رییس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش؛
پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش پای کار سند تحول بنیادین
رییس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش پای کار سند تحول بنیادین است.
وی با ارایه پژوهش دو ساله در حوزه پیاده سازی سند تحول در مدارس گفت: عدم اجرایی سازی کامل سند تحول بنیادین در مدارس، نبود راهنمای جامع و شفاف است که طی این بررسی به شاخص های راهبردی و عملیاتی رسیده ایم.
وی در ادامه با ارایه مدل مطرح شده گفت: در این پژوهش با بررسی دقیق برنامه درسی، برنامه های تحولی، مطالعات تطبیقی بعد از اعتبار بخشی به هشت بعد آموزش و پرورش دست یافته ایم که برای هر یک راهکار اجرایی و چشم انداز در نظر گرفته شده است.
محبی ادامه داد: خروجی این الگو با دو دسته گروه کنش گرا ( خانواده، موسسات آموزشی، مساجد و ..) و راهبرد گرا ( کادر آموزشی و تربیتی مدارس، دانش آموز ، معلم ) مدرسه با مولفه های پژوهندگی، خود ارتقا دهندگی و یادگیرندگی را مرکز آموزشی مطلوب می داند .
وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری برای موفقیت و مدیریت گفت: سه گام اصلی که باید جزو قواعد ما در اجرایی سازی برنامه ها باشد، مدیریت و برنامه ریزی دقیق، تلاش جهادی مستمر و نظارت و مراقبت است.
در پایان حاضرین نظرات و پیشنهادات خود را اعلام و در خصوص موارد مطروحه به بحث و تبادل نظر پرداختند.