خبرگزاری کار ایران

فیاض خبر داد:

بهره برداری از خطوط جدید پالایش کمپوست

کد خبر : ۶۵۴۲۳

با افتتاح خط پالایش ۲۴۰تنی در فروردین ماه سال جاری، ظرفیت اسمی پالایش کمپوست در مجتمع آرادکوه به ۱۷۲۰تن در روز رسیده است که این میزان ۸ ونیم برابر ظرفیت تولید در سال۸۹ بوده است.

ایلنا: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گفت: ظرفیت اسمی روزانه پالایش کمپوست نسبت به سه سال گذشته ۸ و نیم برابر شده است.

به گزارش ایلنا، سیدمحمد فیاض به تحقق اهداف تعیین شده این سازمان در حوزه کمپوست در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در ابتدای سال۹۱خروج کمپوست از مجتمع آرادکوه به میزان ۵۰هزار تن هدف گذاری شده بود که با لطف پروردگار و تلاش و همت همکاران این میزان فرا‌تر از پیش بینی‌ها به مرز ۵۵۸۰۰ تن رسید.

وی همچنین به افتتاح خط پالایش ۲۴۰تنی در فروردین ماه سال جاری اشاره و اضافه کرد: با شروع کار این خط، ظرفیت اسمی پالایش کمپوست در مجتمع آرادکوه به ۱۷۲۰تن در روز رسیده است که این میزان ۸. ۵ برابر ظرفیت تولید در سال۸۹ بوده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند درادامه با بیان اینکه کود کمپوست مناسب‌ترین گزینه برای تامین مواد ارگانیک خاک کشاورزی است افزود: این کود‌ها می‌تواند سرانه برداشت در هر هکتار زمین را به میزان قابل توجهی افزایش داده و در عین حال محصول کشاورزی سالم‌تر و ارزان‌تری را نیز تولید نمایند.

وی در ادامه به نبود شرایط رقابتی یکسان بین کودهای شیمیایی و کمپوست اشاره و خاطرنشان کرد: صنعت کمپوست ظرفیت‌های فراوانی برای جذب و سرمایه گذاری بخش خصوصی دارد به شرط آنکه شرایط رقابتی یکسان بین کودهای شیمیایی و کمپوست ایجاد شود یا حداقل پرداخت یارانه به کودهای شیمیایی وارداتی را متوقف نمایند.

فیاض همچنین از افتتاح دو واحد گرانول سازی ۵۰ و۱۰۰ تنی و یک خط پالایش ۵۰تنی طی ماههای آتی خبر داد و در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه بهبود وضعیت کیفی و کمی کمپوست را از برنامه‌های اصلی این سازمان در سال ۹۲ است تلاش می‌­کنیم با مشارکت بخش خصوصی درکنار افزایش ظرفیت پالایش، غنی سازی، گرانوله سازی وارائه در بسته بندی‌های جدید نیز انجام گیرد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز