خبرگزاری کار ایران

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

تداوم فعالیت ‌سامانه‌های بارشی در بیشتر مناطق کشور تا یکشنبه آینده

تداوم فعالیت ‌سامانه‌های بارشی در بیشتر مناطق کشور تا یکشنبه آینده
کد خبر : ۱۴۱۳۵۷۷

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از تداوم فعالیت سامانه‌های بارشی، بارش باران و برف و وزش باد از امروز (چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲) تا یکشنبه هفته آینده در بیشتر مناطق کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز با گذر متناوب امواج تراز میانی جو در مناطقی از شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی در غرب و جنوب غرب کشور، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین و البرز، برخی مناطق اصفهان، غرب یزد، ارتفاعات زاگرس جنوبی در شمال فارس و غرب کرمان، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان ابرناکی، بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد روی می‌دهد. 

روز پنجشنبه بارش در نوار غربی و مرکز ادامه دارد و برای نوار شرقی کشور جو آرام و پایداری پیش‌بینی شده است. جمعه در مناطقی از غرب، جنوب غرب، نیمه شمالی فارس، اصفهان، یزد، کرمان، نیمه غربی کردستان، جنوب آذربایجان غربی، شمال زنجان،‌ اردبیل، گیلان و مازندران بارش پراکنده پیش‌بینی شده است. 

شنبه هفته آینده با گذر سامانه بارشی از غرب کشور در مناطقی از غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز، شرق و جنوب شرق کشور بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی شده است، ضمن این‌که در این روز با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر در این مناطق و استان اردبیل بارش باران و در ارتفاعات بارش برف آغاز می‌شود. 

یکشنبه هفته آینده سامانه بارشی در نیمه شرقی کشور فعال است و باعث بارش باران و وزش باد در این مناطق می‌شود، همچنین در این روز، بارش در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز نیز ادامه خواهد داشت. 

گفتنی است، برای سواحل دریای خزر تا روز جمعه افزایش نسبی دما و طی روزهای شنبه و یکشنبه آینده کاهش نسبی دما پیش‌بینی شده است. دریای خزر در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده مواج است. 

توصیف سامانه: تداوم فعالیت سامانه‌های بارشی

نوع مخاطره: باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گرد و خاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی احتمال بارش برف. 

زمان و منطقه اثر: 

چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲: غرب و جنوب اصفهان، یزد، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه جنوبی استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، کردستان، لرستان، قزوین، همدان، مرکزی، کرمانشاه، ایلام، شمال و شرق خوزستان، نیمه شمالی فارس، مرکز و غرب کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان. 

پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲: خوزستان، ایلام، کرمانشاه، همدان، لرستان، تهران، البرز، قم، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شمال فارس و ارتفاعات کرمان.

جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲: فارس، یزد، شمال هرمزگان، نیمه شمالی کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و ارتفاعات استان‌های مازندران، البرز، تهران و سمنان. 

شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، زنجان، همدان، قزوین، البرز، تهران، ارتفاعات سمنان، مرکزی، اصفهان، یزد، کرمان، خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی. 

اثر مخاطره: احتمال لغزندگی جاده‌ها، احتمال آبگرفتگی محدود معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، وزش باد شدید موقتی، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهنسال، احتمال تاخیر در پروازها و احتمال خسارت به محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی. 

توصیه: عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره و انتقال محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز