خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهور:

ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان به ۳۵ هزار نفر می‌رسد/ بعد از تکمیل ظرفیت به ۲۸ هزار سهمیه استخدامی نزدیک شدیم

ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان به ۳۵ هزار نفر می‌رسد/ بعد از تکمیل ظرفیت به ۲۸ هزار سهمیه استخدامی نزدیک شدیم
کد خبر : ۱۴۱۳۴۳۶

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان به ۳۵ هزار نفر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، "میثم لطیفی" معاون رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه در همایش استقبال از نومعلمان آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران اظهار کرد: دو هفته قبل به وزیر آموزش و پرورش گفتم ما بهار جذب در دولت داشتیم و می ارزد برنامه متفاوتی در دولت مردمی داشته باشیم و نومعلمان را دعوت کنیم تا یکدیگر را ببینیم.

لطیفی بیان کرد: قریب به ۲۰ سال است در دانشگاه معلمی کرده ام هنوز افتخار می کنم که معلمم. به عنوان شاگرد این راه باید بگویم بعد از مادری، عاشقانه ترین کار معلمی است. ارتباطی که معلم با دانش آموز در کلاس درس برقرار می‌کند عاطفی است و دانش آموز با تمام وجود در کلاس وابسته به معلم است و رفتار معلم، پوشش، نگاه و کلام او در کلاس در دانش آموزان اثر دارد.

معاون رئیس جمهور گفت: همه ما نقطه عطف هایی در زندگی داریم که معلمان در آن نقش داشته اند. نسبت به توفیقی که به معلمان نسیب شده باید قدردان باشند. مسئولیت خطیر تربیت نسل های امروز و فردا برعهده معلمان است. مسیر چند ساله ای پیش روز معلمان است و امیدوارم به آنها خوش بگذرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: اسفند سال قبل مجوز استخدام را به وزارت آموزش و پرورش برای استخدام اعطا کردیم. ظرفیت بیش از ۵۷ هزار نفر اعلام کردیم و ۵۳۴ هزار و ۴۴۴ نفر در آزمون آموزگاری شرکت کردند و ما ۲۸ هزار نفر مجوز جذب داشتیم. ۵۸ هزار و ۸۹۴ نفر در آزمون کتبی قبول شدند یعنی نزدیک به ۱۱ درصد از این عدد پذیرفته شدند. از قریب به ۵۸ هزار نفر، ۱۹ هزار و ۷۵۵ هزار نفر در مرحله اول آزمون قبول نهایی شدند و با تکمیل ظرفیت این عدد به نزدیک به ۲۸ هزار نفر می رسد.

لطیفی افزود: امسال برای اولین بار ارزیابی های آزمون استخدامی به صورت تکمیلی داشتیم و بیش از ۵۰۰ مرکز و واحد ارزیابی در آموزش و پرورش تشکیل شد تا این کار را مدیریت کند. قریب ۵ هزار همکار آموزش و پرورش درگیر آزمون استخدامی شدند و سعی کردیم از روش های نوین و الگوهای جدید در مرحله ارزیابی استفاده کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: در جذب دبیر از طریق آزمون ماده ۲۸ نزدیک ۳۲۵ هزار ۷۰۴ نفر در آزمون شرکت کردند و ۴۲ هزار و ۶۶۲در مرحله اول پذیرفته شدند و ۱۵ هزار و ۵ نفر در مرحله نهایی رسیدند.

لطیفی افزود: بخشی از مسائل پیش آمده در آموزش و پرورش امسال بخاطر اقداماتی است که سالهای قبل رخ نداد. سیاست دولت مردمی تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و ورودی به آموزش و پرورش باید از طریق دانشگاه فرهنگیان محقق شود. زمانی ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان به ۲ تا ۳ هزار نفر رسید، اما نیاز ما بیش از اینها بود. بخشی از نیاز از طریق دو شیفت کار کردن همکاران و بکارگیری فرهنگیان بازنشسته پیش رفته است. امسال قرار است ظرفیت پذیرش در دانشگاه فرهنگیان ۳۰ هزار نفر باشد و تلاش می کنیم سال آینده این رقم به ۳۵ هزار نفر برسد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز