خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس آگاهی پایتخت خبر داد:

دستگیری ۳۰ سارق، مالخر و گوشی‌قاپ در تهران

دستگیری ۳۰ سارق، مالخر و گوشی‌قاپ در تهران
کد خبر : ۱۴۱۹۵۴۷

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۳۰ سارق، مالخر، گوشی‌قاپ و زورگیر در سطح تهران بزرگ طی روزهای اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار علی ولی‌پور گودرزی صبح امروز (یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲) در حاشیه طرح تشدید برخورد با سارقان و مالخرهای گوشی‌های تلفن همراه که در محل اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: با تلاش همکاران ما در معاونت مبارزه با سرقت، طی روزهای اخیر با انجام اقداماتی پلیسی، بخشی از سارقان و مالخرهای گوشی‌های تلفن همراه شهروندان در سطح پایتخت شناسایی و دستگیر شدند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: از منازل و مخفیگاه این مجرمان چندین قبضه سلاح و ۲۰۵ دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه کشف و ضبط شده است. ۱۰ نفر از ۳۰ نفر دستگیرشده، مالخر هستند که اقدام به خرید مال مسروقه از سارقان کرده بودند و مابقی آنها سارق، گوشی‌قاپ و زورگیر هستند.

وی افزود: طرح دستگیری مالخران چه در حوزه گوشی‌های تلفن همراه و چه در سایر حوزه‌ها هر هفته با قوت و جدیت همکاران در پلیس آگاهی انجام می‌شود و با توجه به تعامل خوبی که با دستگاه قضایی داریم، تلاش بر این است که هم سارقان و هم مالخرها به شکل بازدارنده‌ای مجازات شوند.

ولی‌پور گودرزی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به این که افراد دستگیرشده مرتکب تکرار جرم شده‌اند، به هیچ وجه مشمول تخفیف مجازات نخواهند شد و سعی داریم تا باقی اموال مسروقه که این افراد سرقت کرده‌اند را نیز کشف کنیم. تا کنون تعداد ۱۰۰ شاکی درباره پرونده این افراد مراجعه کرده‌اند که اموال مسروقه آنها کشف شده و با هماهنگی مقام قضایی به آنها بازگردانده خواهد شد.

این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: این سارق‌ها در قالب چند باند فعالیت می‌کردند و شگرد آنها این بود که در اتوبان‌ها و بزرگراه‌های سطح شهر و در شرایط ترافیک سنگین، زمانی که شیشه خودرو پایین است، گوشی تلفن همراه افراد را سرقت می‌کردند، یا هنگام پیاده‌روی شهروندان، با تهدید چاقو، گوشی و سایر اموال ارزشمند آنها را می‌ربودند.

وی در پایان گفت: این سرقت‌ها در اغلب مناطق تهران به وقوع پیوسته، ولی بیشتر موارد مربوط به بزرگراه‌های همت، امام علی و اتوبان‌های شمال شمال پایتخت بوده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز