خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار پایتخت در گفت‌وگو با ایلنا:

ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران منوط به صدور بخشنامه سازمان امور اداری و استخدامی است

ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران منوط به صدور بخشنامه سازمان امور اداری و استخدامی است
کد خبر : ۱۴۰۴۹۰۳

معاون شهردار پایتخت با تاکید بر این که شهرداری تهران برای ترمیم حقوق کارکنان خود منتظر صدور بخشنامه مربوطه توسط سازمان امور اداری و استخدامی کشور است، گفت: به محض این که مجوز ترمیم حقوق کارکنان دستگاه‌های تابع نظام هماهنگ توسط سازمان امور اداری و استخدامی کشور داده شود و این سازمان بخشنامه مربوطه را صادر کند، با اشتیاق حقوق کارکنان شهرداری تهران را ترمیم خواهیم کرد.

«مجید باقری»، معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که با توجه به تذکر هفته گذشته اعضای شورای شهر خطاب به شهردار پایتخت مبنی بر لزوم اجرای رأی دیوان عدالت اداری برای ترمیم حقوق کارمندان رسمی شهرداری و نیروهای آتش‌نشانی، چرا هنوز این اقدام توسط مدیریت شهری پایتخت انجام نشده است، توضیح داد: همان‌طور که قبلا هم در صحن شورا توضیح داده‌ام، نباید این گمانه در بدنه شهرداری تهران به وجود آید که برخی افراد تمایل به ترمیم حقوق کارکنان دارند، اما عده‌ای دوست ندارند این کار انجام شود. 

وی افزود: مدیریت شهری پایتخت در دو سال گذشته ثابت کرده است هر مزیتی را که می‌تواند برای کارکنان خود ایجاد کند، در اختیار آنان قرار می‌دهد. از جمله این که شهرداری تهران در تبدیل وضعیت ایثارگران جزو نهادهای پیشگام در سطح کشور بوده است و همچنین نمی‌توان هیچ سازمانی را در کشور پیدا کرد که در یک بازه زمانی هشت ماهه، ۲۸ هزار فقره تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی کم‌بهره و بدون ضامن را به کارکنان خود پرداخت کرده باشد. البته ما پرداخت این تسهیلات را وظیفه خود می‌دانیم و هیچ منتی بر کارکنان محترم شهرداری تهران نمی‌گذاریم. 

معاون شهردار تهران ادامه داد: تسهیل شرایط ارتقای شغلی برای بخش زیادی از کارکنان شهرداری نیز از جمله اقداماتی بوده که در این دوره از مدیریت شهری تهران برای افزایش سطح حقوق پرسنل انجام شده است. در این زمینه، آیین‌نامه‌های مربوط به ارتقای شغلی در شهرداری را تغییر دادیم و میزان امتیازات لازم برای ارتقای رتبه را کاهش دادیم تا کارکنان بتوانند راحت‌تر از قبل ارتقا پیدا کنند. تغییر این آیین‌نامه‌ها باعث کمک به ارتقای شغلی بسیاری از پرسنل مدیریت شهری پایتخت در یک سال اخیر شده و افزایش میزان دریافتی آنها را به همراه داشته است. 

معاون توسعه سرمایه انسانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته ما به شکل‌های مختلف ثابت کرده‌ایم که تمایل داریم وضعیت معیشتی کارکنان بهبود یابد و خدمات آنها بهتر جبران شود. در موضوع ترمیم حقوق‌ها نیز کاملا با کارکنان مدیریت شهری شفاف بوده‌ایم و از همان زمانی که نظر تفسیری دیوان عدالت اداری نسبت به مصوبه سال گذشته مجلس شورای اسلامی درباره ترمیم حقوق کارکنان دولت و نهادهای عمومی اعلام شد، نظر دیوان را در سیستم‌های خودمان اعمال کردیم و احکام حقوقی جدید را نیز برای پرسنلی که مشمول اجرای این رأی می‌شوند، آماده کردیم. 

وی در ادامه تاکید کرد: همکاران محترم ما در شهرداری تهران باید توجه داشته باشند برای انجام هر اقدامی که مربوط به تغییر آیتم‌های گوناگون در فیش حقوقی کارکنان است، باید بخشنامه مربوط به آن را از سوی کمیته دستمزد شورای عالی کار یا سازمان امور اداری و استخدامی کشور دریافت کنیم. در این زمینه نیز با توجه به این که سازمان اداری و استخدامی درباره رأی صادرشده با دیوان عدالت اداری اختلاف نظر دارد، منتظر تعیین تکلیف این اختلاف نظر و صدور بخشنامه مربوطه توسط این سازمان هستیم. 

باقری همچنین اظهار داشت: بررسی‌های ما نشان می‌دهد وزارتخانه‌هایی که بدون بخشنامه سازمان امور اداری و استخدامی کشور و صرفا براساس رأی دیوان عدالت اداری، حقوق کارمندان رسمی خود را ترمیم کرده بودند، ناچار شده‌اند که از اجرای این رأی دست بکشند و حقوق پرسنل خود را به روال سابق پرداخت کنند. عمده شهرداری‌هایی هم که قصد داشتند رأی اخیر دیوان عدالت اداری را اجرا کنند، مثل شهرداری تهران فعلا منتظر مشخص شدن نتیجه اختلاف نظر سازمان امور اداری و استخدامی و دیوان عدالت هستند. 

معاون شهردار پایتخت در پایان گفت: به محض این که مجوز ترمیم حقوق کارکنان دستگاه‌های تابع نظام هماهنگ توسط سازمان امور اداری و استخدامی کشور داده شود و این سازمان بخشنامه مربوطه را صادر کند، با اشتیاق حقوق کارکنان شهرداری تهران را ترمیم خواهیم کرد. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز