خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

ضرورت تجمیع مراکز کوچک درمانگاهی شرکت شهر سالم

ضرورت تجمیع مراکز کوچک درمانگاهی شرکت شهر سالم
کد خبر : ۱۴۲۹۰۸۷

عضو شورای شهر تهران بر لزوم تجمیع مراکز و درمانگاه‌های کوچک شرکت شهرسالم در راستای خدمات رسانی بهتر به پرسنل شهرداری تاکید کرد.

«مهدی پیرهادی» عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که در سال گذشته موضوعاتی درباره شرکت شهر سالم و چالش‌های درمانگاه‌های شهرداری تهران مطرح شده بود درحال حاضر وضعیت این درمانگاه‌ها به چه صورتی است و در چه سطحی خدمات ارائه می‌کنند؟ گفت: در دو سال اخیر متاسفانه به واسطه انباشت بدهی‌هایی که شرکت شهر سالم از دوره قبل خود داشت، بسیاری از بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و داروخانه‌ها با آن قطع ارتباط کرده بودند.

وی ادامه داد: در طول یکسال گذشته این موضوع به مرور کمتر شده است و وضعیت قراردادی شرکت شهر سالم با برخی از بیمارستان‌ها نسبت به گذشته بهتر شده است، اما با نقطه مطلوب همچنان فاصله دارد. قاعدتا توقع ما این است که مجموعه شهرداری تهران به مجموعه شهرسالم کمک کرده و اعتبارات لازم را در اختیار این شرکت قرار دهد.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: همچنین درخصوص مسئله نقدینگی که شرکت شهر سالم به شدت با آن مواجه است را در اختیار آن‌ها قرار دهد تا بتوانند تعهدات خود را با بیمارستانها و داروخانه‌ها در زمان مناسب خود انجام دهند و خدمات دهی به پرسنل زحمتکش شهرداری به درستی صورت بگیرد. قاعدتا در شهر تهران شرکت شهر سالم باید مجموعه‌های استاندارد و مجهزی را در نقاط شهر تهران ایجاد و توسعه دهند.

پیرهادی تصریح کرد: برخی از درمانگاه‌ها به دلیل فضای کمی که دارند، امکان اینکه بسیاری از خدمات را به همکاران ما در شهرداری بدهند، ندارند و این یکی از ضعف‌های بزرگی است که شرکت شهر سالم دارد.

وی گفت: برخی از مجموعه‌هایی که کوچک بوده و گاها زیانده هستند باهم باید تجمیع شود. در واقع شهرداری تهران باید در این خصوص تصمیم گیری داشته باشد. دو سال قبل هم این موضوع مطرح شد که اگر مجموعه‌ای کارآمدی لازم را ندارد و رضایتمندی پرسنل از این مجموعه‌ها وجود ندارد این مجموعه‌ها باهم ادغام شده و یک مجموعه منسجم و با امکانات بهتر ایجاد شود و باعث افزایش رضایت مندی مردم و پرسنل شهرداری شود.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: نکته بعدی بحث ساعت خدمات دهی شرکت شهر سالم به مردم و پرسنل شهرداری است. ساعت این مراکز با توجه به اینکه در ساعت ۸ شب به اتمام می‌رسد و مراکز کمی هستند که این خدمات را در شبانه روز ارائه می‌دهند حداقل باید این ساعت کاری در بسیاری از مراکز شرکت شهر سالم افزایش پیدا کند. دولت نیز در این خصوص و مجموعه وزارت بهداشت مصوبه‌ای را داشته است و قاعدتا شرکت شهر سالم باید براساس آن مصوبه ساعت خدمات دهی به شهروندان و همکاران شهرداری را افزایش دهد.

پیرهادی تاکید کرد: البته این افزایش ساعت کاری و خدمات دهی نیازمند یک سری پیش نیازها است و ملزوماتی را نیز نیاز دارد تا بتوانند از پرسنل و پزشکان بیشتری در این مراکز بهره بگیرند. تا بتوانند این خدمات دهی را انجام دهند قاعدتا باید به این موضوع سرعت دهند و آن را تسریع بخشیده و این کار صورت گیرد.

وی ادامه داد: شرکت شهر سالم باید این نارضایتی را مرتفع کند، چراکه بسیاری از پرسنل شهرداری وقتی می‌خواستند صندوق خود را انتخاب کنند یکی از دلایلی که صندوق شهرداری را انتخاب کردند موضوع خدمات درمانی بوده است اگر خدایی نکرده موضوع خدمات درمانی کاهش پیدا کند و از مطلوبیت کامل فاصله بگیرد نارضایتی در بین پرسنل ایجاد می‌شود.

وی درباره تجهیزات مراکز درمانی شهر سالم گفت: در یک سال گذشته اقدامات خوبی هم صورت گرفته است و آمبولانس‌های جدیدی توسط شرکت شهر سالم خریداری خواهد شد. ناوگان شرکت شهر سالم بسیار فرسوده شده بود و با این اقدام نوسازی می‌شود. اما فاصله با رضایت مندی که پرسنل شهرداری و مردم مد نظرشان است وجود دارد و باید این فاصله مرتفع شود تا رضایت مندی بین همه ذینفعان که از این مجموعه قرار است استفاده کنند حاصل شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز