خبرگزاری کار ایران

پیشگیری نخستین در سلامت آینده افراد موثر است

پیشگیری نخستین در سلامت آینده افراد موثر است
کد خبر : ۱۵۰۲۵۷۶

معاون پیشگیری و خدمات پایه سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پیشگیری نخستین در سلامت آینده افراد موثر است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، فرشید عابدی در نشستی که با حضور مدیر کل سلامت خانواده و نظام ارجاع سازمان بیمه سلامت ایران، مدیر کل، معاونین و روسای ستادی اداره کل بیمه سلامت گیلان برگزار شد گفت: رویکرد پیشگیرانه یکی از رویکردهایی است که سازمان های بیمه گر پایه باید با برنامه ریزی مدون و طولانی مدت دنبال کنند.

وی افزود: آموزش همواره نقش مهمی در تحقق اهداف و برنامه ها دارد. پیشگیری و توجه به آن در سلامت آحاد جامعه بسیار مهم و حیاتی است.

عابدی خاطرنشان کرد: پیشگیری اولیه همواره باید مورد توجه قرار گیرد و روزهای آغازین یعنی 270 روز رشد جنین در شکم مادر و تا دو سالگی که هزار روز اول زندگی است، نه تنها در ایران بلکه در تمام کشورهای دیگر مورد توجه است.

وی در ارتباط با افزایش وسایل ارتباط جمعی برای کودکان و آسیبی که بر روی آنها می گذارد گفت: مطالعات بسیاری در همین ارتباط انجام شده است، به ویژه درخصوص استفاده از گوشی های همراه هوشمند که اگر مدت آن بیش از 4 ساعت در روز باشد اعتیاد محسوب می شود و حتی افرادی که مداوم از تلفن همراه استفاده می کنند بعدها دچار اختلالات اضطرابی، افسردگی و گوشه گیری می شوند.

عابدی یادآور شد: توجه به پیشگیری در سند چشم انداز سیاست های کلی نظام سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری، قانون برنامه هفتم توسعه و اساسنامه سازمان بیمه سلامت کاملاً مشخص است و این فرصت خوبی است که با حمایت های همه جانبه و نگاه ویژه ای که سازمان بیمه سلامت ایران برای گسترش پیشگیری و آموزش دارد بتوانیم گام های مهمی در این راستا برداریم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز