خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج:

بیش از ٢٧٠ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کرج آزاد شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۵۳۲

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج گفت: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها عملیات تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در ٢٧٠ هکتار از اراضی حریم شهرستان کرج طی یک ماه گذشته، قلع و قمع شد.

به گزارش ایلنا از البرز، سید محسن موسوی از اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی در ماهدشت با حضور نماینده دادستان، یگان امداد استان البرز، شهرداری ماهدشت، ادارات خدمات رسان برق و نیروهای حفاظت اراضی جهادکشاورزی کرج خبر داد و گفت بر اساس پیگیریهای مستمر این مدیریت از طریق سامانه ۱۳۱ و با حکم مرجع قضایی در اراضی خدایارخان تعداد ۱۵۶ مورد تغییر کاربری غیرمجاز از قبیل دیوارکشی، بنا، قطع انشعابات غیرمجاز، محوطه سازی و … تخریب و قریب به  ۹۰ هکتار از اراضی کشاورزی آزادسازی شد.

تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در مهرشهر

موسوی با اشاره به تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی حریم منطقه ٣ مهرشهر کرج واقع در بخش مرکزی، گفت: ۵۶ مورد ساخت و ساز غیر مجاز مشتمل بر بنا، محوطه سازی، دیوارکشی ، تفکیک و قطعه بندی  و ... بودند که با دستور قضائی  و با حضور نماینده دادستان ،یگان امداد استان البرز، شهرداری منطقه ۳، حفاظت اراضی مدیریت جهاد کشاورزی کرج در مقابله قاطع و اثرگذار با تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج تصریح کرد: با اجرای عملیات‌ تخریب، حدود ۴۰ هکتار از زمین های این محدوده آزادسازی شد.

تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در آسارا

موسوی اظهار داشت: همچنین ۲۲ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کلوان واقع در بخش آسارا تخریب شد.

وی با اشاره به افزایش نظارت بر ساخت و سازهای غیر مجاز افزود: عملیات تخریب این ساخت و سازهای غیرمجاز با دستور قضایی اجرا که براساس آن حدود ۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی آزادسازی شد.

تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه جم ماهدشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج اظهار داشت: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمین های زراعی و باغی، ۹۳ مورد ساخت و ساز غیرمجاز و مصادیق تغییر کاربری در اراضی منطقه جم ماهدشت واقع در بخش مرکزی شهرستان کرج تخریب شد.

وی با اشاره به افزایش نظارت بر ساخت و سازهای غیر مجاز افزود: عملیات تخریب این ساخت و سازهای غیرمجاز با دستور قضایی اجرا که براساس آن ۵۵ هکتار از اراضی کشاورزی آزادسازی شد.

موسوی ادامه داد: کار قلع و قمع این ساخت و سازها با حضور نماینده دادستان ،عوامل کلانتری ماهدشت، عوامل کلانتری ولد آباد، شهرداری ماهدشت و نیروهای حفاظت اراضی جهادکشاورزی کرج انجام شد.

تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در محمدشهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج از آزادسازی حدود ۶۵ هکتار از اراضی کشاورزی در محمدشهر خبر داد و عنوان کرد که این عملیات شامل تخریب بیش از ۹۷ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی حریم منطقه ۲ شهرداری کرج بوده که با حضور نماینده دادستان ،یگان امداد استان البرز، کلانتری محمدشهر، عوامل شهرداری منطقه ۲ کرج، ادارات خدمات رسان و نیروهای حفاظت اراضی جهاد کشاورزی کرج صورت گرفته است .

وی افزود: اداره امور اراضی جهاد کشاورزی کرج، نظارت بر ساخت و سازهای غیر مجاز را در سال جاری تشدید کرده و این ساخت و سازهای غیرمجاز برای افزایش ارزش افزوده اراضی کشاورزی انجام می شود.

حفاظت از اراضی کشاورزی وظیفه ملی است

موسوی خاطرنشان کرد، این روند در طول سال با جدیت ادامه دارد و گامی برای حفظ قدرت تولید و نیز مبارزه با سودجویان و زمین خواران است.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به‌ صراحت و قاطعیت دستگاه قضا و عزم راسخ جهاد کشاورزی در برخورد با اخلالگران، پیشگیری از ساخت‌ و سازهای غیرمجاز برای حفظ زمین های ارزشمند زراعی و باغ‌ها و جلوگیری از سوءاستفاده دلالان با جدیت در دستور کار قرار دارد.

وی از افزایش مقابله با ساخت وسازهای غیرمجازدرکلانشهرکرج خبر داد و اظهار داشت که این برخوردها هشدار به زمین خواران و تشویق آنهائی است که به قانون احترام می گذارند.

وی افزود: اراضی کشاورزی بستر تولید هستند و ضامن امنیت غذایی مردم می باشند.

موسوی حفاظت از اراضی کشاورزی را وظیفه ملی دانست و گفت: این امر صرفا بر عهده ادارات و دستگاه   های دولتی نبوده و ضروری است شهروندان ضمن آگاهی از ضرورت حفظ کاربری اراضی کشاورزی در این امر با جهاد کشاورزی همکاری کنند.

وی از شهروندان خواست که از طریق سامانه ۱۳۱ ،جهاد کشاورزی را در حفظ و حراست از باغات و زمین‌های کشاورزی یاری کنند.

شهرستان کرج دارای سه هزار و ۸۲۹ هکتار اراضی باغی و سه هزار و ۵۹۹ هکتار اراضی زراعی است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز