خبرگزاری کار ایران

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری فارس:

رد صلاحیت سیاسی نداریم

کد خبر : ۶۵۴۰۴

تحت هیچ شرایطی عقاید سیاسی افراد برای حضور در انتخابات شوراهای شهر و روستا مد نظر قرار نخواهد گرفت.

شیراز – ایلنا: مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری فارس با بیان این مطلب که در روند بررسی صلاحیت‌ها هیچگونه رد صلاحیت سیاسی در استان فارس انجام نمی‌شود، افزود: تحت هیچ شرایطی عقاید سیاسی افراد برای حضور در انتخابات شوراهای شهر و روستا مد نظر قرار نخواهد گرفت.

به گزارش ایلنا از شیراز، یحیی صادقی در اولین نشست خبری انتخابات شوراهای شهر و روستای استان فارس، تصریح کرد: موارد قانونی برای رد صلاحیت افراد مشخص شده و هیچگونه رفتاری خارج از قانون انجام نمی‌شود.

وی از ثبت نام ۱۶ هزار و ۴۹۲ نفر برای حضور در انتخابات شوراهای شهر و روستای این استان خبر داد.

وی گفت: طی مدت زمان ثبت نام برای حضور افراد مختلف انتخابات شوراهای شهر و روستای استان فارس ۱۵ هزار و ۵۷۱ نفر مرد و ۹۲۱ زن در استان فارس ثبت نام کرده‌اند.

وی تصریح کرد: سه هزار و ۳۰۲ نفر برای حضور در شوراهای شهری، ۱۲ هزار و ۷۴۲ نفر روستایی و ۴۴۸ نفر نیز برای حضور در شورا‌های عشایری استان فارس ثبت نام کردند.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری فارس با اشاره به وضعیت تحصیلی ثبت نام شدگان تصریح کرد: ۲. ۵ درصد از این افراد دارای مدرک ابتدایی، ۴. ۳ درصد راهنمایی، دو وشش دهم درصد متوسطه، دیپلم هفده و چهار دهم درصد، هفت درصد فوق دیپلم، بیست و شش و یك دهم درصد لیسانس، سه و هشت دهم درصدفوق لیسانس، چهار درصد دکترا، سه درصد مدرک حوزوی و ۳۵ درصد دارای سواد خواندن و نوشتن هستند.

صادقی ادامه داد: ۱۷۱ نفر از دانشگاهیان، ۴۸ پزشک، ۱۰۱ نفر وکیل و قاضی و در کل ۵۳ درصد از افرادیکه برای حضور در انتخابات ثبت نام کرده‌اند دارای شغل آزاد هستند.

وی با اشاره به بیشترین و کمترین ثبت نام شده‌ها در شهر‌های استان فارس یادآور شد: بیشترین داوطلبین در شهرهای شیراز، کازرون و داراب و کمترین نیز شهرستان گراش است که از لحاظ تعداد روستا‌ها کمترین تعداد استان را به خود اختصاص داده است.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری فارس تصریح کرد: در بحث شوراهای شهر در دورقبل ۵۱۸ نفر حضور داشند که در این دوره با افزایش ۶۸ نفری به ۵۸۶ نفر خواهد رسید و در شوراهای روستایی نیز در دور قبل هفت هزار و ۱۰۶ نفر بودند که در این دوره به هشت هزار و۱۳ نفر می‌رسد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز