خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت واحد:

اظهارات اعضای شورا درباره اینکه قرارداد با چینی ها را ندیده‌اند، کم لطفی است

اظهارات اعضای شورا درباره اینکه قرارداد با چینی ها را ندیده‌اند، کم لطفی است
کد خبر : ۱۴۷۴۷۷۶

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران گفت: اعضای شورا که می‌گویند قرارداد با چینی ها را ندیده‌اند، کم لطفی می‌کنند. قرارداد حاضر است البته نباید به حاشیه کشانده شود و مردم را از ماموریت اصلی منحرف کنند. مهمترین ماموریت ما تامین ۲۵۰۰ اتوبوس برقی از چین است.

به گزارش ایلنا، مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی در جریان بازدید خبرنگاران از منطقه ۵ شرکت واحد اتوبوسرانی (شهید جم) که صبح امروز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) برگزار شد، اظهار داشت: قرارداد خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس متروباس در دهه ۹۰ با کشور سوئیس بسته شد که در حال حاضر ۴ دستگاه موجود است. 

وی با بیان این که به دلیل خریداری غیرفنی، این اتوبوس‌ها در شرایط آب و هوایی تهران کاربردی ندارند، خاطرنشان کرد: قبلا دو دستگاه فعال بود که از روز گذشته تنها یک دستگاه در خط خاوران فعال است. این متروباس با توجه به آب‌وهوای تهران به درد پایتخت نمی‌خورد. به دلیل مشکلات فنی و تحریم‌ها از ۱۰۰ دستگاه به ۴ دستگاه رسیدیم که فعلا یک دستگاه موجود است. 

علیزاده با اشاره به این که در زمان تحویل مدیریت شهری ۱۸۰۰ دستگاه اتوبوس فعال داشتیم که حدود ۸۰۰ دستگاه در خطوط شاغل بود، تصریح کرد: از ابتدای دوره ششم ۸۲۶ دستگاه نوسازی و خریداری شده و در اختیار مردم قرار گرفته است. بیش از ۵۰۰ دستگاه مستقیم با پول شهرداری و ۲۷۱ به صورت مشترک با دولت خریداری شده است. ما ۱۸۰۰ دستگاه را فعال تحویل گرفتیم و در حال حاضر کسانی که مدعی کم‌کاری شهرداری هستند باید بدانند که از اتوبوس‌های شرکت‌های مختلف در پایتخت استفاده می‌شود. 

فعالیت بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس در تهران

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی گفت: سال ۱۴۰۱ حدود ۵۰ دستگاه و سال گذشته به همراهی بخش خصوصی ۴۰۰ دستگاه را بازسازی کردیم. این عدد به ۳۰۵۰ اتوبوس فعال رسید و امروز برای مردم ۲۰۵۰ تا ۲۱۰۰ دستگاه اتوبوس در خطوط خدمت‌رسانی می‌کنند. باید ۵ تا ۷ هزار اتوبوس در تهران کار کند. با حمایت و عزم شهردار و شورای شهر تهران، سال گذشته ۴۵ درصد بودجه به حمل و نقل تخصیص داده شده که ۷ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به شرکت ایران‌خودرو اختصاص داده شد و شامل حدود یک هزار اتوبوس است. 

وی ادامه داد: تیرماه سال گذشته ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس از محل شرکت‌های داخلی قرارداد بستیم که بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان مبلغ قرارداد ما با مدل پرداختی ۲۵ درصد نقد، ۲۵ درصد غیر نقد و ملک و ۵۰ درصد تسهیلات بود. بر اساس قرارداد ۲۵۰۰ دستگاه، باید طبق زمان‌بندی مقرر شده حدود ۱۵۰۰ دستگاه در سال گذشته تحویل می‌دادند. ما مردم را معطل تولید داخل به واسطه عقب‌ماندگی ۱۰ساله نمی‌کنیم. بنابراین طی انعقاد قراردادی با چین مقرر شد به دلیل قیمت مناسب ۲۵۰۰ اتوبوس برقی تحویل شهرداری تهران شود که این تعداد باعث کاهش سرفاصله‌ها خواهد شد. 

عده‌ای از کارهای مفید خوشحال نمی‌شوند

علیزاده با تاکید بر اینکه اگر مشکلات بانک مرکزی و بانک شهر و تخصیص ارز حل شود، با پرداخت پیش‌پرداخت ظرف ۶ ماه شاهد ورود اتوبوس‌های برقی به تهران خواهیم بود، گفت: از ۲۵۰۰ اتوبوس داخلی نیز تا پایان این ماه پیش‌پرداخت آن نیز انجام خواهد شد. از سال آینده هر ماه ۵۰ اتوبوس داخلی وارد پایتخت خواهد شد. در سطح کشور و کلانشهر تهران وقتی کار مفیدی برای مردم انجام می‌شود، عده‌ای خوشحال نمی‌شوند. حوزه نوسازی در دوره‌های قبل تقریبا صفر بوده و این فاجعه است. ما در دوره فعلی ۷ برابر نوسازی داشتیم که این نشان از تفکر انقلابی و جهادی دارد. 

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با اشاره به این که طی دو سال مدیریت شهری فعلی قرارداد ۵ هزار دستگاه اتوبوس بسته شد و این باعث خوشحالی همه نیست، خاطرنشان کرد: در قراردادی که با طرف چینی بستیم، بعد از مشخصات فنی مسائل مالی را در نظر گرفتیم. ما با شرکت چینی وارد مذاکره شدیم که بتواند ۸۰ درصد را تامین مالی کند و بتواند اتوبوس‌ها را یک‌جا تولید کرده و تحویل ما بدهد. 

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، علیزاده خاطرنشان کرد: اعضای شورا که می‌گویند قرارداد را ندیده‌اند، کم لطفی می‌کنند. قرارداد حاضر است البته نباید به حاشیه کشانده شود و مردم را از ماموریت اصلی منحرف کنند. مهمترین ماموریت ما تامین ۲۵۰۰ اتوبوس برقی از چین است. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز