خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش های فنی و حرفه ای گلستان:

آموزش‌های مهارتی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثر دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۱۲۴۲

مدیر کل آموزش های فنی و حرفه‌ای گلستان گفت: آموزش‌های مهارتی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثر دارد و در سال گذشته ۶۰ هزار نفر دوره در کلاس‌های آموزش‌های مهارتی شرکت کردند.

به گزارش ایلنای گلستان، حمزه کرایلو اظهار کرد: سهم گلستان از بودجه آموزش‌های مهارتی در دولت‌های گذشته حدود ۱۵ میلیارد تومان بود، اما با فعالیت دولت سیزدهم در سه سال اخیر به ۱۰۴ میلیارد تومان افزایش یافته است که برای افتتاح مراکز جدید و توسعه تجهیزاتی هزینه شد.

وی ادامه داد: نرخ دسترسی افراد به فضا‌های آموزشی مهارتی نیز تا قبل از دولت سیزدهم ۶ و یک دهم متر مربع بود، اما در دولت سیزدهم به ۹ و هشت دهم متر مربع رسید.

وی گفت: پارسال در استان در مجموع ۶۰ هزار نفر دوره در کلاس‌های آموزش‌های مهارتی شرکت کردند که از این تعداد ۳۴ هزار نفر دوره متعلق به بخش دولتی و ۲۶ هزار نفر دوره در بخش خصوصی بود.

وی بیان کرد: این میزان آموزش نفر دوره معادل ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر ساعت آموزش است.

وی توسعه برنامه‌ها و آموزش‌های مهارتی را در کاهش آسیب‌های اجتماعی و روان شدن مسیر توسعه اشتغال موثر دانست و افزود: در مسابقات بین المللی مهارت که در گرگان در حال برگزاریست با مسیر توانمند سازی مهارتی کشور‌های دیگر آشنا می‌شویم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز