خبرگزاری کار ایران

آغاز اعتصاب کارکنان جشنواره فیلم کن با تجمع در پشت بام محل افتتاحیه با شعار:

پشت پرده‌ی سینما، لجن پنهان شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۱۳۹۵

کارکنان معترض جشنواره فیلم کن از پشت بام محل برگزاری افتتاحیه کن، پارچه نوشته‌ای را با شعار: Sous les écrans la dèche «پشت پرده‌های سینما، لجن پنهان است» گشودند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه خبری ددلاین، کارکنان برگزاری مراسم جشنواره فیلم کن یک هفته پس از فراخوان خود برای اعتصاب، سه‌شنبه در روی پشت بام محل برگزاری افتتاحیه این جشنواره جهانی بزرگ در فرانسه تجمع کرده و دست از کار کشیدند. 

این اعتراضات بدون اعلام قبلی و به صورت خودجوش در پشت بام مرکز افتتاحیه کن شروع شد و با مداخله افسران پلیس فرانسه برای متوقف کردن معترضان همراه شد. 

اعضای گروه معترض به پشت بام کاخ محل برگزاری افتتاحیه کن رفتند و در آنجا پارچه نوشته‌ای را با شعار: Sous les écrans la dèche «پشت پرده‌های سینما، لجن پنهان است» گشودند. 

در همان زمان، گروه دیگری از تظاهرکنندگان از جمعی، اعتراض دوم را در زمین پارکینگ محل افتتاحیه آغاز کردند. آن‌ها تابلویی با همین پیام در دست داشتند و برای جلب توجه شروع به شعار دادن کردند. آنان مطالبات صنفی عقب افتاده خویش مثل تثبیت وضعیت شغلی خود در ماه‌های برگزاری جشنواره و همچنین افزایش حقوق را مطرح کردند. 

پلیس مسلح محلی بلافاصله به معترضان حمله کرده و پس از درگیری کوتاهی با معترضان، بنر و پارچه نوشت‌های آن‌ها را ربود. 

این اولین بار پس از جنبش می‌۱۹۶۸ فرانسه است که پس از حدود ۵۵ سال دوباره جشنواره کن دچار اختلال در برگزاری می‌شود. 

کارگران و کارکنان برگزاری جشنواره کن فرانسه اواخر هفته گذشته، این گروه یک طومار و کارزار مجازی در حمایت از هدف خود راه اندازی کرده بودند که توسط بیش از ۳۰۰ هنرمند و فعال صنعت بین المللی سینما مثل جان لندیس، لوئیس گارل، ارنست دیکرسون و آریان لابد امضا شد. همچنین «توماس حکیم»، تهیه کننده‌ی برنده جوایز کن، «ژان پیر داردن»، فیلمساز بلژیکی و برنده دو نخل طلای، و «اگنس گدار» فیلمبردار باسابقه فرانسوی، از سایر امضاکنندگان سرشناس این طومار حمایتی بودند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز