خبرگزاری کار ایران

نشتی خط لوله ۲۶ اینچ نفت ابوذر مهار شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۸۳۱

عملیات سخت و حساس رفع نشتی از خط لوله ۲۶ اینچ انتقال نفت از میدان دریایی ابوذر به کارخانه خشکی ابوذر در جزیره خارگ با تلاش شبانه‌روزی کارکنان منطقه عملیاتی خارگ در کمتر از ۲۴ ساعت به پایان رسید.

به گزارش ایلنا از فلات قاره، محمد ضمیری معاون عملیات تولید منطقه در این خصوص گفت: ساعت ۰۱:۳۰ بامداد پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت  با گزارش مشاهده نشتی توسط گشت شبانه حراست به اتاق کنترل تاسیسات مجتمع نفت و گاز درود ۳ در محدوده خط لوله خشکی ۲۶ اینچ میدان نفتی ابوذر، به سرعت با هماهنگی انجام شده با واحدها و بخش‌های مختلف عملیاتی، اقدامات فوری مهار نشت نفت این خط در خشکی آغاز شد. علاوه بر آن، شرایط نامناسب جوی و محل نشت نفت و گاز در مجاور کمپ مسکونی زیتون اقدام فوری مهار نشتی را ناگزیر می‌نمود.

وی افزود: تیم‌های ارزیابی، شبانه اعزام و برای استقرار ماشین‌آلات سنگین و ایمنی در محل هماهنگی‌های لازم انجام شد و با توجه به شرایط بد دریا، بستن چاه‌های نفت در سکوهای اقماری بسیار دشوار بود که با تلاش بی‌دریغ نفرات خدمات فنی چاه‌ها و شناورها امکان‌پذیر شد.

ضمیری ادامه داد: این خط لوله، نفت تولیدی میدان دریایی ابوذر را منتقل می‌کند و به دلیل فاصله زیاد محل نشتی تا کارخانه و پروفیل خط و نبودن شیرهای مسدودکننده در مسیر و حجم بالای گاز همراه نفت، کار را برای تیم‌های عملیاتی مشکل می‌نمود، ولی کارکنان در شرایط نامساعد جوی ضمن رعایت کامل نکات ایمنی با اقدامات جهادی و هدایت نشتی نفت به حوضچه‌های موقت ایجاد شده و حمل آن با تانکرهای لجن‌کش به پیت‌های نفتی تا حد امکان از آلودگی‌های زیست‌محیطی جلوگیری کردند.

معاون عملیات تولید ضمن قدردانی از تلاش شبانه‌روزی همکاران گفت: عملیات رفع نشتی این خط لوله با درایت همکاران جهادی با تلاش ۲۱ ساعته واحدهای مختلف تعمیرات، ایمنی، خدمات فنی چاه‌ها، درود ۲ و ۳، سکوی ابوذر، بازرسی و حفاظت فنی، بهره‌برداری، حراست و خدمات، بدون هیچ‌ حادثه‌ای پس از خاکبرداری، تخلیه، برداشتن کاور لوله و نصب کلمپس با موفقیت در ساعت ۲۲ همان روز به پایان رسید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز