خبرگزاری کار ایران

خزعلی تاکید کرد؛

نقش پررنگ زنان در فرهنگ‌سازی محیط‌زیستی

نقش پررنگ زنان در فرهنگ‌سازی محیط‌زیستی
کد خبر : ۱۴۰۵۵۶۷

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده بر نقش پررنگ بانوان در فرهنگ‌سازی محیط‌زیستی تاکید کرد و گفت: زنان اثرگذاری ویژه‌ای در بخش‌های مختلف بخصوص در حوزه آموزش‌های محیط‌زیستی دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده صبح امروز در مراسم اختتامیه «سیزدهمین دوره جایزه ملی محیط‌زیست» که با حضور علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و دیگر مدیران این سازمان در سالن شهدای محیط‌زیست‌ برگزار شد، گفت: حفاظت از محیط‌زیست امر مقدسی است و نیاز به کار جمعی برای حفاظت بیشتر از این مقوله مهم داریم.

وی با تاکید بر نقش پررنگ زنان در فرهنگ‌سازی محیط‌زیستی افزود: زنان اثرگذاری ویژه‌ای در بخش‌های مختلف بخصوص در حوزه آموزش‌های محیط‌زیستی دارند و امسال هم در سازمان ملل در جلسات کمیسیون زنان به موضوع نقش بانوان در حوزه تغییر اقلیم پرداخته شد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: بخشی از علل بیماری‌هایی مانند سرطان و ناباروری که امروزه بسیاری از خانواده‌ها را گرفتار کرده است، به معضلات زیست‌محیطی بازمی‌گردد و این مساله ضرورت توجه بیش از پیش به موضوع محیط‌زیست را نشان می‌دهد.

خزعلی همچنین اظهار داشت: در کارگروه مربوط به خانواده در معاونت زنان، کمیته‌ای را به صورت ویژه به موضوع محیط‌زیست و خانواده اختصاص داده‌ایم و این اتفاق نشان‌دهنده توجه ما به مسائل زیست‌محیطی است. همچنین در طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال در ایران نیز بسترهای لازم را فراهم کرده‌ایم تا زنان بتوانند تعداد قابل توجهی از نهال‌ها را پرورش دهند و بکارند.

خزعلی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به معضل وجود سایت‌های دپوی زباله در طبیعت کشور و ورود شیرابه ناشی از این سایت‌ها به منابع آب و خاک اشاره کرد و گفت: این‌ها بخشی از آلودگی‌های محیط‌زیستی کشورمان هستند که زنان می‌توانند در کاهش آنها نقش داشته باشند؛ به نحوی که می‌توانیم از ظرفیت بانوان برای فرهنگ‌سازی در زمینه تفکیک زباله و از دانش آنها برای تصفیه شیرابه ایفا استفاده کنیم که در برخی نقاط تهران اتفاقات خوبی در این زمینه رخ داده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از آقای سلاجقه، رئیس محترم سازمان حفاظت محیط‌زیست خواستارم که همکاری‌های چندجانبه جدی‌تری با وزارت جهاد کشاورزی و شهرداری‌ها برای کاهش میزان تولید زباله داشته باشند تا انشاءالله دستاوردهای خوبی را در این راستا با همکاری یکدیگر کسب کنیم.

گفتنی است، سیزدهمین دوره جایزه ملی محیط‌زیست در سال ۱۴۰۲ پس از ۵ سال وقفه توسط سازمان حفاظت محیط‌زیست برگزار شد. امروز در مراسم اختتامیه این رویداد ٢۶ اثر برگزیده در ۶ گروه معرفی شدند و با دریافت تندیس و لوح جشنواره مورد تجلیل قرار گرفتند.

در مراسم امروز همچنین ایرج حشمتی، معاون محیط‌زیست‌ انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست، نورالله مرادی، معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی، رضا انجام شعاع، معاون حقوقی و امور مجلس، سرهنگ جمشید محبت‌خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست کشور، علیرضا مزینانی، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران و جمع دیگری از مدیران سازمان حفاظت محیط‌زیست حضور داشتند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز