خبرگزاری کار ایران

کاهش سرفاصله قطارها با استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود در ناوگان مترو

کاهش سرفاصله قطارها با استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود در ناوگان مترو
کد خبر : ۱۴۴۵۱۱۸

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: کاهش سرفاصله ۱ یا ۲ دقیقه‌ای حرکت قطارها زیاد نیست، اما با توجه به کمبود ناوگان و محدودیت‌های موجود، کاهش همین میزان از سرفاصله حرکت قطارها کار بسیار بزرگی است.

به گزارش ایلنا، مسعود درستی با بیان این که در مهرماه ۱۴۰۱، متروی تهران و حومه با ۱۴۴ ایستگاه در ۲۵۸ کیلومتر مسیر ریلی مشغول خدمت‌رسانی به مسافران بود، گفت: امروز با ۱۵۶ ایستگاه و ۲۹۴ کیلومتر طول، بدون اضافه‌شدن حتی یک رام قطار و تنها به همت کارشناسان شرکت توانسته‌ایم سناریوهای زمان‌بندی حرکت قطارها را بهبود دهیم. 

وی افزود: کم کردن سرفاصله یک‌دقیقه‌ای حرکت قطارها با توجه به افزایش طول خطوط و ایستگاه‌ها کار آسانی نبود، چراکه این مهم در شرایطی اتفاق افتاده که ناوگان مترو هیچ افزایشی نداشته است؛ به همین دلیل، کار بسیار سختی را رقم زده‌ایم، زیرا اگر کار آسانی بود باید در سالیان گذشته نیز اتفاق می‌افتاد. 

درستی با اشاره به این که خط ۶ در سال گذشته به‌صورت دوقطعه‌ای فعالیت می‌کرد و سرفاصله حرکت قطارها از ایستگاه شهید ستاری تا تربیت مدرس ۱۸ دقیقه و از ایستگاه میدان امام حسین (ع) تا ایستگاه دولت‌آباد ۱۵ دقیقه بود، گفت: از ابتدای امسال با راه‌اندازی بخش میانی از ایستگاه امام حسین (ع) تا تربیت مدرس طول خط به ۲۶ کیلومتر رسید، اما علی‌رغم افزایش مسیر با سرفاصله حرکت ۱۵ دقیقه به مسافران خدمات‌رسانی کردیم. 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه ادامه داد: ۱۸ مهرماه امسال نیز با افتتاح ایستگاه‌های شهران، شهر زیبا و شهید آرمان علی‌وردی تعداد ایستگاه‌های فعال خط ۶ به ۲۰ ایستگاه و طول خط به حدود ۳۲ افزایش یافت و با توجه به استقبال مسافری، از همان تاریخ سرفاصله حرکت ۱۲ دقیقه در خط اجرا شد.

این مقام مسئول در شهرداری تهران با تاکید بر این که در سال‌های اخیر هیچ قطار جدیدی با توجه به افزایش خطوط و ایستگاه‌ها به مترو تهران اضافه نشده است، گفت: با استفاده بهینه از ظرفیت موجود ناوگان و با تلاش همکاران در مدیریت ایمنی و مهندسی عملیات، سناریوهای زمان‌بندی حرکت قطارها تجزیه‌وتحلیل و بهبود یافت و با همراهی و همدلی همکارانم در مرکز فرمان و مدیریت عملیات خطوط از ظرفیت موجود ناوگان استفاده بهینه‌تری شد تا بتوانیم سرفاصله حرکت قطارها را در خط ۶ و ۳ کاهش دهیم. 

براساس اعلام مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، درستی در پایان گفت: در خط ۷ ایستگاه میدان کتاب را اضافه کردیم و تا ۲ ماه ایجاد نارضایتی به‌خاطر اختلالات فنی داشتیم، ولی خوشبختانه از اوایل دی‌ماه این اختلالات فنی برطرف شد و شاهد کاهش سرفاصله حرکت قطارها بوده‌ایم. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز