خبرگزاری کار ایران

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

باد و باران؛ وضعیت جوی غالب بیشتر مناطق کشور

باد و باران؛ وضعیت جوی غالب بیشتر مناطق کشور
کد خبر : ۱۴۰۶۹۰۱

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که امروز بارش باران و وزش باد شدید موقت در بیشتر مناطق کشور، وضعیت جوی غالب خواهد بود.

به گزارش ایلنا، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز (۲۲ مهر) در برخی نقاط خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی، شرق یزد، شمال سمنان، استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی و فردا (۲۳ مهر) در برخی نقاط آذربایجان‌های غربی و شرقی، اردبیل و خراسان جنوبی، بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد. 

روز دوشنبه (۲۴ مهر) نیز با نفوذ سامانه بارشی جدید به ایران، در مناطق شمال غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی و روز سه‌شنبه (۲۵ مهر) علاوه بر این مناطق، در شمال شرق کشور بارش پیش‌بینی می‌شود. همچنین روز چهارشنبه (۲۶ مهر) نیز در نوار شمالی و برخی نقاط جنوب غرب کشورمان بارش خواهیم داشت.

همچنین براساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، از دوشنبه تا چهارشنبه در ساعات بعد از ظهر در جنوب سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق رخ خواهد داد.

ضمن این که روز دوشنبه در استان‌های اردبیل و گیلان وزش باد شدید جنوبی و افزایش دما پیش‌بینی می‌شود. 

آسمان شهر تهران فردا (۲۳ مهر) صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتی‌گراد و روز دوشنبه (۲۴ مهر) کمی ابری، در بعد از ظهر همراه با افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.  

مطابق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، طی امروز و فردا (۲۲ و ۲۳ مهر) اهواز با بیشینه دمای ۴۱ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و شهرکرد با کمینه دمای ۳ و ۲ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز