خبرگزاری کار ایران

کشف بیش از ۲ هزار تن مواد مخدر در مسیر ترانزیتی به سوی اروپا

کشف بیش از ۲ هزار تن مواد مخدر در مسیر ترانزیتی به سوی اروپا
کد خبر : ۱۴۹۷۵۶۲

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری گفت: در سه سال اخیر بیش از ۲ هزار تن مواد مخدر در کشور کشف شده که در مسیر ترانزیتی سراسر دنیا قرار داشته و عمدتاً در مسیر کشورهای اروپا بوده است.

به گزارش ایلنا از خبرگزاری پلیس، "اسکندر مومنی" در همایش روز جهانی مقابله با مواد مخدر تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی پیشگیری را در اولویت خود دارد، اظهار داشت: پیشگیری در تمامی ابعاد فرهنگی، آموزشی و تفریحی انجام می‌شود که سازمان‌های مردم نهاد در کنار بخش‌های دولتی و خصوصی جایگاه ویژه‌ای دارند.

این مقام مسئول با بیان اینکه 3 هزار سازمان مردم نهاد در کشور برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: موضوع درمان از دیگر ‌بناهای اساس جمهوری اسلامی است و اکنون بیش از 8  هزار مرکز درمانی در سراسر کشور فعال است.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری درخصوص مبحث قاچاق مواد مخدر، یادآور شد: طی سه سال اخیر بیش از ۲ هزار تن مواد مخدر در کشور کشف شده که در مسیر ترانزیتی سراسر دنیا قرار داشته و عمدتاً در مسیر کشورهای اروپا بوده است.

مومنی این موفقیت را مدیون جانفشانی های سربازان غیور کشور دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران در کشف و مبارزه با قاچاق مواد مخدر هیچ نگاه محلی و داخلی نداشته و بنابر آموزه های دینی و اعتقادی آن را یک دشمن جهانی می پندارد.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری با بیان اینکه ادعا شده کشت تولید مواد مخدر در افغانستان کاهش یافته است، تاکید کرد: با اینکه ما از هرگونه تغییر کشت در این خصوص استقبال می کنیم، اما متاسفانه کشفیات و مشاهدات ما این موضوع را تایید نمی کند.

وی با اشاره به افزایش تولید مواد مخدر صنعتی در افغانستان بیان داشت: پایه اصلی و پیش سازهای تولید شیشه و متامفتامین از کشورهای غربی به افغانستان نیز افزایش یافته است.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر بر مبارزه همه جانبه با بلای خانمانسوز مواد مخدر تاکید کرد و گفت: کشورهای غربی در این مسیر نه تنها جمهوری اسلامی ایران را کمک نمی کنند، بلکه با اعمال تحریم های ظالمانه مانع از برخورداری تکنولوژی و منابع لازم حمایتی می شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز