خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

فضای طرح سوال از زاکانی کاملا مردم‌سالارانه بود

فضای طرح سوال از زاکانی کاملا مردم‌سالارانه بود
کد خبر : ۱۳۹۰۲۵۳

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به طرح سوال دو تن از اعضای شورا از شهردار تهران در صحن علنی در روز گذشته گفت: دیروز یکی از روزهای خوب شورا بود، چراکه در یک فضای کاملا مردم‌سالارانه که از ویژگی‌های نظام شورایی است، سوالات اعضای شورا تقدیم شهردار شد و شهردار نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکنی که برای آن مقرر شده بود با حضور در صحن پاسخ این سوالات را ارائه کرد.

«علیرضا نادعلی» سخنگو و عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره ارائه گزارش قرارگاه اجتماعی در صحن شورا توسط شهرداری گفت: چندین مرتبه در صحن شورا درخواست کردم تا گزارش قرارگاه اجتماعی در صحن ارایه شود، البته هنوز درخواستی از سوی شورا به شهرداری داده نشده است.ما گزارش معاونت اجتماعی را نمی‌خواهیم، منظور ما گزارش قرارگاه اجتماعی است.

وی ادامه داد: در واقع گزارش عملکرد دوساله چندین دستگاه که در این قرارگاه حضور دارند را می‌خواهیم که در صحن ارائه دهند. شهرداری تهران هماهنگ کننده این قرارگاه بوده است و ما می‌خواهیم گزارشی از عملکرد دستگاه‌ها در این دو سال داشته باشیم تا اگر موانعی بر سر آن‌ها وجود دارد، آن را رفع کنیم. همچنین برای حل بهتر این مشکلات بررسی‌های لازم را انجام دهیم.

سخنگوی شورای شهر تهران تأکید کرد: بخشی از مشکلات با تشکیل این قرارگاه از میان برداشته شده است، اما هنوز هم بخش مهمی از مشکلات باقی مانده است و لذا لازم است که هم شهروندان در عملیاتی کردن کاهش آسیب‌های اجتماعی مشارکت داشته باشند و هم شورا نظارتی بر عملکرد این قرارگاه داشته باشد تا کارکرد آن مناسب باشد و با مشکلاتی مواجه نباشد.

نادعلی با بیان اینکه قاعدتا اشراف آقای توکلی‌زاده و آقای احمدی‌صدر در این زمینه بیشتر است و گزارشی که این عزیزان می‌توانند در این خصوص ارائه دهند دقیق‌تر و کامل‌تر است، گفت: البته گزارش این قرارگاه طی دو سال گذشته در کمیسیون اجتماعی ارائه شده است، اما من معتقدم باید در صحن نیز این گزارش ارائه شود و همچنین باید آخرین گزارش از عملکرد این قرارگاه ارائه شود، چراکه مشکلاتی در شهر مشاهده می‌شود که باید در خصوص آن فکر کنیم و چاره بیندیشیم.

وی همچنین درباره دستور اخیر رئیس جمهور مبنی بر انتصاب آقای زاکانی به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور در امور آسیب‌های اجتماعی گفت: این کار مشکلات ما را در قرارگاه اجتماعی کمتر می‌کند. این انتخاب فقط مختص تهران است، چراکه در تهران بار زیادی از بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی برعهده شهرداری است و ما هم هر بار روی زمین مانده را وظیفه داریم که تقبل کنیم، اما از آنجایی که از فضای مدیریت یکپارچه شهری دور هستیم، این حکم باعث می‌شود هماهنگی بین دستگاه‌ها بهتر و بیشتر شود.

سخنگوی شورای شهر در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره طرح سوال دو نفر از اعضای شورا از شهردار تهران در صحن علنی روز گذشته در شورا گفت: روز گذشته یکی از روزهای خوب شورا بود، چراکه در یک فضای کاملا مردم‌سالارانه که از ویژگی‌های نظام شورایی است، سوالات اعضای شورا تقدیم شهردار شد و شهردار نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکنی که برای آن مقرر شده بود با حضور در صحن پاسخ این سوالات را ارائه کرد.

نادعلی تاکید کرد: ما معتقدیم باید در بخش‌های مختلف نظام چه بخش‌های نظارتی و چه بخش‌های اجرایی این گفتگو برای حل مسائل کشور و همچنین برای رفع مسائل شهر تهران این اتفاق بیفتد. این کار باعث می‌شود اگر ایرادی وجود دارد در رفع آن اقدام شود و اگر کاری درست پیش‌ می‌رود برای اذهان روشن شود و همانطور که مقام معظم رهبری هم تاکید دارند امید به مردم داده شود و دل‌ها به این مطمئن شود که مسئولان برای حل مشکلات کشور تلاش می‌کنند. فکر می‌کنم که در روز گذشته در خصوص دو سوالی که از شهردار تهران مطرح شد این فضا ایجاد شده بود و من هم از سوال‌کنندگان و هم از شهردار تهران یک اتفاق قابل ملاحظه را شاهد بودیم.

وی همچنین درباره همکاری شهرداری و شورای شهر تهران با قرارگاه توانمندسازی 2020 محله کم‌برخوردار و محلات اسلامی گفت: بین شهرداری و این دو قرارگاه اتفاقاتی صورت می‌گیرد و ما نیز اطلاع داریم و نسبت به این موضوعات بی‌اطلاع نیستیم و در محلات هم که می‌رویم آثار عملکرد این قرارگاه‌ها را می‌بینیم.

وی ادامه داد: اما اینکه بگوییم جلساتی با ما گذاشته شده و با ما در کمیسیون اجتماعی که درخصوص محلات به صورت ویژه کار می‌کنیم، طرح بحث شده است خیر به صورت رسمی چنین اتفاقی نیفتاده است، اما هماهنگی بین شهرداری تهران و مجموعه بسیج و سپاه در حوزه محلات اسلامی بیشتر از شورا است و البته لازم است که ما به عنوان سیاست‌گذار هم نظرات آن‌ها را بشنویم و هم نظر بدهیم و تبادل نظر داشته باشیم، چراکه ما برای یک محله برنامه‌ریزی می‌کنیم و برای یک محله باید الگوی خوب و واحد ایرانی اسلامی با توجه به ظرفیت‌های تهران و شرایطی که دارد داشته باشیم. معتقدم تبادل نظر باعث هم‌افزایی بیشتر می‌شود و کار بهتر انجام می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز