خبرگزاری کار ایران

احمدی‌نژاد در قم:

می‌خواهیم اسلام را در كشور حاکم کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۲۸

اگر بی‌تفاوت باشیم ممکن است ۴۰ سال بعد ببینیم حکومت ما مثل حکومت عباسیان یا امویان شود/ در سفر به ونزوئلا برای ما یک سوال شرعی پیش آمد که بعدا می‌پرسیم/ اگر در انجام مسئولیت‌های الهی تعلل کنیم خداوند معطل ما نمی‌ماند چرا که خداوند هیچ ابایی ندارد که قومی را جایگزین ما کند،؛ پسر خالگی هم با ما ندارد.

ایلنا: رئیس جمهور گفت: اگر بی‌تفاوت باشیم ممکن است ۴۰ سال بعد ببینیم حکومت ما مثل حکومت عباسیان یا امویان شود و از این رو باید در راه آرمان‌ها حساس و دقیق باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، محموداحمدی‌نژاد در ادامه سخنان مراسم جشن افتتاح چند پروژه عمرانی پروژه انتقال اب شیرین از سر شاخه‌های دز به قم اظهار داشت: هیچ‌گاه نباید ماموریت‌های آرمانی‌مان را فراموش کنیم چرا که اگر آرمان‌ها فراموش شد آرام آرام موضوعات دیگری جای آن‌ها را می‌گیرد؛ برای مثال حکومت برای حکومت، میل به بهره‌مندی‌های ناشی از حکومت و... جای حکومت برای استقرار عدالت راخواهد گرفت.

وی افزود: خیال نکنید انقلاب ما از سایر انقلاب‌ها و حکومت‌های شبیه به خود جداست؛ در حکومت پیامبر (ص) شاهد بودیم که از زمانی که ایشان در بستر بیماری بودند میل به بهره مندی‌های حکومت خود را نشان داد و هنوز هم این موضوع ادامه دارد.

رئیس جمهور اضافه کرد: باید آرمان‌ها را با شفافیت بیان کرده و باورهای آرمانی و مجاهدت‌های آرمانی خود را پررنگ‌تر از همیشه نشان دهیم.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران برای حاکمیت توحیدوعدالت آمد گفت: امروز چشم آسمان و چشم ملت‌های دنیا به ایران است.

وی با بیان اینکه عشق به حاکمیت عدل جهانی ویژگی منتظران است گفت: اصلا همه به عشق حکومت عدل جهانی به دنیا می‌آیند و انگیزه خلقت همین نکته است؛ اگر امروز می‌سازیم و می‌دویم به عشق او است و نظام جمهوری اسلامی هم بر پایه عشق او بنا شده است.

وی با بیان اینکه نباید هیچ‌گاه آرمان‌های خود را فراموش کنیم گفت: اگر در انجام مسئولیت‌های الهی تعلل کنیم خداوند معطل ما نمی‌ماند چرا که خداوند هیچ ابایی ندارد که قومی را جایگزین ما کند،؛ پسر خالگی هم با ما ندارد.

وی با بیان اینکه در سفر اخیرم به نیویورک جلسه‌ای با مسشرقین آلمان داشتم یکی از افراد حاضر در آن جلسه گفت: شما اسلام را در کشور خود حاکم کرده‌اید که من در پاسخ به اوگفتم ما کجا اسلام را حاکم کرده‌ایم؟ ما می‌خواهیم اسلام را حاکم کنیم و اسلامی بشویم.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: ‌معتقدم اکر حکومت حقیقی اسلام حاکم باشد عطر او جهان را سرمست کرده و مقاومتی در رابطه این حقیقت وجود نخواهد داشت.

وی با بیان ایکه نباید در مقابل سوءاستفاده‌ها بی‌تفاوت و یا کم تفاوت باشیم گفت: برخی طوری تصمیم می‌گیرند که انگار مملکت فقط تهران است در حالی كه باید همه شهرهای کشور آباد شود.

احمدی نژادگفت: اگر بی‌تفاوت باشیم ممکن است ۴۰ سال بعد ببینیم حکومت ما مثل حکومت عباسیان یا امویان شود و از این رو باید در راه آرمان‌ها حساس و دقیق باشیم.

وی گفت: ایمان دارم با توجه خوب به آرمان‌ها موفق خواهیم بود و این پرچم بر فراز قله‌های عالم نصب خواهد شد.

رئیس قوه مجریه گفت: امروز نام ایران در دنیا یعنی نقطه امید. یعنی عشق یعنی رهایی و یعنی عدالت و این را در سفر به کشورهای مختلف از جمله ونزوئلا دریافتم.

وی با اشاره به شخصیت هوگو چاوز رئیس جمهور فقید ونزوئلا گفت: چاوز یک مومن انقلابی بود که در تمام سخنرانی‌هایش اسم امام را می‌آورد و می‌گفت راه ما راه امام است وهر چه جمهوری اسلامی بگوید بدون چرا گفتن می‌پذیرم.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: حالا ایشان را زدند و مریض شد و از دنیا رفت وسعی هم داشتند که شخصیت ایشان را خراب جلوه دهند. در حالی که ایشان پاک پاک بود.

وی با اشاره به سفر مشترک خود و هوگو چاوز به مشهد مقدس وحرم امام رضا ع اظهار داشت: باید مرحوم چاوز را در زمان زیارت امام رضا می‌دیدید و ایشان در‌‌ همان جا خبرنگاران را جمع کردو یک ربع راجع به امام زمان صحبت كرد.

رئیس جمهور گفت: در تشییع جنازه اقای چاوز هم مردم به صورت میلیونی حاضر شده و ده‌ها کیلومتر صف وجود داشت تا با جنازه ایشان خداحافظی کنند.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: حتی برای مراسم تشییع جنازه مرحوم چاوز از حدود ۵۴ کشور و ۳۴ رئیس دولت آمده بودند و جالب این بود که همه می‌آمدند و به ما تسلیت می‌گفتند.

وی گفت: مردم ونزوئلا در زمان حضور ما در ونزوئلا شعار ویوا ایران (زنده باد ایران) سر می‌دادندو گاهی هم شعارشان ویوا احمدی‌نژاد بود.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: همچنین در سفر به ونزوئلا برای ما یک سوال شرعی پیش آمد که بعدا می‌پرسیم. چون من از امریکا نمی‌ترسم ولی............ (خنده) اینجا بالاخره قم است و ما می‌خواهیم مساله شرعی یاد بگیریم.

وی در حالی كه دستانش را جلوی صورت خود گرفته بود گفت:باید حواسمان باشد كه از آسمان چیزی {به صورتمان} پرتاب نشود.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز