خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

لزوم ایجاد بانک اطلاعاتی و اشتراک‌گذاری آن بین دستگاه‌های حمایتی برای کمک به نیازمندان

لزوم ایجاد بانک اطلاعاتی و اشتراک‌گذاری آن بین دستگاه‌های حمایتی برای کمک به نیازمندان
کد خبر : ۱۴۰۰۵۸۰

معاون رفاه و مشارکت‌های اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی گفت: همه تلاش‌مان این است که با دو اقدام یعنی هم افزایی بین مجموعه‌های خدمت رسان و ایجاد بانک اطلاعاتی مشترک بتوانیم خدماتی را که ارائه می‌دهیم، ساماندهی کنیم. در واقع اگر مجموعه‌های خدمات رسان مانند کمیته امداد ستاد اجرایی بنیاد علوی و… اطلاعات‌مان را در یک سامانه مشخص به اشتراک بگذاریم می‌توانیم به جامعه هدف شناسایی شده‌تری خدمات ارائه کنیم و با این کار جلوی موازی کاری گرفته شده و عدالت در ارائه خدمات ایجاد خواهد شد.

«عبدالمجید رحمانی» معاون رفاه و مشارکت‌های اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره اقدامات معاونت رفاه و مشارکت‌های اجتماعی سازمان رفاه خدمات و مشارکت‌های اجتماعی گفت: با توجه به رویکرد مدیریت شهری در حوزه مشارکت‌های مردمی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی و نگاهی که مجموعه مدیریت شهری به این موضوع دارد، معاونت ما از ابتدای سال اقدام به برگزاری پویش‌هایی با نام نذر یاری داشت که در ماه مبارک رمضان و عید نوروز با برپایی سفره‌های افطار و اطعام نیازمندان انجام می‌شد. 

وی با اشاره به برگزاری پویش آزادی زندانیان زن جرائم غیرعمد گفت: این پویش‌ها از ابتدای سال تاکنون در حال انجام است. در موضوع مسئولیت‌پذیری بنگاه‌های اقتصادی حضور دبیرخانه مسئولیت‌پذیری شهرداری تهران در نمایشگاه شهر آفتاب و با شرکت‌ها و بنگاههای اقتصادی تعامل برقرار کرده تا بتوانیم از ظرفیت بنگاههای اقتصادی برای رفع مشکلات و موضوعات شهر تهران استفاده کند. 

معاون رفاه و مشارکت‌های اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی تصریح کرد: کالابرگ‌هایی که به نیازمندان سطح شهر تهران هدیه داده شده است که در مجموع در این زمینه حدود ۳۰ میلیارد تومان به مجموعه‌ها و تشکل‌های مردمی و گروه‌های جهادی در سطح شهر تهران کمک شده است تا از طریق این گروه‌ها و سازمان‌ها به نیازمندانی که شناسایی شده‌اند ارائه شود. 

رحمانی با اشاره به مجموعه خیرین در مناطق شهرداری تهران گفت: یک مجموعه خیرین در مناطق شهرداری تهران داریم و این اقدامات به صورت مستمر دنبال می‌شود و با تناسب فصل و مناسبت‌هایی که در پیش رو داریم این اقدامات انجام می‌شود به طور مثال با توجه به بازگشایی مدارس پویش تامین لوازم التحریر با مشارکت مناطق و سایر مجموعه‌ها در حال انجام است تا بتوانیم لوازم التحریر را برای شروع سال تحصیلی به نیازمندان شناسایی شده برسانیم. 

وی با اشاره به پویش آزادی زندانیان زن تاکنون چه تعداد آزاد شده‌اند گفت: براساس آماری که از سوی ستاد دیه و سازمان زندان‌ها در استان تهران به ما در این زمینه ارائه شد، ۸۰ زن زندانی جرائم غیرعمد داشتیم که برای آزادی آن‌ها به حدود ۴۰ میلیارد تومان نیز بود. البته باید تعداد نهایی افرادی که توسط این پویش آزاد شده‌اند را یا از ستاد دیه و یا از مناطق دریافت کنیم. در مجموع در این زمینه اتفاقات خوبی رخ داد. ما در این خصوص با ستاد دیه استان تهران، سازمان زندانها و انجمن حمایت از خانواده زندانیان همکاری داشتیم. اسامی این زنان و مبالغ بدهی‌شان توسط این سازمان‌ها مشخص و به ما معرفی شده اند. از ابتدای سال نیز این پویش آغاز شده و همچنان در مناطق در حال پیگیری است به طور مثال چند روز پیش یک فرد خیر از طریق همین پویش ۴۰ میلیون تومان به ستاد دیه کمک کرد تا برای آزادی این زندانیان مورد استفاده قرار گیرد. 

معاون رفاه و مشارکت‌های اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: بنای ما و مدیریت شهری این است که یک مجموعه تسهیلگر باشیم در حقیقت ما تلاش داریم که یک واسط باشیم بین نیازمند و توانمندان و بتوانیم بستری ایجاد کنیم تا مجموعه‌هایی که چه توان مالی دارند و چه توان ارائه سایر خدمات؛ بتوانند گره گشایی از جامعه هدف محروم و نیازمند شهر تهران داشته باشند. باشگاه داوطلبان سلامت یکی دیگر از اقدامات ما است که پزشکان و متخصصان داوطلب اعلام آمادگی کردند که از این طریق به نیازمندان ارائه خدمات دهند و ما نیز از این ظرفیت استفاده می‌کنیم. همچنین در حوزه تسهیلگران ازدواج مشاورانی را تربیت می‌کنیم تا بتوانند در مناطق و محلات واسطه‌گری ازدواج پایدار داشته باشند. 

رحمانی با اشاره به اینکه این خدمات به افراد نیازمند شهر ارائه می‌شود، گفت: جامعه هدف سازمان رفاه شهرداری تهران افراد آسیب دیده و آسیب‌پذیر هستند و در وهله بعد نیازمندان شهر تهران است و در مرحله بعد از آن به سایر شهروندان نیز خدمات ارائه می‌شود. 

وی تاکید کرد: همه تلاش‌مان این است که با دو اقدام یعنی هم افزایی بین مجموعه‌های خدمت رسان و ایجاد بانک اطلاعاتی مشترک بتوانیم خدماتی را که ارائه می‌دهیم، ساماندهی کنیم. در واقع اگر مجموعه‌های خدمات رسان مانند کمیته امداد ستاد اجرایی بنیاد علوی و… اطلاعات‌مان را در یک سامانه مشخص به اشتراک بگذاریم می‌توانیم به جامعه هدف شناسایی شده‌تری خدمات ارائه کنیم و با این کار جلوی موازی کاری گرفته شده و عدالت در ارائه خدمات ایجاد خواهد شد. 

معاون رفاه و مشارکت‌های اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: در واقع آن طور که بایسته باید باشد هنوز اتفاق نیفتاده است در واقع نهادهای حمایتی در قرارگاه اجتماعی حضور دارند اما هنوز اقدامات مشترک اگرچه وجود دارد اما کافی نیست و باید هم افزایی بیشتری صورت بگیرد. به نظر می‌رسد همه مجموعه‌ها آمادگی این هم افزایی را دارند اما باید به صورت جدی‌تر به آن پرداخته شود تا خروجی آن برای مردم و به ویژه نیازمندان ملموس‌تر باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز