خبرگزاری کار ایران

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

بارش باران پاییزی در نوار شمالی کشور/ خلیج فارس طوفانی می‌شود

بارش باران پاییزی در نوار شمالی کشور/ خلیج فارس طوفانی می‌شود
کد خبر : ۱۴۰۱۹۸۹

سازمان هواشناسی ضمن پیش‌بینی بارش باران،‌ رعد و برق و وزش باد طی ۵ روز آینده در برخی استان‌های نوار شمالی کشور، درباره طوفانی شدن خلیج فارس، هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش ایلنا، براساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات و دامنه‌های البرز در گیلان، نیمه غربی مازندران، جنوب فارس،‌ بوشهر و غرب هرمزگان افزایش ابر، رگبار باران همراه با وزش باد شدید و رعد و برق رخ می‌دهد. 

 فردا یکشنبه در ارتفاعات البرز و مناطقی از آذربایجان غربی،‌آذربایجان شرقی و اردبیل افزایش ابر، رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی شده است. اما روز دوشنبه بارش‌ها به مناطقی از آذربایجان غربی،‌ آذربایجان شرقی و اردبیل محدود می‌شود.

براساس اعلام سازمان هواشناسی، روز سه‌شنبه علاوه بر این مناطق بارش‌ها در غرب گیلان و ارتفاعات البرز روی می‌دهد و در برخی از استان‌های غرب کشور نیز افزایش ابر و رگبار پراکنده دور از انتظار نیست. 

روز چهارشنبه با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر در گیلان، مازندران و گلستان افزایش ابر و بارش همراه با کاهش نسبی دما آغاز و دریای خزر مواج می‌شود. در این روز اردبیل آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و شمال زنجان نیز بارش‌ پیش‌بینی می‌شود. 

سازمان هواشناسی اعلام کرده است که امروز در مناطقی از شرق، شمال شرق و جنوب شرق به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک رخ می‌دهد. فردا در غرب و جنوب غرب کشور سرعت وزش باد افزایش می‌یابد. ضمن این‌که روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه علاوه بر غرب کشور در دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک روی می‌دهد. 

آسمان شهر تهران امروز صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد و در طول شب کمی ابری تا نیمه‌ابری در برخی ساعات همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است. بیشینه دمای امروز پایتخت ۲۷ درجه سانتی‌گراد خواهد بود. 

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد شمال غربی و افزایش ارتفاع امواج (هشدار زرد) 

زمان شروع: یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ 

زمان پایان: جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲ 

نوع مخاطره: افزایش سرعت وزش باد لحظه‌ای تا ۲۸ نات و افزایش ارتفاع امواج به ۱.۵ تا ۲ متر 

منطقه اثر: 

یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲: مناطق دور از ساحل استان خوزستان و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان بوشهر در شمال خلیج فارس. 

دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان در نواحی مرکزی خلیج فارس. 

سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۲: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان در نواحی مرکزی خلیج فارس. 

چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر، در نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس. 

پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر و هرمزگان در خلیج فارس. 

جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر و هرمزگان در خلیج فارس. 

اثر مخاطره: غرق شدن شناگران و غواصان، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک و تفریحی و شناورهای مسافربری، احتمال آسیب به شناورهای نیمه‌سنگین و اختلال در فعالیت‌های فراساحل و فعالیت‌های سکوهای نفتی. 

توصیه: ممنوعیت و محدودیت فعالیت‌های تفریحی و شنا و تردد شناورهای سبک و تفریحی، اتخاذ ممنوعیت و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری و اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای نیمه‌سنگین و فعالیت‌های فراساحل و فعالیت‌های سکوهای نفتی. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز