خبرگزاری کار ایران

آشوری تازیانی در نطق میان دستور:

هدف توطئه‌های دشمن، ممانعت از تحکیم قدرت ملی و جلوگیری از توسعه علمی و آبادانی کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۹۹۴

نماینده مردم بندرعباس در مجلس با بیان اینکه جامعه ایران با هوشمندی توطئه‌های دشمنان و اپوزیسیون را تحت نظر دارد، گفت: ملت بزرگ ایران، مصرّانه بر اهداف و منابع ملی خود به صورت استوار ایستاده است.

به گزارش ایلنا، محمد آشوری تازیانی در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، ضمن تبریک میلاد حضرت امام رضا(ع) و تسلیت جان باختن تعدادی از هموطنان در جریان سیل اخیر استان خراسان، گفت: امروز یک بار دیگر در بلندای تاریخ ایستاده ایم، تاریخی که در ۴ سال گذشته منبع فرصت های بی نظیر و تهدیدات متنوع بود و اتفاقات و روندهای آینده را پدید آورده است.

نماینده مردم بندرعباس، حاجی‌آباد، قشم، ابوموسی و خمیر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه امروز ملزم به ارزیابی وجدان خود هستیم که چه مقدار از انتظارات مردم را تحقق بخشیده و در چه اموری نتوانستیم در تراز جامعه هوشمند خویش عمل کنیم، اظهار داشت: در طول این ۴ سال، مرور برخی از پیچیدگی های حوادث و روندهای کشور، می تواند درس آموز باشد چرا که باید واقعیت های تاریخی و ضرورت های ملی خویش را ببینیم. نخست اینکه حوادث تلخی که از تابستان ۱۴۰۱ آغاز و طی چند ماه تداوم یافت، تصویری از برنامه های پیچیده کشورهای غربی و جریان های معاند بود که نظم، پایداری، ثبات و اقتدار کشور و پیوندهای دولت و ملت را هدف قرار داده بود.

وی ادامه داد: آنها با دامن زدن به آشوب و تمایلات براندازانه تلاش کردند تا تغییرات ناخواسته ای را بر کشور تحمیل و انسجام و پیوستگی جمعی را فرسوده و فروپاشی ملی را رقم بزنند. این توطئه به گونه ای طراحی شده بود که بهمن‌گونه، التهابات گسترده ای را به کشور تحمیل کرد تا نقطه آغازی برای وارد کردن فشار به کشور و وادار کردن نظام به تسلیم باشد.

آشوری تازیانی همچنین با بیان اینکه این شرایط امید واهی را در دل دشمنان ایجاد کرده بود که می توانند فشار بیرونی همه جانبه را با التهابات درونی پیوند زده و از امتزاج آن، وجود نامبارک بی نظمی را ایجاد و تزلزل را در اراده جمعی و تصمیم، حاصل آورند، اظهار داشت: در نقطه مقابل درایت و هوشمندی رهبر معظم انقلاب و آگاهی و عقلانیت جامعه و اراده مستحکم، ملت سرافراز ایران را در عالی تری بنیان های قدرت ملی خویش قرار داد که حسنات و برکات آن به زودی آشکار شد و این عزتمندی به ویژه در صحنه خارجی و جایگاه ملی ایران مداوما تقویت می شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم همچنین با اشاره به اینکه این جامعه سرافراز ایران بود که با اتکا به عقلانیت، تجربه و هوشمندی تاریخی از داشته های ملی و منابع و سرمایه های اساسی خود به درستی صیانت و حیرانی را به دشمنان تحمیل کرد، گفت: در طی ۴ سال گذشته منادیان نظم جهانی نسبت به ایران سربلند، نه از شدت خصومت خویش کاستند و نه از افکار توطئه اندیشانه خود کوتاه آمدند. از تمامی ابزارها و منابع نرم و سخت برای ایجاد نارضایتی و سرخوردگی به جامعه ایران استفاده شد و سرمایه های اجتماعی را مضمحل و مستهلک کردند.

وی اضافه کرد: دشمنان امکانات جامعه بین المللی را به کار گرفتند تا جامعه ایران از ظرفیت های علمی، نظری، معرفتی و تخصصی دور بماند و نتواند الگوی راهبردی خود را برای توسعه وفاق و پیشرفت خویش تحقق بخشد. هدف آنها ممانعت از تحکیم قدرت ملی، کسب پایداری جمعی و جلوگیری انسجام در روندهای توسعه علمی و آبادانی کشور است.

آشوری تازیانی افزود: این در حالی بود که واقعیات کشور گویای آن است که علیرغم همه تلاش های دشمن، جامعه ایران پویا و استوار مانده و با صبوری و متانت از منابع امنیت و روند توسعه ای خود صیانت کرده و بر آن اصرار دارد و مصمم و هوشمند در چارچوب منافع و استحکام و انسجام مالی، حرکت خود را استمرار بشخید.

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان با بیان اینکه استمرار فشارهای اقتصادی و تحمیل آسیب های ناشی از آن با دو هدف و در توازی یکدیگر در دستور کار دشمنان قرار داشت، گفت: دشمنان از سویی منابع اقتصادی و سرمایه ای کشور را محدود کردند تا روند توسعه ای ایران در چشم انداز آینده را با مشکل مواجه کنند و از سوی دیگر با محبوس سازی منابع و سرمایه مورد نیاز کشور از طریق تحریم ها، فشارهای اقتصادی را به ایران تحمیل کردند تا عاملی برای تحریک و برافروختگی مردم و ایجاد روندهای تعارض گرایانه باشد.

وی بر همین اساس یادآور شد: امروز جامعه ایران توطئه و اندیشه های دشمنان و رفتارهای ابلهان اپوزیسیون ابزاری را با هوشمندی، تحت نظر داشته و مصرانه بر اهداف و منابع ملی استوار ایستاده است.

آشوری تازیانی با یادآوری این مطلب که عملیات «طوفان الاقصی» که با نوید وعده صادق آغاز شد را نقطه امیدی برای اضمحلال صهیونیسم بین الملل و حامیان آنها که امروز به لطف الهی برکات آن بر همگان آشکار شده، عنوان کرد: امروز ظلمت منادیان نظم جهانی و عداوت آنها نسبت به بشریت بیش از پیش آشکار شد. دوران مهمی برای بیداری، آگاهی و بسیج جهانیان علیه ظالمان و ستمگران به وجود آمده که خروش همه ملت ها علیه ظلم و جور را به صحنه آورده و نورانیت خورشید تابناک آگاهی و عدالت طلبی را جلوه ای جهانی بخشیده است.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس یازدهم افزود: در کنار این واقعیات نباید کاستی ها و مشکلات کشور را نادیده گرفت. مردم علیرغم موفقیت ها و دستاوردهای حاصل از برنامه و سیاست های کشور، کماکان شاهد ناترازی ها و عدم تعادل های بسیاری هستند. آنچه مردم را آزرده خاطر می کند، شکاف ها و ناعدالتی هایی است که در اثر ناکارآمدی، نگاه غیرتخصصی و یا مداخلات غیرمسئولانه بر کشور تحمیل شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خاطرنشان کرد: افزایش شکاف طبقاتی، ناتوانی و محرومیت بخشی از جامعه از حداقل زندگی، توزیع نامناسب و ناعادلانه امکانات، فرصت ها، منابع و دسترسی های رانت جویانه غیراخلاقی و غیرقانونی به امکانات و فرصت های کشور توسط عده ای محدود، کم توجهی به روندهای ناکارآمدی و تبعیض آمیز، عدم اصلاح سیاست های محدودکننده برای حضور و مشارکت نسل جوان و نخبه کشور، کم توجهی به مشکلات، گلایه مندی ها، بدبینی ها و بی اعتمادی ها و بعضا نارضایتی های مردم ایران از جمله مسائلی است که باید برطرف شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز