خبرگزاری کار ایران

برنده نشان عالی دانش، رئیس هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی و مناظره شد

برنده نشان عالی دانش، رئیس هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی و مناظره شد
کد خبر : ۱۴۲۴۷۳۰

استاد علی‌اکبر صادقی رشاد بر اساس ابلاغ رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی و مناظره شد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی دانشگاه تهران، استاد علی‌اکبر صادقی رشاد، دانشمند برجسته کشورمان که نخستین «نشان عالی دانش» را دریافت نموده است، در سال ۱۳۳۵ در شهرستان ساوه متولد شد. وی مؤسس مجتمع حوزوی امام رضا (ع) و رئیس حوزه‌های علمیه استان تهران است. 

صادقی رشاد عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی را در کارنامه خود دارد. وی مؤلف بیش از چهل اثر در عرصه علوم انسانی اسلامی، دارنده چندین عنوان و جایزه ملی از جمله کسب عنوان «نظریه‌پرداز برجسته کشور» در جشنواره فارابی، برگزیده کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و کتاب سال حوزه است. 

دریافت جایزه جهانی علوم انسانی، دریافت نشان علمی «دهخدا»، کسب عنوان پژوهش دینی برگزیده سال و دریافت تقدیر از یونسکو و ایسسکو از جمله افتخارات ایشان است. 

نام این دانشمند برجسته در فهرست ۱۲ چهره برجسته علمی کشور قرار دارد که نخستین «نشان عالی دانش» را در خرداد ماه ۱۴۰۲ در آئینی همزمان با سالروز تأسیس دانشگاه تهران دریافت کردند. «نشان عالی دانش» یک نشان ویژه و مشترک بین دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران است که به صورت سالانه در ۶ گروه و شاخه علمی به دانشمندان و اساتید ایرانی و غیرایرانی دارای مرجعیت علمی که با پژوهشگران ایرانی و مراکز و نهادهای علمی ایران همکاری مؤثر دارند، اعطا می‌شود. 

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با ابلاغ ماده واحده «انتخاب رئیس هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی و مناظره» که در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، رسماً انتخاب استاد صادقی رشاد را به عنوان رئیس هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی و مناظره ابلاغ کرد. 

در ابلاغیه رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی آمده است: 

ماده واحده «انتخاب رئیس هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی و مناظره» که در جلسه ۸۹۰ مورخ ۱۴۰۲/۰۸/۱۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی و بنا به پیشنهاد مورخ ۱۴۰۲/۰۸/۱۴ رئیس فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران به‌تصویب رسیده است، به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ می‌شود: 

ماده واحده - به استناد تبصره بند ۱ ماده ۳ مصوبه تشکیل هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی و مناظره (اصلاحی جلسه ۸۸۸ مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی) آقای علی اکبر صادقی رشاد به مدت ۳ سال به عنوان رئیس هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی و مناظره انتخاب می‌شود. 

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز