خبرگزاری کار ایران

ارسال ۳ هزار و ۷۰۰ اثر به جشنواره فیلم رشد/ نمایش فیلم‌ از ۱۱۹ کشور جهان

ارسال ۳ هزار و ۷۰۰ اثر به جشنواره فیلم رشد/ نمایش فیلم‌ از ۱۱۹ کشور جهان
کد خبر : ۱۴۲۹۶۴۳

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: امسال بالغ بر ۳ هزار و ۷۰۰ اثر از ایران و ۱۱۹ کشور دیگر به جشنواره جشنواره فیلم رشد واصل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری پنجاه و سومین دوره جشنواره فیلم رشد صبح امروز ۲۹ آذرماه برگزار شد.حجت‌الاسلام والمسلمین "علی لطیفی" در این باره توضیح داد: امسال در این دوره از جشنواره از جهت تعداد آثار ارسالی و کشورهای شرکت کننده شاهد رشد بودیم. متناسب با این رشد کمی، توقع داریم آثار از نظر کیفی هم رشد داشته باشند.

حجت‌السلام لطیفی افزود: امسال بالغ بر ۳ هزار و ۷۰۰ اثر از ایران و ۱۱۹ کشور دیگر به جشنواره واصل شده است. ۶۰۰ اثر از این ۳ هزار و ۷۰۰ اثر فیلم های تولید داخلی بوده و باقی آثار ارسالی خارجی است. جشنواره فیلم رشد با اینکه از منظر داخلی پرسر و صدا نیست، اما شناخته شده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اضافه کرد: این جشنواره طبیعتا جهت گیری خاص آموزشی دارد و با اینکه معلمان و دست اندرکاران حوزه تعلیم و تربیت جامعه مخاطب آن هستند، ولی جامعه اصلی آن را دانش آموزان را تشکیل می‌دهد.

او ادامه داد: در طول سال‌های گذشته به دلایلی به خاطر ملاحظات جشنواره در برخی زمینه ها افت داشته‌ایم، اما خوشبختانه فرایند رشد خوب بوده است.

لطیفی تاکید کرد: امروزه انتظار اینکه تربیت و آموزش همچنان فقط با تمرکز بر یک ابزار یا ابزارهای سنتی از جمله رسانه‌های مکتوب ادامه یابد واقع بینانه نیست. البته که رسانه مکتوب و کتب درسی جایگاه خود را از دست نداده اند، اما قطعا رسانه های دیگری وارد میدان شده اند که تسهیل کننده یادگیری و ایفا کننده نقش کانونی در تربیت هستند و یکی از این ابزارها فیلم در ژانرهای مختلف است.

حجت‌الاسلام لطیفی خاطرنشان کرد: تنوع بخشی به ابزارها و رسانه ها از اهداف ماست؛ البته امکاناتی برای این امر لازم است، ولی موانع موجب تغییر افق ما نمی‌شود. یکی از رویکردهای ما به عنوان سازمان پژوهش، توجه به ابزارهای تربیتی نوین است که فیلم نقش مهمی در این فضا ایفا می‌کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز