خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد:

شناسایی ۱۲۶ گلوگاه ترافیکی در سطح پایتخت/ ماموران پلیس یک ساعت قبل از شروع ترافیک در معابر مستقر می‌شوند

شناسایی ۱۲۶ گلوگاه ترافیکی در سطح پایتخت/ ماموران پلیس یک ساعت قبل از شروع ترافیک در معابر مستقر می‌شوند
کد خبر : ۱۴۰۴۲۱۸

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از شناسایی ۱۲۶ گلوگاه ترافیکی در سطح پایتخت خبر داد و گفت: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همیشه یک ساعت قبل از شروع ترافیک در معابر مستقر می‌شوند.

به گزارش ایلنا، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور صبح امروز در برنامه زنده شهر امن در استودیو پلیس پایتخت که از شبکه پنج سیما پخش می‌شود، حضور یافت و ضمن ارائه توضیح در خصوص برنامه‌های انجام‌شده برای مدیریت ترافیک تهران در هفته‌های ابتدایی مهرماه گفت: ۲۹۹ مدرسه که در حاشیه معابر اصلی شهر تهران قرار گرفته‌اند، توسط پلیس راهور تهران بزرگ شناسایی شده‌اند. این مدارس، مدارسی هستند که نیاز به کنترل ترافیکی بیشتری دارند و نیاز هست که پلیس حتما در این نقاط مستقر شود و البته این برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌ها از قبل انجام شده است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: ما گلوگاه‌های مختلفی را در سطح شهر داریم که در نیمه دوم سال این گلوگاه‌های ترافیکی بیشتر می‌شوند. در این زمینه ۱۲۶ گلوگاه ترافیکی شناسایی شده‌اند که بیشتر در معابر بزرگراهی و بخشی نیز در معابر شهری هستند. این گلوگاه‌ها محدوده‌هایی هستند که بعد از ظهرها بار ترافیکی در آنها رها می‌شود، مثلا در محدوده خروجی خیابان گاندی به بعد بار ترافیکی به یک‌باره آزاد می‌شود. این محدوده‌ها شناسایی شده‌اند و برای نظم‌بخشی به ترافیک آنها برنامه‌ریزی صورت گرفته است و همکاران بنده همیشه یک ساعت قبل از شروع ترافیک در معابر مستقر می‌شوند. 

وی افزود: تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ قبل از آغاز ترافیک در کلیه معابر شهر و بزرگراهی شهر تهران حضور دارند و نسبت به روان‌سازی ترافیک، تنظیم زمان چراغ‌ها در سطح شهر و ایجاد بستر برای ترافیکی روان فراهم می‌شود. در حال حاضر با اقداماتی که انجام شده است، ترافیک روان‌تری را شاهد هستیم و مشاهده می‌کنیم که در اغلب موارد، بار ترافیکی معابر سریع‌تر در محورها تخلیه می‌شود. این در حالی است که اگر ترافیک توسط تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ در معابر کنترل نشود، بار ترافیکی به معابر بزرگراهی کشیده می‌شود و بزرگراه‌های را درگیر می‌کند. 

موسوی‌پور همچنین خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات کارگروه استقبال از مهرماه از ابتدای مردادماه آغاز شد، ولی پلیس راهور از تیرماه به فکر ترافیک مهر و نیمه دوم سال بود. از سال قبل درباره تراکم ترافیک در بخش شمالی تهران و بخصوص در نقاطی که بحث تجمیع مراکز آموزشی را مانند غرب منطقه ۴، توحیدی و اسلامی و در شرق منطقه ۳ مانند یخچال، دولت و کی‌نژاد و در شرق منطقه یک مانند کامرانیه، شیبانی، موسیوند، دژم‌جو، حجازی و ولنجک، نگرانی‌هایی را داشتیم. این‌ها نقاطی هستند که تجمیع مراکز آموزشی را دارند. اطراف این محل‌ها  معابری کم‌عرض و یک‌طرفه وجود دارد که بعد از آن با یک فاصله ۴۰۰ تا ۵۰۰ متری بلافاصله بزرگراه‌ها را درگیر می‌کند. 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در ادامه اظهار داشت: بازگشایی مراکز آموزشی و مدارس بر ترافیک مهرماه بسیار موثر است. در فصل تابستان ما سفرهای آموزشی نداریم و بیشتر سفرهای عادی و معمولی وجود دارد و البته سفرهایی که اضافه می‌شود؛ مثلا بزرگراه شهید صیاد شیرازی را بلافاصله درگیر می‌کند و اگر ترافیک این محدوده کنترل نشود، بزرگراه صدر و در ادامه بزرگراه‌های جانبی درگیر یا محدوده‌های غربی مانند بزرگراه مدرس و بزرگراه چمران را درگیر می‌کند. 

وی بیان کرد: کاری که امسال در تیر و مردادماه انجام شد، این بود که بخش شرقی منطقه ۳ یعنی از خیابان شریعتی به سمت شرق مانند خیابان‌های دولت، یخچال و کی‌نژاد و پاسداران و بخش غربی منطقه ۴ از میدان هروی تا محدوده توحیدی، موسوی و .. نیروهای بیشتری را در این قسمت‌ها به‌کارگیری کردیم، چون ترافیک این محدوده‌ها شهروندان را بسیار آزار می‌داد. مهرماه امسال نیز با اقداماتی که انجام شد، ترافیک روان‌تری را شاهد بودیم و اگر محور و بزرگراهی درگیر ترافیک می‌شود، این مساله بسیار کمتر از سال قبل است. 

براساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، موسوی‌پور همچنین ضمن تبریک فرا رسیدن «هفته انتظامی» به همکاران خود عنوان کرد: ترافیک مهرماه در شهر تهران واقعا غولی است که همه مردم و شهروندان نگران آن هستند، به‌ویژه آن که در مهر ماه تغییرات زیادی در خصوص ترافیک حاصل می‌شود که یکی از دلایل اصلی آن، فعالیت و باز شدن مراکز آموزشی مانند مدارس و دانشگاه‌ها است. همچنین سفرهای بین شهری که در تابستان انجام می‌شد، دیگر در مهر ماه نیست و مردم در شغل و محل کار و زندگی در شهر حضور دارند که این مساله نیز به تشدید ترافیک دامن می‌زند. 

رئیس پلیس راهور تهران در پایان گفت: کوتاه شدن طول روز یکی دیگر از دلایل اصلی افزایش ترافیک در مهرماه است که باعث می شود ترافیک در طول روز متراکم‌تر وفشرده‌تر شود. تمام این موارد دست به دست یکدیگر می‌دهند که در مهرماه نگران افزایش ترافیک باشیم، ضمن این که در ادامه بحث بارندگی‌ها که در نمیه دوم سال بیشتر می‌شود و و البته آرزو می‌کنیم که افزایش بارندگی‌ها را شاهد باشیم، تمام این موارد باعث افزایش ترافیک می‌شود و نگرانی‌هایی را برای همه ایجاد می‌کند. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز