خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

رگبار و رعد و برق در برخی مناطق کشور

رگبار و رعد و برق در برخی مناطق کشور
کد خبر : ۱۴۹۴۴۹۴

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از تداوم رگبار و رعد و برق در برخی مناطق و وزش باد شدید در شرق کشور خبر داد.

«صادق ضیاییان» رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۲۷ خرداد) در شمال غرب، دامنه‌های البرز واقع در سمنان، تهران و البرز، دامنه‌های شرقی زاگرس واقع در کردستان، همدان، مرکزی و قم همچنین در استان‌های اصفهان، یزد، شمال فارس، کرمان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دوشنبه (۲۸ خرداد) در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل و دامنه‌های البرز در مازندران، شرق تهران و غرب سمنان رگبار و رعد و برق رخ می‌دهد.

ضیاییان گفت: سه شنبه و چهارشنبه (۲۹ و ۳۰ خرداد) علاوه مناطق یاد شده در شمال آذربایجان غربی، زنجان، قزوین و برخی نقاط استان‌های همدان، مرکزی و غرب اصفهان افزایش ابر و رگبار باران ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: پنجشنبه (۳۱ خرداد) در آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، اردبیل، همدان، مرکزی و غرب اصفهان همچنین دامنه‌های البرز واقع در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، غرب سمنان و مازندران افزایش ابر، بارش پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید رخ خواهد داد. 

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی اضافه کرد: طی پنج روز آینده وزش باد در نوار شرقی کشور به‌ویژه در منطقه زابل افزایش می‌یابد و سبب خیزش گردوخاک و کاهش دید خواهد شد.

 ضیاییان تصریح کرد: طی سه روز آینده شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۸ خرداد) کمی ابری تا نیمه ابری، از بعضی ساعت‌ها افزایش باد، از بعد از ظهر بارش پراکنده، گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک با حداقل و حداکثر دمای ۳۵ و ۲۴ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود و سه شنبه (۲۹ خرداد) قسمتی ابری تا نیمه ابری، گاهی وزش باد شدید با احتمال رگبار و رعدوبرق با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز