی با بیان این که تنظیم روابط داخلی از دیگر ماموریت هاست گفت: به این ترتیب ان شاءالله آماده می‌شویم تا خادمان خوبی برای زائران اربعین حسینی باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز