خبرگزاری کار ایران

همزمان با سایر نقاط کشور؛

مردم قزوین در سوگ رئیس جمهور و همراهان ایشان به عزا نشستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۳۷۳۷

مردم استان قزوین همانند سایر نقاط کشور امروز به دنبال سقوط بالگرد رییس جمهور و هیات همراه در سوگ شهادت آیت الله سیدابراهیم رییسی و همراهان ایشان به عزا نشستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مردم قزوین از روز گذشته و با شندین اخبار مربوط به سانحه هوایی برای رییس جمهور و هیات همراه و رسیدن آنها به درجه والای شهادت دچار بهت و حیرت شدند.

بالگرد حامل رئیس جمهور و هیات همراه که بعدازظهر یکشنبه و در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت تبریز، در منطقه ورزقان دچار سانحه هوایی شده بود در نهایت صبح امروز خبر شهادت آیت الله سید ابراهیم رییسی و همراهانشان تایید شد.

همزمان با وقوع این حادثه، از سوی نماینده ولی فقیه در استان و استاندار قزوین به همراه مسئولان دستگاه های‌اجرایی استان قزوین به طور پیاپی این حادثه را به ملت بزرگ ایران و مردم شهید پرور استان قزوین تسلیت گفتند.

این در حالی است که از سوی مقام معظم رهبری نیز پنج روز عزای عمومی اعلام شد.

مراسم یادبود و قرائت قرآن کریم همزمان با سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان و استاندار قزوین در مسجد النبی این شهر باشکوه تمام برگزار و مراسمی نیز ساعت ۱۶ امروز در میدان آزادی قزوین تدارک دیده شده است.

آیت الله رییسی که روز یکشنبه /۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳/ پس از افتتاح سد "قیز قلعه‌سی" در مسیر افتتاح طرح ارتقای کیفیت پالایشگاه تبریز در منطقه ورزقان دچار سانحه سقوط بالگرد شد و در شب ولادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، به همراه حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت ریاست جمهوری و تعدادی از خدمه پرواز به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

مردم قزوین پارچه های سیاه را به دیوارهای شهر می‌آویزند و زیر لب آیه شریفه و بشر الصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبه قالو انا لله و انا الیه راجعون را زیر لب زمزمه می کنند چرا که شهادت زیبنده‌ قامت آیت الله ابراهیم رییسی بود و وی به آرزوی دیرینه‌اش رسید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز