خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان

دولت در سال گذشته با 19 میلیارد دلار کشور را اداره کرد

استاندار گیلان بیان کرد: سال گذشته دولت با 19 میلیارد دلار کشور را اداره کرد و به این دلیل به دستگاه‌ها فشار آمد و از اتاق بازرگانی به عنوان بزرگ‌ترین نهاد بخش خصوصی انتظار قوی‌تری داریم.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی بیان کرد: پرداختن به گذشته خوب است اما ماندن در گذشته خطاست.

نجفی به مشکلات بخش خصوصی در زمینه تسهیلات اشاره کرد وتصریح  کرد: بخش خصوصی باید زبان گویاتری از بخش دولتی داشته باشد و بتواند صدای مشکلات خود را به گوش مسئولان برساند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه برخی می‌خواهند تمام مشکلات گذشته را به زمان حال ربط دهند، خاطرنشان کرد: از نظر تثبیت نظام اقتصادی و سیاست خارجی جلو هستیم اما عده‌ای تلاش می‌کنند تمام مشکلاتی که خود ایجاد کردند به زمان حال ربط دهند.

نجفی ادامه داد: سال گذشته دولت با 19 میلیارد دلار کشور را اداره کرد و به این دلیل به دستگاه‌ها فشار آمد و از اتاق بازرگانی به عنوان بزرگ‌ترین نهاد بخش خصوصی انتظار قوی‌تری داریم.

وی به مصرف چای داخلی در اداره‌های گیلان اشاره کرد و متذکر شد: استفاده از چای داخلی در اداره‌ها و دستگاه‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها و ... ضروری است و در غیر این صورت تخلف محسوب می‌شود.

استاندار گیلان یادآور شد: اگر تصمیم به خروج ماشین‌آلات از مجتمع مذکور گرفته شده، تصمیم غلطی است اما اگر کارشناسی انجام شود تابع هستیم در غیر این صورت هیچ کس حق ندارد حتی یک  دستگاه از ماشین‌آلات را از مجتمع دخانیات گیلان خارج کند.

وی با تأکید بر اینکه اجازه تصمیم‌گیری برای خروج هیچ نوع کالا داده نمی‌شود، بیان کرد: به‌دنبال افزایش کشت توتون در گیلان هستیم.

کد خبر : ۳۶۴۰۱۹