مدیرعامل سازمان «فاوا»:
«باشگاه شهروندی» در تهران راهاندازی میشود
مدیرعامل سازمان «فاوا» گفت: «کارتابل شهروندی»، «باشگاه شهروندی» و میز خدمت یکپارچه برای کارکنان از جمله خدمات پیشبینی شده در راستای هوشمندسازی است.
به گزارش ایلنا سعید جهانی اظهار کرد: سازمان فاوا در دو بخش داخل شهرداری و خارج از آن خدمات رسانی می کند که در سیستم داخلی به ۶۵ هزار کاربر و در شهر تهران به ۱۰ میلیون نفر شهروند خدمات ارائه می دهد.
مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری تهران با بیان اینکه یکی از چهار برنامه شهردار تهران ابر پروژه هوشمندسازی پایتخت است، یادآور شد: پروژهها در سه دسته نرمافزاری، زیرساختی و هوشمندسازی مبتنی بر داده تقسیمبندی شدهاند.
وی با تأکید بر اینکه سطح سرویسدهی در بخش نرمافزاری به سه بخش تقسیم شده است، خاطرنشان کرد: یک دسته از آن خدماتی است که به صورت روزمره و در قالب اپلیکیشنهای محلی ارائه میشود. دسته دوم خدمات حاکمیتی است که در فرآیندهای رفت و برگشت قرار دارند و باید برای تحقق آن سامانه درون وبی تهیه شود. دسته سوم نیز خدماتی است که مجموعه هوشمندسازی شهرداری به کارمندان و سازمانهای داخلی ارائه میدهد.
جهانی با بیان اینکه سوپراپلیکیشن شهروندی در دسته اول تهیه و ارائه شده است، تصریح کرد: کیف پول شهروندی در راستای اجرای سوپر اپلیکیشن رونمایی شده و تمرکز روی پرداختهای خرد از جمله خرید بلیت مترو، اتوبوس، سینما، موزه، فرهنگسرا و مواردی از این قبیل در گام اول پیشبینی شده است.
وی با بیان اینکه گام دوم در این سوپر اپلیکیشن برای خرید از فروشگاههای شهروند و میادین میوه و ترهبار در نظر گرفته شده است، گفت: گام سوم خدمات نوآورانه همچون تفکیک پسماند از مبدأ است که زباله خشک از این مسیر از در منازل جمعآوری خواهد شد.
مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری تهران تأکید کرد: باشگاه شهروندی نیز در گام بعدی سوپراپلیکیشن شهروندی پیشبینی شده است که به رفتار مثبت شهروندی امتیاز خواهد داد و تشویقهایی برای شهروندان نمونه بر اساس این امتیازها در نظر گرفته خواهد شد که استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، مشارکت در بودجهریزی، انتقال نظرات و انتقادات به سازمانها و شرکتها، استفاده از کیف پول الکترونیک برای خرید در سطح شهر از جمله این امتیازات است.
وی با اعلام اینکه سیستم کارتابل شهروندی در سیستمهای حاکمیتی شهری ارائه خواهد شد، خاطرنشان کرد: موضوعات مرتبط با شهرسازی و اصناف همچون پرداخت عوارض و مواردی از این قبیل در کارتابل شهروندی پیش بینی شده است.
جهانی با تأکید بر اینکه کیف پول و کاربری و باشگاه شهروندی بین سوپر اپلیکیشن و کارتابل شهروندی مشترک است، یادآور شد: در سامانه دوم به دنبال میز خدمت یکپارچه برای تمام کارمندان هستیم تا بتوان خدماتی را از این مسیر به نیروهای انسانی شهرداری تهران ارائه داد.
وی ادامه داد: تلاش ما در هوشمندسازی این است که با استفاده از ابزارها و هوش مصنوعی کاری کنیم که تصمیمگیری برای مدیران شهری تسهیل شود و بر اساس نقشه راهی که مشخص کردهایم، شهر تهران را مدیریت کنیم.
جهانی با بیان اینکه از ظرفیت شرکتهای دانشبنیان در پردازش تصاویر دوربینهای شهری استفاده میشود، تأکید کرد: برای محاسبات مرتبط با عوارض شهرسازی از فرآیندهایی استفاده میکنیم تا شهروندان بتوانند پیش از پرداخت عوارض، این محاسبه را انجام دهند که البته این طرح در حال حاضر به صورت پایلوت در حال اجراست.
به گزارش سایت شهر مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری تهران با اعلام اینکه تخفیف در قیمت بلیت وسایل حمل و نقل عمومی در قالب کیف پول شهروندی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: آیتمهای تشویقی برای شهروندان در قالب باشگاه شهروندی پیشبینی شده و برای مثال میتوان تخفیف خرید از میادین میوه و ترهبار و فروشگاههای شهروند را برای کسانی که مسافران همیشگی وسایل حمل و نقل عمومی همچون مترو و اتوبوس هستند، در نظر گرفت.