خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان درجمع اعضاء اتاق بازرگانی کاشان:

بیش از25 هزارشغل دراستان اصفهان ثبیت شده است/ خروج از رکود روی ریل افتاده است

استاندار اصفهان گفت: خروج از رکود و پرداختن به مسائل صنعت روی ریل افتاده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، «رسول زرگرپور» در نشست با سرپرست و معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه  کاشان،  مدیران واحدهای تولیدی، رئیس و  اعضای  اتاق بازرگانی  کاشان  با اعلام این مطلب، از رفع مشکل زیست محیطی 12 واحد تولیدی  در ستاد تسهیل این استان خبر داد و گفت: در این  ستاد از مجموع 800 پرونده واحدهای صنعتی مشکل‌دار، پرونده 354 واحد تولیدی بررسی شد که این موضوع موجب شد از نابودی 25 هزار فرصت شغلی در سطح استان اصفهان جلوگیری شود.

وی، با اشاره به اینکه یک سوم صادرات استان اصفهان متعلق به شهرستان کاشان است یادآورشد: از زمانی که مسئولیت استانداری اصفهان را به عهده گرفتم  و متوجه ظرفیت  کاشان در زمینه صنعت و صادرات شدم معتقد بودم که هرجلسه‌ای که در هر نهاد و یا کارگروهی در زمینه صنعت در استان برگزار می‌شود باید یک سوم  اعضای  شرکت کننده از شهرستان کاشان باشند.

زرگرپور، با بیان اینکه اگر اعتقاد و علاقه‌ای به تولید، اشتغال و صادرات داریم به دلیل اینکه یک چهارم صنعت استان مربوط به نساجی  است باید صنعتگران نساجی کاشان در تمام کارگروه‌های  استان و کشور که با حضور وزرا و نمایندگان  مجلس جهت تصمیم‌گیری‌ها برگزار می‌شود حضور داشته باشند تصریح کرد: علی‌رغم اینکه در بخشنامه شورای گفت‌وگو بحثی برای حضور شهرستان‌ها نبود ولی عقیده داشتم که حتما باید سه نفر از 8 نفر بخش خصوصی در شورای گفت‌وگو از شهرستان کاشان باشد.

وی افزود: به دلیل اینکه بخش قابل توجهی ازتولید و صادرات استان اصفهان در شهرستان کاشان است و این شهرستان سابقه طولانی در صنعت و کارآفرینان با تجربه و پیشکسوتی که دارد کاملا منطقی است که باید همه اینها در تصمیم‌گیری‌ها و جلسات حضور داشته باشند.

استاندار اصفهان، با بیان اینکه استانداری اصفهان به صورت جدی پیگیر حل مشکلات صنعتگران استان اصفهان است افزود: صنعتی‌ترین استان در کشور، اختصاص ده درصد صنایع بزرگ کشور به استان اصفهان  و وجود  15 درصد تولید ناخالص ملی صنعت کشور در این استان دلیل اصلی  پیگیری حل  مشکلات صنعتگران استان اصفهان است.

وی، با بیان اینکه حل مشکلات صنعتگران استان اصفهان از طریق سیستم‌های علمی  انجام می‌شود گفت: در شورای گفت‌وگوی اصفهان از صنعتگران و شرکت‌کنندگان مشکلات اولویت‌دار(12 مورد )  را به صورت علمی و کارشناسانه با حضور اهل فن  برگزار کردیم.

وی، از حل 90 درصد مشکلات  مالیاتی استان اصفهان از طریق  مجلس شورای اسلامی، اتاق بازرگانی کشور، وزارت صنعت و معاون اول رئیس جمهور خبر داد و افزود: هر هفته با حضور نماینده استانداری اصفهان در اتاق بازرگانی مشکل مالیات‌های واحدهای صنعتی استان  بررسی می‌شود.

زرگرپور، از آمادگی استانداری اصفهان برای حل مشکلات بیمه‌ای، مالیاتی و بانکی واحدهای تولیدی شهرستان کاشان خبر داد و اظهار کرد: تمام این مشکلات پس از دسته‌بندی  با حمایت  استانداری اصفهان در شورای گفت‌وگو  بررسی و رسیدگی می‌شود.

وی، رسیدگی به مشکلات واحدهای صنعتی  را از مهمترین اولویت کاری سفر دولت تدبیر و امید به  استان اصفهان عنوان کرد و گفت:  سه ماه بعد از سفر دولت تدبیر وامید  به استان اصفهان رئیس جمهور تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را در استان ابلاغ کردند.

استانداراصفهان، با بیان اینکه معاون اول رئیس جمهور به صورت جد پیگیر مشکلات واحدهای صنعتی استان اصفهان است خاطرنشان کرد: در تماس تلفنی که آقای جهانگیری با بنده داشتند به دلیل اهمیت دادن به موضوعات اقتصادی خواستار نتیجه عملکرد بسته حمایتی استان اصفهان شدند.

وی افزود: از سوم خرداد تاکنون در سامانه بهین‌یاب 690 تقاضای واحدهای تولیدی کوچک و متوسط ثبت شده است که از این  تعداد 18 واحد  برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

کد خبر : ۳۷۷۳۶۶