خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا:

۱۰۰ هزار بیمار سرطانی را تحت پوشش قرار داده‌ایم/ تامین داروی بیماران خاص با راه‌اندازی داروخانه «امدادگران عاشورا»

۱۰۰ هزار بیمار سرطانی را تحت پوشش قرار داده‌ایم/ تامین داروی بیماران خاص با راه‌اندازی داروخانه «امدادگران عاشورا»
کد خبر : ۱۴۲۹۴۰۰

مدیرعامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا گفت: این موسسه یک خیریه غیرسیاسی، غیرانتفاعی و مردم نهاد است که از بیماران مبتلا به سرطان و صعب العلاج حمایت می‌کند، چرا که از پرهزینه‌ترین بیماری‌ها بوده و معمولاً درمان طولانی مدتی را به خانواده‌ها تحمیل می‌کند.

«نصراله فتحیان» مدیرعامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا در گفت‌وگو با ایلنا گفت: مدیران، پزشکان، کادر هیئت علمی، پرستاران، امدادگران و خانواده‌های آن‌ها که در دوران دفاع مقدس در حوزه بهداری رزمی با استفاده از ظرفیت جامعه پزشکی و متخصصین به رزمندگان جنگ خدمت کرده بودند، بعد از پایان جنگ نیز در راستای وظایف دینی و ملی خود، تقویت بسیج جامعه پزشکی و حفظ فرهنگ ایثار و کمک، به فعالیت‌های خود ادامه دادند. در دوران جنگ این هیئت که شامل ۱۵۰ هزار نفر نیروی داوطلب بود، تشکیل زنجیره امداد و انتقال مجروحان از خط مقدم و برپایی بیمارستان‌های صحرایی را برعهده داشت. با بمباران شیمیایی تنها بیمارستان صحرایی که برای عملیات والفجر ۸ آماده شده بود، تمامی پرسنل بیمارستان مصدوم یا شهید شدند اما رزمندگان بهداری رزمی با تمام سختی‌ها عرصه خدمت را رها نکردند و بعد از پایان جنگ نیز در سال ۱۳۷۶ هیئتی را تحت عنوان امدادگران عاشورا برای خدمت‌گذاری به مردم بنا نهادند. در سال ۱۳۸۰ نیز در مجمع بانیان این هیئت، مقدمات تأسیس موسسه خیریه امدادگران عاشورا با کسب اطلاع و نظر از مقام معظم رهبری فراهم شد و در سال ۱۳۸۱ با مجوز وزارت کشور آغاز به فعالیت کرد.

بیماران تحت پوشش موسسه خیریه امدادگران عاشورا

فتحیان ادامه داد: موسسه خیریه امدادگران عاشورا در ۴۵ نقطه از کشور حامی بیماران مبتلا به سرطان و صعب العلاج است که از ابتدای فعالیت خود حدود ۱۰۰ هزار بیمار سرطانی را تحت پوشش قرار داده است و در حال حاضر سالانه ۱۰ هزار بیمار در سراسر کشور تحت حمایت موسسه قرار می‌گیرند.

وی افزود: کاربری موسسه خیریه امدادگران عاشورا به سه بخش مذهبی، خیریه و درمانی تقسیم می‌شود. ایجاد حسینیه و برگزاری هیئت بخش جدایی ناپذیر موسسه است چرا که گروه موسسین، خود در ابتدا هیئت مذهبی بوده است. موسسه برای تحقق توصیه ائمه و پیشوایان دینی در راستای رسیدگی به حال محرومان و مستضعفین جامعه به منظور گسترش عدالت اجتماعی در بخش خیریه فعالیت‌های مهمی انجام می‌دهد و در بخش درمانی با ایجاد مراکز جامع تصویر برداری پزشکی و ارائه سایر خدمات امدادی، بهداشتی، درمانی، آموزشی، مشاوره‌ای و توانبخشی مطلوب به محرومین با تعرفه خیریه، برای زدودن فقر و بیماری از چهره این سرزمین تلاش می‌کند.

تامین داروهای بیماری‌های خاص و تاسیس مرکز جراحی

این خیر فعال به سایر خدمات درمانی موسسه اشاره کرد و تشریح کرد: بخش زیادی از مراجعین به خیریه مشکلات تامین دارو داشتند که طی تصمیم هیئت امنا داروخانه بزرگی به نام امدادگران عاشورا راه اندازی شد. در حال حاضر این داروخانه یکی از قطب‌های عمده و اصلی تامین دارو بیماران سرطانی و صعب العلاج است. راه اندازی آزمایشگاه، درمانگاه و واحد جراحی محدود از دیگر اقدامات موسسه است که این واحد جراحی به دلیل کیفیت بالای خدمات از شلوغ‌ترین و بهترین مراکز تهران است.

 

۱۰۰ هزار بیمار سرطانی را تحت پوشش قرار داده‌ایم/ تامین داروی بیماران خاص با راه‌اندازی داروخانه «امدادگران عاشورا»

گروه‌های مختلف خیرین و خدمات دهندگان

فتحیان در پایان افزود: در این موسسه گروه‌های مختلفی در راستای خدمت به بیماران نیازمند فعالیت می‌کنند. گروه اول پزشکان و مراکز درمانی هستند که طبق توافقات صورت گرفته به بیماران ارجاعی از این موسسه خدمات رایگان درمانی و دارویی ارائه می‌دهند. گروه دوم خیرینی هستند که با انواع کمک‌های نقدی هزینه‌های بیماران را تامین می‌کنند و به دلیل وجود شفافیت مالی در موسسه که از اصلی‌ترین ویژگی‌های آن است، هر خیری می‌تواند از جزئیات محل هزینه کرد و پرداخت‌ها مطلع شود. همچنین حساب شخصی در موسسه وجود ندارد و همه پرداخت و دریافت‌ها از طریق چک و حساب حقوقی و مطابق با نظر واقف انجام می‌شود.

حجم ویدیو: ۱۲.۹۵M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۶:۱۵ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز